Ga naar inhoud


Lichte daling Kijktijd


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Penthe:

 door de jaren heen ben ik te veel aan de Spaanse cultuur gaan wennen en daar past Duits niet bij :)

 

 

Dit is voor mij een volkomen begrijpelijke uitleg.

 

Anders gezegd bedoel je eigenlijk: ik kan geen Duits dus het interesseert me geen ene donder.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


26 minuten geleden zei Sprietje:

Blijkbaar ken jij geen Nederlands wat het is niet "ik kan geen Duits" maar "ik ken geen Duits".
Kennen betekent onder andere: 'door studie of oefening geleerd hebben' ('beheersen').

 

 

Ja Sprietje, spreek jij maar eens 4 talen vloeiend, de hele dag door elkaar heen, waarvan Nederlands verreweg het minste gesproken wordt. Dan maak je wel eens een onnozele fout. Ik woon al sinds 1977 niet meer in Nederland. Op het werk is het Engels en Arabisch, thuis is het Frans, Malgasche (Malagasy) en dan komt Nederlands en Duits wel eens wat te kort.

Verder is het -kan geen Duits- in de volksmond, dus die fout zal me vergeven worden. 😋

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Penthe:

Ik heb alle Engelse vrije zenders gewoon via een android doosje online, er staat geen geoblock op dus kun je dat gewoon kijken. Duitse zenders kijk ik niet en gaat ik ook niet aan beginnen door de jaren heen ben ik te veel aan de Spaanse cultuur gaan wennen en daar past Duits niet bij :)

 

 

Om heel eerlijk te zijn, daar kan ik met mijn pet niet bij. Over de laatste 20 jaar ben ik in een vergelijkbare situatie gekomen, door mijn hulpverlening in Roemenië is er uiteindelijk een tehuis gekomen en uiteraard ben ik daar niet alleen ontzettend veel geweest maar spreek ik ook de Roemeense taal. Misschien niet zo perfect als jij Spaans spreekt maar wel zo dat ik als ik daar ben ook in het Roemeens denk.

 

Maar hoe zoiets ten koste van een ander taal kan komen, dat heeft wel tijdelijk bestaan maar dat gaat dan om een taal uit dezelfde taalgroep. In mijn geval zorgde het er een tijdlang voor dat ik veel slechter Frans ging spreken omdat me dan steeds weer Roemeense woorden in het Frans invielen. Logisch want Roemeens is net als Frans een Romaanse taal. Datzelfde gebeurde trouwens met een collega die in Spanje ging wonen, die dacht dat hij nog Roemeens sprak maar er was geen Roemeen die hem nog verstond omdat driekwart van wat er uit zijn mond kwam Spaans was.

 

Maar juist talen die heel verschillend zijn zoals een Germaanse taal Duits en een Romaanse taal Spaans zouden elkaar op geen enkele manier dwars moeten zitten. Is het niet meer een zaak van dat je misschien nooit erg veel Duits geleerd hebt en het gewoon door de grotere afstand vergeten bent? Dat talen "bij elkaar moeten passen" kan ik op geen enkele manier plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

 

Dit is voor mij een volkomen begrijpelijke uitleg.

 

Anders gezegd bedoel je eigenlijk: ik kan geen Duits dus het interesseert me geen ene donder.

Ik kan de Duitse taal nog redelijk verstaan, spreken kost me stukken meer moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden zei astro iris:

en ook reclame uitzend

Men test bij een aantal abonnees het gebruik van promo video's van andere programma's.

Netflix stelt dat men per jaar honderden proefballonnetjes oplaat om te testen wat de klanten willen.

Bij de testgebruikers is een golf van kritiek ontstaan, hetgeen kan betekenen dat dit proefballonnetje lek geprikt wordt.

Je kan die promo video trouwens eenvoudig skippen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Amerikaans bedrijf eerst beginnen ze lief en dan wordt het van kwaad tot erger, al die Amerikaanse bedrijven doen dat. Als Netflix echt reclames gaat meesturen met de streams en dat na een aantal prijsverhogingen ziet ik het aantal Netflix gebruikers heel snel dalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment is daar de volgende oplossing voor:

http://www.netflix.com/DoNotTest

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met die link kan je die promotie video's voor je account uitzetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...