Ga naar inhoud


per einde Mei privacy wetgeving


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Hoe zit het met partikulieren?

ik heb hier een bezoekers wifi, waar ik voor persoonlijke doeleinden, hun surfgedrag log, het mac adres, en de tijd dat ze online en offline gaan op die wifi.

moet ik dat als partikulier met de nieuwe avg, dit melden aan de bezoekers?

wat met al die openbare wifi in cafe,frituur, tea room, etc? Gaan we eerst een privacy verklaring of zoiets te krijgen moeten zien, wat er met ons surfgedrag gebeurt?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder toestemming mag je niets loggen/vastleggen

tenzij je die data's nodig hebt om een rekening over het

verbruik te maken.

Mag een werkgever je laten klokken voor de werktijden als

je vaste werktijden hebt ? 😀

 

Rechtmatigheid van de verwerking

1.   De verwerking is alleen rechtmatig indien en voor zover aan ten minste een van de onderstaande voorwaarden is voldaan:

a)

de betrokkene heeft toestemming gegeven voor de verwerking van zijn persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden;

b)

de verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of om op verzoek van de betrokkene vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen;

c)

de verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust;

d)

de verwerking is noodzakelijk om de vitale belangen van de betrokkene of van een andere natuurlijke persoon te beschermen;

e)

de verwerking is noodzakelijk voor de vervulling van een taak van algemeen belang of van een taak in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag dat aan de verwerkingsverantwoordelijke is opgedragen;

f)

de verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van de verwerkingsverantwoordelijke of van een derde, behalve wanneer de belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden van de betrokkene die tot bescherming van persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen, met name wanneer de betrokkene een kind is.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-5-2018 om 13:13 zei luisteraar:

zonder toestemming mag je niets loggen/vastleggen

tenzij je die data's nodig hebt om een rekening over het

verbruik te maken.

Mag een werkgever je laten klokken voor de werktijden als

je vaste werktijden hebt ? 😀

 

Rechtmatigheid van de verwerking

1.   De verwerking is alleen rechtmatig indien en voor zover aan ten minste een van de onderstaande voorwaarden is voldaan:

a)

de betrokkene heeft toestemming gegeven voor de verwerking van zijn persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden;

b)

de verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of om op verzoek van de betrokkene vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen;

c)

de verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust;

d)

de verwerking is noodzakelijk om de vitale belangen van de betrokkene of van een andere natuurlijke persoon te beschermen;

e)

de verwerking is noodzakelijk voor de vervulling van een taak van algemeen belang of van een taak in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag dat aan de verwerkingsverantwoordelijke is opgedragen;

f)

de verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van de verwerkingsverantwoordelijke of van een derde, behalve wanneer de belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden van de betrokkene die tot bescherming van persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen, met name wanneer de betrokkene een kind is.

Is dat voor zelfstandigen, of voor partikulieren ook?

als dit voor partikulieren is, hoe moet ik dit bekend maken, als iemand mij belt?

voor privè doeleinden maakt mijn fritz!box diverse logfiles aan, waar ik niet direct weet hoe uit te zetten.

of gaan ze een firmwareupdate doen, om dit tegen 25 mei te kunnen uitzetten.

of de mogelijkheid als iemand belt, ze eerst horen, dat hun telefoonoproep qua nummer tijd van oproep en tijdsduur geregistreerd wordt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

geld ook als het in de particuliere sector gebeurt

 

Uit eu verordening:

