Ga naar inhoud


Goede raad en Tips : Kopen nieuwe receiver


Sverige

Aanbevolen berichten

Mimisiku, ik denk dat je gelijk hebt.

Volgens mij moet ik het maar proberen... 

Zolang de Technisat het nog gewoon doet, is er in principe geen probleem als alles niet binnen 1 dag ingesteld kan worden... dan plaats ik de oude weer terug om te kijken.

 

Luisteraar, de nieuwe Technisat UHD heeft inderdaad slechts 1 cardreader en 1 CI+...   HD+ zou ik dan zo laten. Die kaart heb ik momenteel toch niet, omdat het in mijn oude Technisat, die geen plus bij de CI heeft, gewoon niet werkt.  Die HD+ kaart zou ik alleen doen, als het kan... maar het is geen noodzaak, omdat al die zenders gewoon in SD te ontvangen zijn, FTA...

 

Ik zal eens gaan uitzoeken waar ze e.e.a. hebben tegen een goede prijs... Daar heb ik me nog niet echt in verdiept

 

Misschien nog een domme vraag... maar ik zie dat de software van VU+ ook gewoon geupdated wordt etc etc...  waarom gebruikt niemand die?  werkt die niet goed, kan je daar te weinig mee of wat is het precies?  Dat is toch "OpenVuPlus 3.0" als ik het goed gelezen heb....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Njet, OpenVuPlus 3.0 is de fabriekssoftware van alle VU+ apparaten. Als je UITSLUITEND naar FTA kijkt óf met CI aan de gang wil dan kan dat prima. Het ondersteund o.a. geen softcams. VTi is min of meer de huissoftware van VU+. Deze ondersteunt wél softcams en CI+. Deze werkt echter uitsluitend op VU+ boxen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en dat is ook voor OpenPli 6.x van toepassing, soms is installatie van OpenPli nog gemakkelijker dan VTI omdat OpenPli standaard de Oscam Softcam en de kanalen van CD installeert.

 

Maar misschien is dit intussen bij VTI ook al aan de orde, ik heb al in geen tijden VTO opnieuw geïnstalleerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen abonnement op de Nederlandse zenders... dus dat is geen voordeel voor mij.

 

In eerste instantie moeten de Zweedse zenders van Canal Digital (Conax) werken.  En eventueel later dan ook HD+ 

 

Ik ben nu goed aan het lezen in de wiki van vuplus-support.  Daar staat e.e.a. wel goed uitgelegd zie ik.

Ik heb me daar alvast maar aangemeld... dan kan je de bestanden downloaden.

 

Via iemand in Finland hoorde ik dat die blijkbaar OpenVix gebruikt... dat zal dan waarschijnlijk ook weer iets gelijkaardigs zijn...  Maar ik vermoed dat VTI wel goed zal zijn... geen idee wat er allemaal verschilt tussen die operating systemen... 

Ik probeer eerst het bos tussen de bomen te zien, en ben die wiki wat aan het doorspitten....

( en ik geef toe, soms bekruipt me het gevoel om gewoon voor een Technisat te kiezen...)

 

ik blijf zo veel mogelijk volgen... en alles wat er geschreven wordt, maakt me wijzer denk ik maar.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Sverige:

Via iemand in Finland hoorde ik dat die blijkbaar OpenVix gebruikt...

er is op dit forum, ook een fervent gebruiker van VIX, daar hoef je niet voor naar finland :D

 

je kunt ze allemaal proberen

dat is heel leuk en leerzaam, vooral omdat je dan een handigheid gaat ontwikkelen in firmware flashen en het snel en adequaat instellen van de box

uiteindelijk gaat het om het gebruik maar een kleine persoonlijke overwinning is het toch wel als je zelf kunt customizen

 

https://www.sat4all.com/forums/profile/46441-bellejt/

 

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lang lezen, zoeken, vragen etc etc, lijkt het alsof de kogel binnenkort door de kerk zal gaan 😉

Ondanks mijn onzekerheid, en soms grote twijfel, ben ik bijna zover dat ik het toch wil gaan proberen. Ik hoop alleen dat ik er geen spijt van ga krijgen wat in aller eerste instantie de Beeldkwaliteit betreft, en op de voet gevolgd door de gebruiksvriendelijkheid. Dat laatste zal waarschijnlijk nooit aan de Technisat kunnen tippen, ben ik bang, maar als hij in de buurt komt ben ik wel blij.

Ik zou binnenkort ook nog een afgelopen HD+  HD02 kaart krijgen van een kennis van me, die er niets meer mee doet...  Wat ik begrepen heb, is dat een kaart die weinig problemen oplevert, en ook gewoon in OSCAM zou lopen op de vu+  Deze softcam zou ook voor het Zweedse Canal digital en voor ORF gebruikt kunnen worden begrijp ik hopelijk goed.

En die kaart zou je gewoon via de website moeten kunnen verlengen (waarschijnlijk vanuit Duitsland of minimaal vanaf een Duits IP adres an Duitse bankrekening neem ik aan, maar dat is geen probleem) en activeren in de ultimo4k.

 

Ik heb me suf zitten lezen in die duitse Wiki...  ze hebben er echt werk van gemaakt... en als je dat allemaal zo leest is het wel te doen denk ik... maar ik weet ook dat de praktijk soms net even anders is...  maar ik ga er dan maar vanuit dat er hier vast wel iemand is die me een duwtje in de rug geeft als dat nodig zou zijn.

