Ga naar inhoud


Lichte daling Kijktijd


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei astro iris:

Drs. Ijzerbout, Sverige is niet de enige hoor, zo ken ik er nog wat. ze mogen het nog gratis geven, dan nog geen interesse en daar ben ik eerlijk in. 

 

Wij hebben Netflix en hebben er nog nooit naar gekeken. We passen veel op op onze kleinkinderen en hun ouders hebben daarom Netflix bij ons geïnstalleerd voor hun kinderen. Ik heb wel eens voor mijzelf daarop gezocht maar niet echt iets gevonden wat me interesseert. Bovendien, het klinkt misschien gek, maar ervaar ik dat als een soort "tv in blik", het leeft niet zoals een gewoon tv programma dat wel doet. Maar dat is voor iedereen verschillend, ik heb ook een vrij grote platenverzameling waar ik eigenlijk nooit naar luister omdat ik niets zo vervelend vind als het al van tevoren weten wat het volgende nummertje zal zijn wat ik te horen krijg. Veel liever hoor ik momentjes van menselijke stem tussen de plaatjes en op het hele uur het nieuws zonder dat ik dat zelf moet gaan opzoeken. Gewoon, gezelligheid die je bij materiaal in blik niet krijgt. Maar goed, daar kwam ik ook pas achter nadat ik heel wat LP's heb gekocht. Gelukkig wel tegen een prijs per LP die in de VS minder dan eenvijfde was van de prijs in Nederland, wie weet kan ik dat handeltje een keer verkopen want vinyl is kennelijk nogal in tegenwoordig.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden zei T90user:

 

Nee, daar heb ik het niet over.

dan schrijf je het wel erg onduidelijk en suggestief waar je het dan wel over hebt...

maar goed

 

een aanstelling c.q. benoeming van een bestuurlijke en of administratieve functionaris bij de omroepen wordt natuurlijk niet door het klootjesvolk bepaald

ook niet door een betalend omroeplid c.q. leden

 

over het tijdstip van een uitzending staan er meestal voorwaarden over in de contracten met de licentiehouder van het desbetreffende programma welke de omroep niet zomaar kan aanpassen

 

een omroepraad en of betutteling willen we al helemaal niet, achterlijk democratisch political correctness!

je moet kunnen kiezen in het minimaal zenderpakket uit themazenders en liefst het zenderpakket zelf kunnen samenstellen

survival of the fittest is dat m.b.t. de levensvatbaarheid van zenders en programmering

en als dat reclame is gezien de meerderheid dan zal het reclame blijven voor de resterende lineaire kijkers

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet hoe het Nederland is, maar de Vlaamse zenders zenden toch heel vaak herhalingen uit.

Films worden om de drie jaar opnieuw uitgezonden in prime time.

Zo kan je op de commerciële zenders bijzonder weinig nieuwe films zien.

Daarom ben ik blij met zenders zoals film Europe. Ook Canvas zendt vaak mooie films reclame vrij uit.

Maar het gros van de zenders bezondigd zich aan teveel herhaling waardoor het nut om te kijken wegvalt.

En de reclame maakt het geheel bijzonder onkijkwaardig. We zijn in een situatie gekomen dat elke vorm van reclame als irritant wordt ervaren.

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

op commercieel TV is alles al gezien aan films, het was immers elders al een premiere

the Butler

de president

Robin Hood

Greystoke

 

zogenaamde top4 van vandaag 13 augustus

 

afgezien van die unieke kletskous tafelrondes met ( nieuwe? ) gasten

of

de beste zanger, de jongste zanger, de lenigste danser, de beste kok, bakker, sport commentator

of

de aller leukste Quizshow op aarde zoals kill ta mothor fucker on a desolate Island

en dan het aankondigen van de inhoud van het startende of komende programma onderdeel en na reclame nog eens hetzelfde opdat je niet vergeet waar naar u kijkt

 

en wat is dan leuk?

 

welkom bij de Romeinen

 

 

Screenshot_87.jpg

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NL TV ben ik helemaal ontgroeid.

Kom ik in NL en kijk ik op een hotelkamer naar de Ned1/2/3 zenders dan sta ik versteld van de absurd hoge reklame inhoud en de slechte manier van presenteren.

Vooral presentatrisches die een Nederlands accent hebben ontwikkeld wat ik helemaal niet ken.

Met die vreemde R-ehhh die ik helemaal niet uit kan spreken schijnt bijzonder populair te zijn.

En dan de radio: Hilversum 3 met een hoop herrie en geschreeuw, en op 538, Veronica, etc, daar is het nog erger. Om het maar niet te hebben over die verschrikkelijk irreterende soundprocessing waar ik knetter-mesjokke van word.

