Ga naar inhoud


Goede raad en Tips : Kopen nieuwe receiver


Sverige

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Wanneer de ontvanger binnen komt test je hem eerst zoals die uit de doos komt.

Je weet dan dat de hardware in orde is.

 

Daarna ga je op zoek naar een geschikte USB stick, een oude, niet te grote stick is het beste.

 

Voor de rest de tutorial van Jürgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zweden heeft een hele behoorlijke infrastructuur hoor :)

Zal wel een karretje van de Svenska Posten worden of een DHL karretje :)

Rendieren gebruiken ze boven de Poolcirkel...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha...  dinsdag lijkt me wel snel... meestal toch minimaal 4 dagen voordat ik een pakje uit D heb.

 

Maar cees hoor ik zeggen, eerst testen zodat je weet dat de hardware OK is...

dat dus wil zeggen, met de bestaande software even configureren, om te kijken of hij het doet...

Dat snijdt hout...  

 

en de anderen zeggen dat ik gelijk de nieuwe soft er op moet zetten...  wat ik eerst eigenlijk ook dacht, omdat je dan niet 2x dingen moet instellen...

Maar als het een beter is dan het andere...  maakt het mij niet uit om een uurtje langer te knutselen...  en de test met de originele software hoeft uiteraard niet met alle toeters en bellen, gewoon antenne instellingen en zenders zoeken denk ik...

 

Maar wat wordt het nu.....   wat deden jullie nadat je een nieuwe vu+ kocht?

 

Ik heb al een kleine usb stick leeg gemaakt, en geformatteerd in fat32...

Het is een 1GB stick van Kingston... de Datatraveller elite. Die zal wel goed zijn denk ik.

Daarop de laatste software gedownload, en ontzipt op de usb stick, zoals beschreven staat...  so far, so good.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan inderdaad 5 bestanden op, waarvan 1 file 0 kB groot is... vreemd, maar ik heb het 2x geprobeerd, en beide keren was het zo.

 

dit is de structuur : D:\vuplus\ultimo4k

 

vti.jpg.7bfb76903f1b31b565ab5b6aad762323.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK... dat moet dus lukken...

 

Als je een update doet, ben je dan iedere keer alles weer kwijt? of is het een update, zoals bij bv de computer, dat alle settings en zenders gewoon behouden blijven, en eigenlijk alleen het operating system wordt aangepast?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sverige:

....Maar wat wordt het nu.....   wat deden jullie nadat je een nieuwe vu+ kocht?

 

 

Het is intussen wel een hele lange thread geworden voor zó een simpele vraag..😉

 

Ik zal er ook nog een schepje bovenop doen.

Ik heb in de afgelopen jaren wel meer dan 10 nieuwe VUplussen binnen gekregen en nog nooit heb ik eerst de originele fabriekssoftware getest, altijd meteen software van derden, waarvan de meeste VTI, geïnstalleerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jürgen:

 

Het is intussen wel een hele lange thread geworden voor zó een simpele vraag..😉

 

Ik zal er ook nog een schepje bovenop doen.

Ik heb in de afgelopen jaren wel meer dan 10 nieuwe VUplussen binnen gekregen en nog nooit heb ik eerst de originele fabriekssoftware getest, altijd meteen software van derden, waarvan de meeste VTI, geïnstalleerd.

 

Van mijn nieuwe vu solo se V2 heb ik eerst getest met fabrieks software.

de kans is misschien klein, dat er problemen zijn. Maar mocht dit zo zijn, moet je niet flaschen voor je terugstuurd.

daarna vti erop geflasxht.

iedereen doet een beetje wat hij/zij wenst te doen.

@Sverige,wat betreft update van de firmware, doe ik enkel als er iets niet werkt.

je technisat wordt toch ook niet dagelijks geupdated? Als je een update doet, is dit gelijk een pc, maar er kan helaas altijd iets mislopen.

daarom, werkt het goed, doe dan buiten nieuwe settings geen update.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het voordeel van de ontvanger af fabriek te testen is de wetenschap dat alle hardware functioneert.

Wanneer je voor het eerst zo een ontvanger opnieuw inricht en het werkt niet, weet je dat het niet de hardware is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft EPG: Zet alle EPG-opties uit en installeer xmltv-epg.

Als er bij zenders EPG ontbreekt of niet correct is, kan je dat melden op dit forum: https://forums.openpli.org/forum/52-en-rytec-xmltv-and-epg-support/

Je mag het ook via mij doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...