 

Dan nu een belangrijke vraag:  Aangezien er 'slechts' 2 kaartlezers aanwezig zijn in de Ultimo 4K (naast de 2x CI+) Wat doe ik het beste?

Koop ik zo een smargo externe cardreader erbij, of is het gewoon verstandig om bv de Oostenrijkse kaart in de Irdeto module te stoppen ipv in een interne reader??

Wat raden jullie aan om problemen te vermijden?  want op problemen zit ik echt niet te wachten...

 

Is er verder nog iets waaraan ik moet denken... of is er iets wat belangrijk is om het überhaupt te laten werken, en wat voor jullie vanzelfsprekend is, maar wat ik dus niet weet?

 

En dan hoop ik maar dat het geen fiasco wordt... want ik zie dat het geheel bijna 700 euro zal gaan kosten voor de Ultimo 4K, 1x DVB S2 FBC Twin tuner en 1x DVB C/T2 Dual tuner en een vaste schijf van 2TB...   1TB is eigenlijk wel genoeg, maar ik zag dat het prijsverschil slechts 10 euro was... dus vooruit dan maar ;)

Ik heb nu nog geen UHD televisie, maar ik begrijp ook dat dat niet hoeft... je kan hem gewoon aan een normale tv hangen zolang de resolutie uitgang maar niet hoger is dan 1080p las ik...

 

 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Sverige:

 

Dan nu een belangrijke vraagAangezien er 'slechts' 2 kaartlezers aanwezig zijn in de Ultimo 4K (naast de 2x CI+) Wat doe ik het beste?

Gewoon een usb kaartlezer er bij zetten dan moet je gewoon bij de drivers usb serial erbij installeren en de

externe kaartlezer in oscam aanmaken.

Hier op de site genoeg deskundigen hiervoor te vinden

Oscam en ci(+) combineren is niet aan te raden ci heeft nog beperkingen op e2

voor hd02 wel de juiste boxkey zien te vinden

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds enkele maanden een axas 4K enigma2 receiver. Top specs, maar het beeld is -voor mijn hoge standaarden- niet voldoende. Ik krijg er niet warm van.

Steek ik mijn Orange (tv-kabelboer in België), dan spat het beeld van het scherm, met kleurrijke, warme beelden en veel contrast.

 

Heb 1 dag een Dreambox 900 gehad en 1 week een Octagon, en geen enkele kon mij bekoren.

 

Siligence Orange

 

Kan de VU reeks dit wel? Ik wil warme kleuren met veel contract. Kijk uit naar de VU+ Duo 3 die eind dit jaar uitkomt. Een Ultimo is overkill qua mogelijkheden wat mij betreft.

Gewoon goed 'no nonsense' receiver met prima beeld. Kan dit?

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

het beeld van de VU's is briljant

Tonski....   ik hoop het van harte!!   (ik spreek je er op aan als het niet zo is ;) )

 

Ik heb de Ultimo 4K besteld.....   en ik hoop dus dat ik er geen spijt van zal krijgen.

Tot op het laatste moment (en nu nog steeds) twijfel ik of de Technisat niet de betere keuze geweest zou zijn...  maar omdat de meesten hier zo positief zijn, wil ik het een kans geven, en me er voor inzetten, het apparaat helemaal naar mijn zin te configureren...  

De hoofdredenen voor de vu+ waren de mogelijkheid om de HD+ zenders zonder restricties te kunnen opnemen. Ook door de FBC tuners net iets meer tegelijk te kunnen opnemen (al heb ik op die vraag nooit een echt antwoord gekregen, wat er nu werkelijk kan icm met mijn lnb's)... en, last but not least... de hoop op een EPG voor de Zweedse zenders, want de Technisat levert daar helaas alleen maar wat er nu loopt, en soms wat er daarna komt...   De SFI voor de normale Duitse zenders van Technisat is uitstekend, en ik denk niet dat dit beter zal kunnen, maar ik hoop dit wel te evenaren.

Nu is het even afwachten, wanneer hij uit Duitsland hier zal aankomen.... waarschijnlijk heb ik hem al wel tegen het einde van de week.

Dus nog even tijd om e.e.a. voor te bereiden... nog wat te lezen, en wat dingen af te drukken, zodat ik dat bij de hand heb als ik aan de slag moet.

En ik hoop dat ik geen problemen zal krijgen om hem in orde te krijgen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier met de VU. En ze zijn heel erg plezierig. Het is even wennen maar dat gaat snel.

Ik denk dat je de Technisat net zo zult missen als ik de Maxplus toen ik jaren geleden naar de 1e VU ging. Af en toe heb je "wat ging dit makkelijk met de Max/Technisat" , maar voor de rest "wat is deze uiteindelijk heel veel leuker".

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd...

 

Even een heel praktische vraag...

Als de receiver aankomt, wat doe ik dan eerst... (na het aansluiten van de kabels, en de netvoeding uiteraard)

Ik ga er vanuit dat harddisk en tuners er in zullen zitten, aangezien dat de configuratie is die ik kocht... het waren geen 'losse onderdelen'.

 

Start ik dan gelijk met de "flash" instructies zoals ik die hier op het forum gelezen heb?  of moet hij eerst gestart worden met de software die er opzit en daar eerst in geconfigureerd worden?

Ik vermoed gelijk de nieuwste VTI software er op die ik download van het vtiplus support forum?

 

Alvast bedankt!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...