Waar luister ik dan wel naar? O.a. Bayern 1, hr1, MDR 1. Hier krijg je een mix van goede muziek (voor mijn smaak) en informatie, uitsluitend enkele korte reklame boodschappen net voor het nieuws op het hele uur. Verkeersinformatie, weerbericht en een actuele gebeurtenis, beurs informatie.

De moderatoren zijn niet van die jonge popie-jopie gasten met de hersens van een konijn, maar mensen met een gedegen journalistieke opleiding met bijzonder goed spraakgebruik. Geen woorden als "kut, fuck, motherfucker en meer van die troep waar ze op de NL TV & radio maar al te graag gebruik van maken.

DLF (Deutschlandfunk) is voor mij de informatiezender van bijzonder hoge inhoudelijke en journalistieke kwaliteit. Een referentie onder de Duitse zenders. Geheel zonder reklame.

De sound-sweetening is op de bovengenoemde zenders van hoge en aangename kwaliteit. Vooral Bayern 1.

 

Op ARD/ZDF,  programma´s als: "Morgen hör ich auf, Vorstadtweiber, Tatort, Charité om er maar een paar te noemen. Alles eigen Duitse producties van hoge kwaliteit. Ja, ik weet het, Vorstadtweiber komt uit Oostenrijk.

En een Engelse film in het Duits na-gesynchroniseerd, daar ga je ook niet van dood.

Voor mij is de Duitse TV de beste ter wereld. Ook wat betreft het nieuwsaanbod en actualiteiten: correct gepresenteerd met neutrale berichtgeving. Natuurlijk met een eigen opinie van een moderator. Geen nieuwslezers in vakantiehemd en God-zei-dank geen Piet Paulusma die op de markt tussen de huisvrouwen het weer staat uit te kramen.

 

Gelukkig kan ik in de Emiraten de Duitse ARD/ZDF ontvangen en de radiozenders hoor ik via het www.

En willen we een  film zien in het Engels dan kijken we met de familie naar de MBC zenders MBC2/Max/Action.

Ik kan me heel goed voorstellen dat in NL de kijkcijfers teruglopen. Zou ik in NL wonen, keek of luisterde ik er in het geheel niet naar. Ik zou er geen cent extra voor uitgeven.

aangepast door Drs. IJzerbout
toevoeging

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

tot op heden is de dvb-T nog FTA voor de drie NPO's en L1 (voor mijn regio)

dat is dan weldra ook voorbij

 

dan blijft nog tot 2030 alles per satelliet uit Duitsland FTA en tot 20brexit voor de BBC en niets anders

 

de rest is betaald en is zo duur dat je net zo goed elke avond je eigen bioskoop film kunt kopen online

 

10 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Voor mij is de Duitse TV de beste ter wereld.

dat ben ik met je eens maar als je de BBC ook van kleins af aan gekeken zou hebben hoorde die bij je keuze

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Tonskidutch:

dat ben ik met je eens maar als je de BBC ook van kleins af aan gekeken zou hebben hoorde die bij je keuze

De engelse commercielen kennen ook iets van reclame tijd ten koste van ,heb

zelfs de indruk dan de engelse commercielen meer reclame hebben dan de nederlandse commercielen.

Bij mij is de kijk uren naar liniaire tv niet gezakt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei luisteraar:

De engelse commercielen kennen ook iets van reclame tijd ten koste van ,heb

zelfs de indruk dan de engelse commercielen meer reclame hebben dan de nederlandse commercielen.

Bij mij is de kijk uren naar liniaire tv niet gezakt

 

 

Ik kan me voorstellen dat de BBC bij mij op de 2e plaats zou komen. Helaas zijn de BBC zenders hier niet te ontvangen, behalve BBC World.

 

Ik was een paar weken geleden op de Philippijnen en dat is wel zo´n beetje de allergrootste meuk zooi die ik kon bewonderen in terrestrische analoge NTSC TV.

Op de nieuwszenders werd in het algemeen de president Duterte de hemel ingeprezen. Een man die openlijk beweerd dat Hitler zo´n slechte vent helemaal niet was.

We kunnen ondanks de waardeloze NL TV, blij zijn dat we daar niet mee opgescheept zitten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de link met de films/series, Prawo.

 

IJzerbout, nee, zelfs al kreeg ik 2jaar lang Netflix gratis, zou ik er niet op ingaan.

Ik zie niets staan waarvan ik denk, Ja, dat zou ik graag willen zien...  en 1 maand krijg je toch gratis, als je dat wil...  maar nee, ik weet het nu helemaal zeker dat het niets voor mij is.

Wel erg kort door de bocht van je om het over geld te hebben...  als ik iets niet goed vindt, blijft het niet goed ook al is het gratis...  ik heb dan weer wel een jaar HD+ genomen, wat ook geld kost, maar dat is het wel waard vind ik (zolang ik de uitzending kan opnemen als ik het wil)

Ik geef je dan weer helemaal gelijk wat de Duitse TV betreft (en ook de Oostenrijkse)...   Ik heb daarnaast ook het Zweedse basispakket...  maar het allermeeste kijk ik gewoon Duitse tv, iedere dag eigenlijk.

NL televisie en belgische televisie is ook niets voor mij...  heel erg veel amerikaanse programmering...  daar zou ik geen geld voor over hebben... en ik heb het dan ook niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was als grapje bedoeld, Sverige.

 

Mijn beide dochters wonen in Duitsland. Zijn daar geboren. Ze hebben allebei Amazon Prime TV en daar hoort Netflix en nog wat van die aanbieders bij.

In het begin waren ze enthousiast maar nu zeggen ze allebei dat ze er ook op uitgekeken zijn. Wil je namelijk een actuele bioscoopfilm zien, dan moet je daar ook flink voor dokken. Ze kijken nu alleen nog maar voor de series. Daar zijn ze dol op. En voor de rest is het weer het normale Duitse TV aanbod.

Wat op Amazon TV gratis is, is in feite ook ouwe troep.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok IJzerbout...   ik had het niet als grapje opgevat ;)  soms wordt er nogal heftig op een mens rondgehakt als hij zijn geld met beleid uitgeeft...

Dankzij mijn zuinigheid heb ik me een Ultimo 4K gegund.....   

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat
1 uur geleden zei Tonskidutch:

dat ben ik met je eens maar als je de BBC ook van kleins af aan gekeken zou hebben hoorde die bij je keuze

De engelse commercielen kennen ook iets van reclame tijd ten koste van ,heb

zelfs de indruk dan de engelse commercielen meer reclame hebben dan de nederlandse commercielen.

Bij mij is de kijk uren naar liniaire tv niet gezakt

zie je wat je weer voor ongepaste opmerking maakt @luisteraar

 

BBC is niet commercieel

en heeft je opmerking dus niets met de reacties op drs IJzerbout en of iemand anders te maken

aangepast door Tonskidutch
aanvullin

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Sverige:

Ik vraag me altijd af wat mensen aan dat Netflix vinden...

Ik heb al eens geprobeerd te kijken wat er zoal aangeboden wordt, maar als je geen lid van die club bent, is het niet echt eenvoudig uit te vissen wat ze aanbieden...  een gids heb ik er nog niet van gevonden.

Ikzelf ben uitermate tevreden met de normale tv uitzendingen... dat is eigenlijk gewoon wat ik wil...

In mijn kennissen kring heeft 1 iemand ooit eens net flix gehad, en is er mee gestopt na die gratis maand, omdat het niets toevoegde...  wat ik hoorde is het erg veel "amerikaans" wat er te zien is...  erg weinig duitse films etc...  mijn conclusie is dus dat het niets voor mij is.

Ik kijk gemiddeld tussen de 4 en 5 uur tv...  maar soms kijk ik ook wel een opgenomen programma, wat laat komt, of samenvalt met iets wat ik op dat moment kijk...  dat is dan waarschijnlijk ook niet meer lineair kijken... en dan kan ik begrijpen waarom het terugloopt... mensen nemen dingen op en kijken daar dan uiteraard naar...  precies hetzelfde als de videorecorder van vroeger...  alleen dat je nu makkelijker 'meer' opneemt, door de grotere ruimte die je hebt.

 

In Duitse artikels lees ik overigens dat lineaire tv nog springlevend is...   ik had ook niets anders verwacht.


Die vraag stelde ik me tot iets meer dan een jaar geleden ook, krijg toen de mogelijkheid om  een paar weken gebruik te maken van een abonoment  van een ander, na een aantal weken zelf een  abonoment genomen, de eerste maand is overigens gratis. Voor mij gaat het om de serries en niet de films, aanbod is enorm en wekelijks komen er zo´n 20 a 25 series/films bij.
Niet alleen het populaire amerikaanse aanbod diverse series uit andere landen en vaak ook in andere talen gezien, goede serie die bij de lineare tv geen bekendheid krijgen omdat de aankoop op amerikaans gericht  is. Met behulp van een VPN kun je het aanbod nog wat manipuleren. Geen gezeur meer met onderbrekingen van uitzendingen door reclames, geen gezeur dat je op een vast tijdstip moet kijken en net als het spannend wordt de uitzending is afgelopen en je weer dagen moet wachten.

Wat lineare tv betreft lees ik steeds meer berichten van metname jongeren die afscheid nemen van hun lineare tv aanbieder en alleen wat open kanalen uit de ether pakken.
Hier heb ik ook al vrij snel nadat ik lid werdt van Netflix  het kabel abonoment de deur uit heb gegooid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...