Ga naar inhoud


Nasa TV toegevoegd aan CD-zenderlijst.


Sprietje

Aanbevolen berichten


Vraagje over deze zender,
Ik heb een zgemma H7 en een VU+ zero 4k, op de zgemma krijg ik geen beeld (Afstemmen mislukt is de melding) en op de Vu geen probleem, zowel op de uhd als de hd versie
Ik gebruik de laatste Hans settings, en openpli

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Ik had ook problemen.
Met mijn Samsung UHD-TV waren beide zenders meteen te zien.
Toen ik de zenderlijst update op mijn Inverto Scena 5M inlaadde, kon ik beide zenders niet ontvangen. Ik kreeg de melding geen signaal en dat terwijl alle overige zenders op de Hotbird wel gewoon te ontvangen waren.
Ik heb toen de transponderfrequentie en parameters handmatig ingeladen en toen deden de zenders het wel in de CD-fastscanlijst.
Waarschijnlijk een fout bij het downloaden. Wel vreemd dat die fout niet op treed bij mijn Samsung-tv maar wel bij de Inverto HD ontvanger.

De transpondergegevens zijn: Hotbird 13e, 11373H, DVB-S2, 8PSK, SR 27.500, fec 3/4.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip,

Waar het aan zou liggen weet ik ook niet, kwa signaal sterkte zit ik wel ongeveer gelijk, verschil bij mij zit nog in een diseqc 8/1 (china) voor de vu en een 20/1 (sab) voor de zgemma.


Maar volgens mij kan dat niets uitmaken.

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ontvangers zijn beide 4k geschikt, dus daar zou het niet aan moeten liggen, dus daaraan zou het eigenlijk niet moeten liggen.

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Philips 65OLED873 is de weergave van NASA UHD in de CD kanaal lijst prima te ontvangen. 

Mooie aanwinst op UHD gebied. 

Rest me wel een vraag waarom de UHD zenders op de nrs 693 SES UHD DEMO, 694 ASTRA UHD 2 en 697 SES UHD DEMO 2 wel met geluid te ontvangen zijn maar geen beeld weergeven, zijn ja ongecodeerde demo zenders, foutje CD? Overige UHD zenders van de CD lijst zijn probleemloos te ontvangen. 

 

 Op mijn VU+ Zero 4K en ook de Humax UHD 4tune+  zijn voorgenoemde UHD zenders wel vrij te ontvangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het handmatig aangepast en ook beeld op mijn zgemma h7,
Ik moest dus wijzigen naar dvbs2, 8prsk en 3/4 in de freq lijst

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...