Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
16 minuten geleden, luisteraar zei:

Volgens mij heb je je bril vergeten die vragen zijn al

meerdere keren beantwoord ER IS GEEN REFERENTIE PUNT het gaat om de TENDENS 

En die is de laatste 3 jaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, ceesv zei:

Dus luisteraar ontkent de warme periode voor en na de kleine ijstijd?

Je zegt wel dat we pas 100 jaar de temperatuur kunnen meten, en alleen maar af mogen gaan op die temperaturen,dat die maatgevend zijn, maar of de alpen altijd bevroren zijn geweest weet je wel zeker?

Verklaar dan eens hoe het komt dat de permafrost in Siberië na eeuwen ingevroren nu ontdooid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-1-2020 om 16:56, drz zei:

psst....

 

 

 

Op 8-1-2020 om 16:56, drz zei:
  Quote

Bosbranden

Wetenschapsjournalist Edwin Timmer interviewde voor de Telegraaf de Australische Roger Underwood, gelauwerde vuurbestrijder en voormalig directeur Conservation and Land Management in de provincie West-Australië.  Het idee dat klimaatverandering deze branden veroorzaakt gaat mank stelt hij, zo negeert het de ophoping van brandbaar materiaal in de bossen in de afgelopen jaren. Aboriginals brandden altijd stukken bos preventief af om grote bosbranden in de zomer te voorkomen.  Underwood: „Tussen 1950 en 2000 deden wij als parkmanagers exact hetzelfde. Onze flora en fauna zijn goed berekend op regelmatige, beperkte brandjes.

Rond 2000 veranderde dat: door druk vanuit de groene hoek werden preventieve bosbranden verboden. WWF Australia waarschuwde in 2003 voor preventieve branden, omdat ze zouden leiden tot verlies van ’soorten, gemeenschappen en ecosystemen’. Underwood:  „De groenen kregen steevast meer invloed op het beheer van onze bos- en natuurgebieden. Veel bossen zijn nu gesloten voor publiek en het preventief branden is vrijwel gestopt. Met één belangrijk effect: onze bossen liggen boordevol licht ontvlambaar materiaal.” Door die ophoping van dood brandbaar materiaal en de harde wind zijn er bosbranden ontstaan die nauwelijks te beheersen zijn............

 

Ik ben nog even aan het spitten geweest in de achtergrond van meneer Roger Underwood. Het blijkt dat de man een uiterst hechte band heeft met de VFFA, een groepje volunteer firefighters dat zich in NSW vijftien jaar geleden afscheidde van hoofdorganisatie RFSA. Hoeveel leden de VFFA heeft weet niemand, want de leiding weigert dat bekend te maken. Het groepje bestaat uit klimaat ontkenners, en ondersteund de theorieën van meneer Underwood uiteraard volledig.

 

Ik kwam er ook achter dat van Roger Underwood al een aantal artikelen in de pers zijn verschennen. De Rupert Murdoch pers wel te verstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, moonchild zei:

Nu groeien er al planten op Mount Everest.

 

Researchers warn that "urgent research" is needed to understand the consequences of the increase in vegetation.

 

De onderzoekers moeten wel volledig gesponsoord worden, normaal kost een ticket 60.000 euro.

 

Dit is een tweedelig  bericht

Planten op Mount Everest is een teken dat iets aan de hand is.

Maar dat een expeditie nodig is om de plantjes te bekijken is overdreven ,de

vaststelling is er al de bestaande satellieten kunnen het wel bemeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je ook weer gelijk is

Erg genoeg dat de permofrost dooi overal aanwezig is.

Eeuwen lang waren de bergen stabiel en nu smelten ze.

Zag gisteren de docu over het water probleem in california nevada en arizona.

door de hogere temperaturen verdampt veel meer water dan normaal in

de river en de plassen.

Tuscon zakt ieder jaar omdat niet genoeg grondwater aangevoerd wordt.

Het klimaat probleem begint alles te beheersen

 

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, luisteraar zei:

Dit is dus volstrekt onjuist de permafrost is aanwezig in de alpen sinds ontstaan alpen.

Die brokkelt nu af door dooien gevolg van buiten gewone opwarming sinds onlangs

 

Ja dat zal best, maar voor de aardbol geen enkele probleem want deze schijnt een poosje terug ook al ijsvrij te zijn geweest.

 

Quote
Mark Gregory
Mark Gregory, B.S. Biology & Earth Science, Brooklyn College, City University of New York (1968)
Answered Oct 17, 2018 · Upvoted by Robert Jarrett, M.S. Geology Geology, Georgia State University (2014) · Author has 256 answers and 1m answer views

No. Frozen poles require lower levels of carbon dioxide, and typically, a big land mass above them to collect snow and allow it to freeze into glacial ice.

In Earth’s past, continents have come and gone over the south pole. I am not sure if any land ever occupied the North Pole, but the South Pole was occupied by massive continents for much of its history.

The temperature of Earth has passed through several really warm phases. During the Eocene Period, about 40 to 50 million years ago, it was so warm that all the ice at both poles melted. In fact, great forests grew on the land sitting on the south pole. The average land temperature was in the 60’s and the water reached over 70° F. Scientists relate it to Florida-like conditions.

