Ga naar inhoud


per einde Mei privacy wetgeving


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


4 uur geleden zei kiekiek:

blijkt dus de Facebook pixel te zijn die op veel website´s als scriptje meedraait, waardoor je na het bezoeken van een website´s automatisch reclame per mail krijgt. Nooit geweten.

 

Dan heb je hier niet goed opgelet. Er is hier al vaker gemeld dat dat %@$#% FB ook data verzamelt van mensen die geen FB hebben. Oa. dus met die pixel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Psychosammie:

 

Er is hier al vaker gemeld dat dat %@$#% FB ook data verzamelt van mensen die geen FB hebben. Oa. dus met die pixel.

En nog op andere manieren.

Wij hebben nooit iets gedaan met FB (of andere social media). FB zou ons niet moeten kennen.

Enige tijd geleden ontvingen wij van FB een email waarin een bekende vroeg of wij zijn vriendje op FB wilden worden.

In die email stonden zo'n 10 namen die wij dan ook zouden moeten kennen.

De meesten kenden wij inderdaad, maar die hadden verder niets te maken met de oorspronkelijke vragensteller. Die kon ze onmogelijk kennen.

Oftewel: wij zaten in een database bij FB, die ook diverse bekenden van ons daarbij geregistreerd had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een zus van mij is natuurlijk overal bij ingeschreven en neemt aan alles deel

facebook, twitter, forum zus forum zo, hyves is ze nu ook mee gestart de gekte ten top

 

en stuurt dus lukraak de ene na de andere link en email gewoon verder door aan al haar contacten BCC en CC, dus ook ik ben mede door haar toedoen weer op meerdere manieren gecompromiteerd...

HAAR heb ik dus aangezegd al mijn gegevens te wissen op elk apparaat dat ze heeft en gebruikt uit oogpunt van de nieuwe Privacy wetgeving, behoort ze daar aan te voldoen!

ook mijn nieuw telefoonnummer krijgt ze niet meer

 

dat wissen zal wel nooit lukken want dat kan ze niet eens terugvinden waar het overal opgeslagen staat in haar toestellen

 

maar je zult maar zo'n zus hebben

spammers en wifi spoofers hebben gouden tijden bij haar

 

je staat overigens verbaasd ervan hoeveel er (onwetend) op je computer aan adressen worden opgeslagen, ook in archieven en bestandsgeschiedenis alsook die sluimerende aliassen

kijk er maar eens naar

 

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je nooit afdoende maatregelen hebt genomen, dan zit je met een berg troep en ellende natuurlijk.

 

Mijn Workstation is zo ingesteld dat ie geen verbinding kan maken met FB en consoorten, werkt afdoende en goede tips zijn op het Net aanwezig.

 

o.a https://www.wikihow.com/Block-Facebook

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tripleboy

Als je alleen dat uit de link hebt gedaan dan is dat nauwelijks afdoende. FB kan gebruik maken van verschillende servers. Idem voor de spionage software van Microsoft.

Er zijn tools die honderden url's in je hosts file kunnen zetten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Tonskidutch:

het gaat over de AVG en niet over Facebook of consorten

Amerikaanse firma's verkopen hun moeder met gepoets gebit aan de eerst beste, dus daar gaat het in Europa niet over

 

Daar gaat het dus wel om. FB heeft ook europese gebruikers waarvan ze de gegevens doorverkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...