Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Hier regent het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik mij afvraag is hoeveel van al die voorstanders van winterbanden, rijden er met een bedrijfswagen? Is het toeval dat 1/3 op de weg bedrijfswagens zijn en ook 1/3 wagens winterbanden hebben? Deze toestand is in Nederland waarschijnlijk vergelijkbaar met die in België. 

Ceesv, jij valt uit de boot, gezien jij zelf de wielen omruilt, in het andere geval doet de garage van de werkgever dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droog, wel hoge luchtvochtigheid dus guur bij +1 graad C momenteel dus het dooit gelukkig.

Nog maar 3 tot 5 cm sneeuw in de omgeving en op het dak,vandaag maar 1 dikke sneeuwbui gehad onderweg en maar 2 straten die deels nog extra glad waren van de aangereden sneeuw.

Gaat de goede kant op, vooral ook voor de dieren. :)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zat ik ook al aan te denken, maar je wordt helemaal op je wenken bediend:

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/leaserijder-kiest-minder-vaak-voor-winterbanden-82649

 

Citaat

Volgens Alphabet maakte in 2012 nog 91 procent van de personenauto’s in de lease gebruik van winterbanden, wat in 2014 daalde naar 87 procent.

 

Deze is ook wel aardig als weetje:

 

Citaat

Zoals gezegd zijn winterbanden bij Volvo-rijders het populairst. Zij kiezen in 97 procent van de gevallen voor dergelijk schoeisel. Bij Mercedes ligt het percentage op 96 procent.

 

Dus winterbanden zijn vooral populair onder lease auto rijders en duurdere merken en laten nou juist die twee categorieen vaak op de linker rijbaan zitten en voor de meeste ongelukken zorgen.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei minplus:

Droog, wel hoge luchtvochtigheid dus guur bij +1 graad C momenteel dus het dooit gelukkig.

Nog maar 3 tot 5 cm sneeuw in de omgeving en op het dak,vandaag maar 1 dikke sneeuwbui gehad onderweg en maar 2 straten die deels nog extra glad waren van de aangereden sneeuw.

Gaat de goede kant op, vooral ook voor de dieren. :)

Hier al vanaf 15u valt het met bakken uit de lucht , de sneeuw is in vier uur volledig verdwenen en een temperatuur van 7,6 graden, ook felle wind en rivieren staan op overlopen. Hou je maar vast aan de takken, dit komt er ook aan voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn eigen weerstation geeft vandaag tot nu toe 6,4 mm. neerslag, de afgelopen etmalen was de neerslag 52 mm. , deels is dat dooiwater.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit jaar tot nu toe 670 mm.

In 2013 was het jaartotaal 740 mm, een droog jaar.

Het natste jaar was 2014 met 920 mm neerslag.

Ik ben de metingen begonnen in 2010.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...