Ga naar inhoud


Lichte daling Kijktijd


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


De verouding linear tv kijken en ander-tV Content verbaasd hier is linear tv kijken beperkt tot een nieuws uitzending en of en toe een live evenement verder is het netflix.
Hoor dat ook in mijn vriendenkring. Maar goed niet iedereen heeft natuurlijk netflix en ongetwijfeld zullen de niet lineare tv bezitters niet in dit onderzoek zijn mee genomen.
Ben benieuwd hoe de cijfers liggen bij de netflix gebruikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook Netflix maar kijk dat zelden tot nooit, mijnn vrouw aan het begin wel maar dat is nu ook terug gelopen naar bijna 0, lineaer  kijken doen we het meest op de Spaanse gratis TDT zenders. Het kijken van de  Nederlandse TV zenders(zeg maar opnames) is nu op het moment weer 1 1/2 uur per werk dag want in het weekend komt er niets om te kijken. Komt omdat we zowat geen series kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me altijd af wat mensen aan dat Netflix vinden...

Ik heb al eens geprobeerd te kijken wat er zoal aangeboden wordt, maar als je geen lid van die club bent, is het niet echt eenvoudig uit te vissen wat ze aanbieden...  een gids heb ik er nog niet van gevonden.

Ikzelf ben uitermate tevreden met de normale tv uitzendingen... dat is eigenlijk gewoon wat ik wil...

In mijn kennissen kring heeft 1 iemand ooit eens net flix gehad, en is er mee gestopt na die gratis maand, omdat het niets toevoegde...  wat ik hoorde is het erg veel "amerikaans" wat er te zien is...  erg weinig duitse films etc...  mijn conclusie is dus dat het niets voor mij is.

Ik kijk gemiddeld tussen de 4 en 5 uur tv...  maar soms kijk ik ook wel een opgenomen programma, wat laat komt, of samenvalt met iets wat ik op dat moment kijk...  dat is dan waarschijnlijk ook niet meer lineair kijken... en dan kan ik begrijpen waarom het terugloopt... mensen nemen dingen op en kijken daar dan uiteraard naar...  precies hetzelfde als de videorecorder van vroeger...  alleen dat je nu makkelijker 'meer' opneemt, door de grotere ruimte die je hebt.

 

In Duitse artikels lees ik overigens dat lineaire tv nog springlevend is...   ik had ook niets anders verwacht.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Sverige:

Ik vraag me altijd af wat mensen aan dat Netflix vinden...

Ik heb al eens geprobeerd te kijken wat er zoal aangeboden wordt, maar als je geen lid van die club bent, is het niet echt eenvoudig uit te vissen wat ze aanbieden...  een gids heb ik er nog niet van gevonden.

 

Wellicht kun je hiermee uit de voeten: https://www.netflix-nederland.nl/
Of hiermee: https://www.flixfilmer.se/

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En ik kijk op dit moment naar de Crown, op Netflix, in UHD.

Zonder reclame,  Engelse oorsprong en kwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Sverige:

Ik vraag me altijd af wat mensen aan dat Netflix vinden...

Ik heb al eens geprobeerd te kijken wat er zoal aangeboden wordt, maar als je geen lid van die club bent, is het niet echt eenvoudig uit te vissen wat ze aanbieden...  een gids heb ik er nog niet van gevonden.

Ikzelf ben uitermate tevreden met de normale tv uitzendingen... dat is eigenlijk gewoon wat ik wil...

In mijn kennissen kring heeft 1 iemand ooit eens net flix gehad, en is er mee gestopt na die gratis maand, omdat het niets toevoegde...  wat ik hoorde is het erg veel "amerikaans" wat er te zien is...  erg weinig duitse films etc...  mijn conclusie is dus dat het niets voor mij is.

Ik kijk gemiddeld tussen de 4 en 5 uur tv...  maar soms kijk ik ook wel een opgenomen programma, wat laat komt, of samenvalt met iets wat ik op dat moment kijk...  dat is dan waarschijnlijk ook niet meer lineair kijken... en dan kan ik begrijpen waarom het terugloopt... mensen nemen dingen op en kijken daar dan uiteraard naar...  precies hetzelfde als de videorecorder van vroeger...  alleen dat je nu makkelijker 'meer' opneemt, door de grotere ruimte die je hebt.

 

In Duitse artikels lees ik overigens dat lineaire tv nog springlevend is...   ik had ook niets anders verwacht.

 

Sverige, ik durf te wedden dat als netflix gratis was, je het geweldig goed zou vinden. 😂

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2018 om 10:45 zei Tonskidutch:

om de 19 minuten tena-lady

dat is behoefte kweken :)

Vergeet niet de vaginale schimmel en de daarna optredende vaginale droogheid :wacko:

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom kijk ik steeds meer Netflix en Co.

Die reclame onderbrekingen gaan mij steeds meer storen bij het aanbod van de reguliere tv zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, Netflix is voor een goede film of serie zonder hinderlijke reclame onderbrekingen.

En steeds meer materiaal in UHD 4K kwaliteit.

 

Maar goede documentaires en educatieve programma's zijn ook FTA te zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Tonskidutch:

T90,

als je invloed zou hebben op de managers hun handelen, denk je dat je dan geen reclame meer zult hebben?

als je net zo je stem uitbrengt als voor de overheid geldt, denk je dat er dan geen gematigd gemiddelde uit voort komt?

 

de enigste macht die de kijker heeft is niet kijken en/of heel slechte recensies over de programma's geven, meer kun je niet in een commercieel bestel.

en dat er minder gekeken wordt is dus vastgesteld.

 

 

Nee, daar heb ik het niet over. Ik heb meermaals bij de omroep waarvan ik lid was gevraagd waarom ze een bepaald programma dat ik als uitermate waardevol zag op zo'n idioot laat tijdstip uitzonden en kreeg in beide gevallen te horen dat ze dat zelf absoluut niet wilden en het veel liever na het journaal van 20:00 hadden willen uitzenden maar dat die zogenaamde netmanager dat afdwong.

In een democratisch bestel waar een bevolking door lidmaatschap laat weten welke omroep hen het beste vertegenwoordigt vind ik het uitermate ondemocratisch dat die door ons volk gekozen omroepen gedomineerd worden door een ondemocratisch aangestelde ambtenaar.

1 uur geleden zei ceesv:

Nee, Netflix is voor een goede film of serie zonder hinderlijke reclame onderbrekingen.

En steeds meer materiaal in UHD 4K kwaliteit.

 

Maar goede documentaires en educatieve programma's zijn ook FTA te zien.

 

Goede films, goede documentaires, klinkt leuk maar daar moeten we dan wel allemaal dezelfde smaak hebben. En in Nederland en Skandinavië moet dan voor 90% alles van anglo-amerikaanse makelij zijn. De massa regeert. Juist daarom ben ik zo ontzettend blij met mijn schotels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...