Jump to content
Sign in to follow this  
ceesv

Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3

Recommended Posts

Wat ik mij afvraag is hoeveel van al die voorstanders van winterbanden, rijden er met een bedrijfswagen? Is het toeval dat 1/3 op de weg bedrijfswagens zijn en ook 1/3 wagens winterbanden hebben? Deze toestand is in Nederland waarschijnlijk vergelijkbaar met die in België. 

Ceesv, jij valt uit de boot, gezien jij zelf de wielen omruilt, in het andere geval doet de garage van de werkgever dit.

Droog, wel hoge luchtvochtigheid dus guur bij +1 graad C momenteel dus het dooit gelukkig.

Nog maar 3 tot 5 cm sneeuw in de omgeving en op het dak,vandaag maar 1 dikke sneeuwbui gehad onderweg en maar 2 straten die deels nog extra glad waren van de aangereden sneeuw.

Gaat de goede kant op, vooral ook voor de dieren. :)

Daar zat ik ook al aan te denken, maar je wordt helemaal op je wenken bediend:

https://www.autoblog.nl/nieuws/leaserijder-kiest-minder-vaak-voor-winterbanden-82649

Citaat

Volgens Alphabet maakte in 2012 nog 91 procent van de personenauto’s in de lease gebruik van winterbanden, wat in 2014 daalde naar 87 procent.

Deze is ook wel aardig als weetje:

Citaat

Zoals gezegd zijn winterbanden bij Volvo-rijders het populairst. Zij kiezen in 97 procent van de gevallen voor dergelijk schoeisel. Bij Mercedes ligt het percentage op 96 procent.

Dus winterbanden zijn vooral populair onder lease auto rijders en duurdere merken en laten nou juist die twee categorieen vaak op de linker rijbaan zitten en voor de meeste ongelukken zorgen.

• Haha 1

4 minuten geleden zei minplus:

Droog, wel hoge luchtvochtigheid dus guur bij +1 graad C momenteel dus het dooit gelukkig.

Nog maar 3 tot 5 cm sneeuw in de omgeving en op het dak,vandaag maar 1 dikke sneeuwbui gehad onderweg en maar 2 straten die deels nog extra glad waren van de aangereden sneeuw.

Gaat de goede kant op, vooral ook voor de dieren. :)

Hier al vanaf 15u valt het met bakken uit de lucht , de sneeuw is in vier uur volledig verdwenen en een temperatuur van 7,6 graden, ook felle wind en rivieren staan op overlopen. Hou je maar vast aan de takken, dit komt er ook aan voor jou.

HIer momenteel 11 graden met een harde waterkoude wind wat dwars door je kleding heen waait, niet lekker dus.

Mijn eigen weerstation geeft vandaag tot nu toe 6,4 mm. neerslag, de afgelopen etmalen was de neerslag 52 mm. , deels is dat dooiwater.

Dit jaar tot nu toe 670 mm.

In 2013 was het jaartotaal 740 mm, een droog jaar.

Het natste jaar was 2014 met 920 mm neerslag.

Ik ben de metingen begonnen in 2010.

Grote verschillen van plaats tot plaats, verleden maand hadden wij hier 139 mm, terwijl in Ukkel "maar" 107 mm viel, bij jullie was dat nog stukken minder. Deze maand tot nu toe reeds 84 mm, wij hebben wel al 12 uren zon gehad, in Ukkel is dat maar 2 schamele uren .

Metingen alleen zeggen niet alles, het kan 10 dagen water gieten en dan de rest van de maand niets meer. Resultaat... gemiddelde van een maand ,een normale neerslag .

Witte Kerst is ook al van 2010 en er zijn signalen dat de seizoenen extremer worden, langere droge perioden, nattere perioden en ook in de plantenwereld zijn er signalen, zie maar foto genomen vandaag 13/12.

25395993_1461395280644662_5278368996197710240_n.jpg

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Sprietje
      Het komend weekeinde wordt de F1 GP op de Hungaroring bij Boedapest in Oostenrijk gereden.