Indien de verwerking door een overheidsinstantie wordt uitgevoerd, met uitzondering van gerechten of onafhankelijke rechterlijke autoriteiten die handelen in het kader van hun gerechtelijke taken, of indien in de particuliere sector de verwerking door een verwerkingsverantwoordelijke wordt uitgevoerd die als kerntaak heeft verwerkingsactiviteiten uit te voeren die grootschalige regelmatige en systematische observatie van betrokkenen vereisen, indien de verwerkingsverantwoordelijke of de verwerker hoofdzakelijk is belast met grootschalige verwerking van bijzondere categorieën van persoonsgegevens en van gegevens met betrekking tot strafrechtelijke veroordelingen en strafbare feiten, dient een persoon met deskundige kennis van gegevensbeschermingswetgeving en -praktijken de verwerkingsverantwoordelijke of de verwerker bij te staan bij het toezicht op de interne naleving van deze verordening. In de particuliere sector hebben de kerntaken van een verwerkingsverantwoordelijke betrekking op diens hoofdactiviteiten en niet op de verwerking van persoonsgegevens als nevenactiviteit. Het vereiste niveau van deskundigheid dient met name te worden bepaald op grond van de uitgevoerde gegevensverwerkingsactiviteiten en de bescherming die voor de door de verwerkingsverantwoordelijke of de verwerker verwerkte gegevens vereist is. Dergelijke functionarissen voor gegevensbescherming dienen in staat te zijn hun taken en verplichtingen onafhankelijk te vervullen, ongeacht of zij in dienst zijn van de verwerkingsverantwoordelijke.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

ook jij mag geen data opslaan als de betroffene er niet van weet en toestemming voor geeft of heeft gegeven.

de vraag mag ik je nummer, is reeds voldoende 

daar je het nummer krijgt is dat een bevestiging van desbetreffende persoon

 

met de nieuwe wet die in werking treedt moet je echter wel de andere daar op attend maken dat zijn nummer in jou telefoon apparaat opgeslagen staat.

 

maar een foto van de kat van uw buren publiceren mag niet, daar derden dat beest via de publicatie kunnen traceren en dat mag niet

 

de wetgeving is hoofdzakelijk bedoeld voor professionals en commerciële partijen... 

die mogen geen prive gegevens van jou meer doorgeven en / of opslaan zonder dat jij expliciet toestemming ervoor hebt gegeven

 

 

 

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei catw:

Beste luisteraar lees verder,  HIER dus, dan weet je meer dan dat je nu aan de orde wilt stellen.

Privacybeleid van WhatsApp

Je vergeet 1 ding de gebruiker verstrekt telefoon nummers aan WhatsApp zonder dat de personen toestemming gegeven hebben. 

Bij het het installeren van WhatsApp krijg je de vraag ga je akkoord dat WhatsApp je telefoonboek en sms'en doorleest

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei luisteraar:

WhatsApp die leest mijn telefoon boek en zet het op hun server en hier loopt het mis. 

 

Whatsapp deelt dat vervolgens doodleuk met Facebook, omdat ze eigenaar van Facebook zijn geworden.

 

Ergo: we moeten voldoen aan de nieuwe AVG, maar de overheid en Amerikaanse bedrijven hoeven dat niet. Vreemd toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeten we nu de nummerplaat van de auto nemen, een grapje natuurlijk. 

moet nu ieder plaatje van het forum waar een persoon op herkenbaar is verwijderd worden? 

denk dat die verordening snel gaten kaas wordt. 

vandaag mag fb openbaar bij de eu zijn verhaal doen. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de Firefox addon Facebook Container geinstalleerd. Mogelijk helpt dit al om van ongewenste spammail af te komen na het bezoeken van website´s. Bron van ellende blijkt dus de Facebook pixel te zijn die op veel website´s als scriptje meedraait, waardoor je na het bezoeken van een website´s automatisch reclame per mail krijgt. Nooit geweten.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt het weer net zo'n stompzinnige wetgeving als de cookiewetgeving, die mij voortdurend dwingt vensters weg te klikken?

En consequenties heeft het ook. Een van de fora, die ik ook volg, meldt het volgende:

 

Tot mijn grote schrik kreeg ik bericht van de provider van dit forum dat in verband met de nieuwe EU-Privacy wetgeving ze ophouden met de fora.
Ook dit forum met onbeschrijvelijk veel kennis die door jullie samen is opgebouwd wordt binnenkort gewist.
Ik ga op zoek naar alternatieven maar ik zie het somber in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei boudeman:

Wordt het weer net zo'n stompzinnige wetgeving als de cookiewetgeving, die mij voortdurend dwingt vensters weg te klikken?

 

Het is afdoende om een privacy statement ergens op een website op te nemen, waarin wordt vermeld wat aan data wordt opgeslagen (denk aan IP adres, mailadres) en wat daar wel of niet mee wordt gedaan. Kleinere website´s doen daar normaal gesproken niets mee. Gaat dus niet om vensters die je moet wegklikken, zoals bij cookies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...