Here is a graph showing an estimate of temperature on Earth over the last 550 million years. Notice the periods where average temperature was up to 14° warmer than now. There would be no ice at either pole.

main-qimg-6e5b74066915998a940dce2d4432c9e4
508 views · View 5 Upvoters · Answer requested by Emma Larn

 

De bron het artikel en tevens de reactie van deze bioloog.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet het temperatuurverloop van de aarde op deze schaal, op de zoveelste grafiek die in dit topic is geplaatst.

Alles wijst er op de de huidige opwarming van de aarde simpelweg deel uitmaakt van een klimatologische cyclus.

De 2,5% die de mens sinds haar bestaan bijdraagt aan de klimaatverandering, valt in het niet.

(en voor diegene die dat gemist hebben, moge het topic doorspitten)

 

De conclusie kun je zelf trekken.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

En die is de laatste 3 jaar?

Jij leest volgens mij mijn bijdragen niet eens. Meermalen heb ik aangegeven dat deze tendens DE LAATSTE 50 JAAR ZICHTBAAR IS.

Verder is het TEMPO van de veranderingen VEEL TE HOOG.

 

Een uurtje geleden is het volgende artikel online gezet om een aantal fabelverhalen (drogredenen)  over de Australische bosbranden recht te zetten:

 

https://www.nu.nl/klimaat/6022926/aangestoken-en-blusbaar-zes-misverstanden-over-de-australische-branden.html

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ceesv zei:

Wereldwijde metingen geven de laatste 3 jaar aan dat de gemiddelde aardtemperatuur daalt.

Zou dat echt door de mens worden veroorzaakt?

Wat hebben die relatief gezien klein aantal mensen in Australie dan gedaan om het weer bij hun te beinvloeden?

 

In 1946 was het ook heel erg warm in Australie.

Dat record is pas in 2020 gebroken.

Dit is dus regelrechte misinformatie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

Jij leest volgens mij mijn bijdragen niet eens. Meermalen heb ik aangegeven dat deze tendens DE LAATSTE 50 JAAR ZICHTBAAR IS.

Verder is het TEMPO van de veranderingen VEEL TE HOOG.

 

Een uurtje geleden is het volgende artikel online gezet om een aantal fabelverhalen (drogredenen)  over de Australische bosbranden recht te zetten:

 

https://www.nu.nl/klimaat/6022926/aangestoken-en-blusbaar-zes-misverstanden-over-de-australische-branden.html

Wanneer je naar de grafieken kijkt, dan zie je dat scherpe pieken gepaard gaan met scherpe dalen.

Waarschijnlijk, en de grafieken wijzen daar naar, zitten we over 50 jaar met een "te koud" klimaat als deze tendens zich voortzet.

 

Wat betreft australie, die krijgt nu droge lucht voor haar kiezen veroorzaakt door een andere luchtstroming dan normaal.

Ja, dat is zorgelijk te noemen, maar voor het zelfde geld krijgt Australie, net als een recent poosje geleden, een periode met ontzettend veel regen en vocht waardoor oogsten mislukken etc..

 

Het weer is in Australië meer dan elders op de wereld erg grillig te noemen. Ik zou mij daar niet al te veel zorgen over maken.

 

En gesproken over benchmarkt: Wie zegt dat het tempo van de opwarming te hoog is? Wanneer is die benchmark geplaatst?

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, drz zei:

Wanneer je naar de grafieken kijkt, dan zie je dat scherpe pieken gepaard gaan met scherpe dalen.

Waarschijnlijk, en de grafieken wijzen daar naar, zitten we over 50 jaar met een "te koud" klimaat als deze tendens zich voortzet.

 

Tja grafieken lezen en trends herkennen is niet makkelijk ,er zijn mensen die het wel kunnen.

6 minuten geleden, drz zei:

Het weer is in Australië meer dan elders op de wereld erg grillig te noemen. Ik zou mij daar niet al te veel zorgen over maken.

Het weer is niet alleen in Australie grilling geworden maar overal op de wereld door de klimaat veranderingen nemen de extremen toe

7 minuten geleden, drz zei:

En gesproken over benchmarkt: Wie zegt dat het tempo van de opwarming te hoog is? Wanneer is die benchmark geplaatst?

Er wordt nergens gesproken over een benchmarkt die kan je niet stellen in de natuur

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar, dat klopt, men kan nooit spreken of het nu te warm is, te snel warmer wordt, of dat de veranderende luchtstromingen niet normaal zijn.

 

Wanneer we even naar het huidige weer in Nederland kijken, dan is het op het moment van schrijven een normale temperatuur. (4 graden volgens mijn thermometer in NL)

Het zal vanmiddag iets warmer worden, maar dat ter zijde.

 

De gemiddelde temperatuur is voor januari rond de 6 graden en daar zitten we de aankomende weken wel aan, maar we hebben zuidwesten wind. En dat is nu net niet normaal voor deze tijd, want veelal komt de wind in januari uit het oosten/ noordoosten of zelfs het noorden het land binnen.

Als plots de windrichting zou draaien en zou aanhouden de rest van de maand, dan zou januari te koud voor de tijd van het jaar worden.

Dus al met al kun je spreken van een uitzonderlijke situatie. 6 graden met een wind uit het zuidwesten. (hoewel het gisteren zelfs 13 graden was en dus te hoog voor de tijd van het jaar volgens de grafieken.)

 

Overigens, de voorspelling wijst op een oostenwind met een week of twee.. Het zal mij benieuwen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...