De diverse onderdelen worden op de volgende tijden gereden:
      1e vrije training      vrijdag 11:00 - 12:30 uur
      2e vrije training      vrijdag 15:00 - 16:30 uur
      3e vrije training  zaterdag 12:00 - 13:00 uur
      kwalificatie         zaterdag 15:00 - 16:00 uur
      race                        zondag 15:10 - 17:10 uur

De onderdelen zijn in heel Europa ongecodeerd te bekijken op de Astra 19,2 op de volgende zenders:

vrijdag op N-tv
      14:55 - 16:30 uur 2e vrije training

zaterdag op RTL-Duitsland
      14:00 - 14:45 uur 3e vrij training
      14:45 - 16:15 uur kwalificatie 

zondag op RTL-Duitsland
      14:00 - 15:00 uur voorbeschouwing
      15:00 - 16:55 uur race                 
      16:55 - 17:15 uur huldiging en hoogtepunten

Voor de mensen die in Spanje en Portugal verblijven worden de onderdelen rechtstreeks ongecodeerd uitgezonden op de Badr 26 oost op transponder 12284V, DVB-S, 27.500, 4/5 op de West Africa beam welke op het Iberisch schiereiland met een schoteltje van 60cm te ontvangen is.
      De programmering is te zien op MBC Action: https://www.mbc.net/channels/mbc-action/grid
      let op, lees alles van rechts naar links.

• By Con
      Ik heb een Meriva van 5 jaar oud en deze heeft een usb aansluiting
      alwaar ik gebruik van maak voor wat betreft muziek.

Ik had eigenlijk verwacht dat deze aansluiting ook mijn audiobestanden
      kon lezen en draaien van mijn smartphone.

Of mis ik iets? Althans ik kreeg er geen geluid uit.
    • By ronaldsl
      Mijn LG TV zit sinds gisteravond in bevroren toetstand. Hij staat op 1 beeld, gelukkkig wel Teletubbies maar geen geluid. Ik kan niet zappen.ook aan en uit zetten op normale manier lukt niet. Rechtsonder in staat continue het kleine spijkertje. TV is verder aangesloten op originele KPN modem en decoder. Dezen al keer.op keer gereset.

Wie heeft een idee ?
      Wie weet waar geheime toetscombinatie AB staat ?
      Zou ik een fabrieksreset kunnen doen, en hoe ??

Groet Ronald

• By ronaldsl
      Wie heeft er verstand van het configureren van wee maal Gmail.com account, mag ook 1.. de Pad as deze week opgeschoond door IMac winkel.Zou kunnen via TeamViewer.
      Reacties ?
    • By Timm1983
      Hallo allemaal,
      Als vrijgezel wou ik eens weten hoe de rest van de vrijgezellen mannen (25 - 40 jaar) te werk gaat nu, om toch misschien eens de vrouw te kunnen ontmoeten.
      Ik ben het bijna meer dan beu, al jaren loop ik rond als een heilige, ik voel me maar net voor één ding nog goed en dat is werken.
      Maar naast werken heeft een mens toch ook nood aan een partner en wat liefde.
      Begin dit jaar was ik lid op relatieforum maar dit is per 1/7 gestopt, dus sta ik zo een beetje mooi in de kou en wou ik eens polsen bij de vrijgezellen mannen onder ons hoe zij zich voelen of wat ze doen of wat ze al ondernomen hebben om toch maar een vrouw te leren kennen.
      Als ik zoek op google naar gratis datingsite's dan moet ik uiteindelijk toch betalen om berichten te sturen, ze bedoelen misschien gratis registreren?
      Uiteindelijk heb ik niet zo'n goede ervaringen met datingsite's en heb ik er niet zo veel geduld voor, uiteindelijk draait het toch op niks uit.
      Of weet iemand een ander forum over liefde en relaties?
      Alvast bedankt
      Timm1983
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy