Ga naar inhoud


NPO en NOS stappen met WK voetbal in Ultra HD


dirkjan38

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Sprietje:

met bijbehorende CI+ module en smartcard.

 

Zit hier niet een addertje onder het gras? Dadelijk kan het alleen maar met die speciale Canal-Digitaal ontvanger/CI+ module......

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees net op een ander bekend satellietforum een discussie over dit onderwerp. De auteur van het artikel (Jarko Kriek) schrijft daar

 

 

Origineel gepost door Jarko Kriek
Daarnaast wordt in de overeenkomt ook een bepaalde minimale vorm van beveiliging besproken. Dit in verband met herverspreiding van content.

 

Maar het is hem (geloof ik) ook nog niet helemaal duidelijk wat die beveiliging nou precies gaat inhouden. 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het only viacces orca zijn, ben ik benieuwd hoeveel er over de toonbank zullen gaan, en er genoeg vooradig zijn?

want voetbal, dat mag flink wat kosten, en wat is 99€ nu bij de rest?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de foto in het bericht van "Telecompaper".

De aankondiging "bijbehorende CI+ module" + de melding van Jarko Kriek over een "bepaalde minimale vorm van beveiliging" doet mij toch twijfelen. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik het inderdaad vergeten met mijn Aston 1.07 module. En met mij vele anderen. Lang niet iedereen heeft zo'n speciale module. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

SD, HD of UHD maakt vooral wat uit bij vervelende wedstrijden. Hoe beter en hoe spannender hoe minder het uitmaakt.

En als een bijzonder mooie en spannende wedstrijd alleen met speciale spullen te kijken is kijk je naar iets anders wat ook leuk is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-5-2018 om 01:36 zei digitaal kijker:

op totaaltv meld er iemand dat M7 het gaat aanbieden, geloof er alleen niet veel van, er zou anders al iets gemeld zijn op andere bronnen.

maar we zien wel, zou leuk zijn voor de klanten en dan ook via de smartcard zonder de CI module te moeten gebruiken omdat er beperking op zit zoals met Fox sport 2 int.

 

Dat was ik.

  • Like 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Tweakers is nog wat te lezen over de technische specificaties van de UHD-uitzendingen:


Eind vorig jaar werd al bekendgemaakt dat de FIFA alle wedstrijden van het WK dit jaar opneemt in 4k-resolutie met hdr. De organisatie neemt op in verschillende formaten en omroepen kunnen op die manier bijvoorbeeld zelf kiezen welke hdr-standaard zij aanbieden. De NPO kiest voor hybrid log gamma, ofwel hlg. Eerder koos de BBC dat formaat al als zijn hdr-standaard voor tv-uitzendingen.
Het uhd-signaal dat NPO aanbiedt volgt de dvb uhd-1 Phase 2-specificatie. Naast een 4k-resolutie en hlg-hdr worden de kleuren weergegeven in de bt2020-kleurruimte. Nederland is een van vijftien landen waar het WK voetbal in 4k met hdr wordt uitgezonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas voor mij niet te zien neem ik aan aangezien het enkel met een CI+ module werkt en die heb ik niet.

Ik maak gebruik van de smartcard i.s.m. mijn Vu-solo 4K.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...