Ga naar inhoud


Lichte daling Kijktijd


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Reclame kost veel minder dan vroeger, daar komt bij dat steeds vaker op crossmedia wordt ingezet.

 

Ooit betaalde adverteerders FL. 750,- per seconde voor TV, dat is geen haalbare zaak meer, heel misschien bij zeer goed bekeken programma's, maar zelfs dat betwijfel ik.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als reclame minder kost dan wordt er dus nog meer uitgezonden of het is steeds meer pulp reclame

wat crossmedia is weet ik niet

 

dat men minder lineair kijkt is logisch lijkt me maar dat topic hadden we reeds eerder

en deze nieuws melding bevestigd dat ook

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je een week tijd voor nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

neen!

ik hoop dat je het kunt uitleggen

 

Eenvoudig gezegd, alle media kanalen die inzetbaar zijn, bijvoorbeeld radio, televisie, kranten, tijdschriften en internet tegelijk. Internet is heel breed, uitzendingen, filmpjes, nieuws, etc. etc., je kan het zo gek niet bedenken, waar veel mensen zijn, is veel reclame. Een adverteerder probeert zo scherp mogelijk met hagel op de kijker, luisteraar en of lezer de reclame te sturen.

 

Een uitzondering hier op zijn aparte diensten waar je voor betaald, dan betaal je de kosten die de adverteerder meestal betaald.

 

Een grote uitzondering hier op is BVN, deze is reclameloos, echter niet echt interessant voor adverteerders.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me hierbij toch iets af. Zelf wonend in een volksbuurt met heel veel allochtone Nederlanders (en houd er rekening mee dat volgens allerlei statistieken ongeveer een miljoen moslims in Nederland wonen!) zie ik in heel veel huishoudens Turkse of Arabische zenders aan staan. Als ik dan in dat verslag een zin zie als " We keken in Nederland in de eerste helft van 2018 gemiddeld maar liefst 174 minuten per dag TV via het TV-toestel" dan vraag ik me af wie wel en wie niet onder dat "we" vallen.

 

En als het om zulke geringe marges gaat, of die terugval vooral te maken heeft met dat eindeloos naar saaie Youtube filmpjes kijken, of meegenomen werd dat er talloze mensen naar Netflix kijken, en dat er talloze mensen van buitenlandse oorsprong naar uitzendingen vanuit hun herkomstland kijken.

 

Het feit dat we daar verder helemaal niets over weten maakt zo'n verhaal eigenlijk volslagen waardeloos. Misschien kijkt de mens waar de adverteerders het over hebben wel meer minuten per dag naar de TV maar is het aantal dat alternatief TV vermaak gebruikt wel toegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

Meer reclame = minder kijkers = doodbloeden lineair kijken

 

Dat is onzin anno 2018. Pas sinds we het nodig vonden om al die commerciële meuk naar binnen te halen is met kijkcijfers en reclame inkomsten gaan verbinden met de levensvatbaarheid van wat je daar met "lineair kijken" betitelt. Zelf ben ik iemand die wat de Nederlandse tv betreft eigenlijk alleen Nederland 1 en 2 gebruikt. Niet echt anders dan voor die commerciële waanzin. In de tijd dat er alleen maar twee zenders waren werd niet zo gedacht. Nu ben ik niet zo intolerant als te zeggen dat die commercie meuk maar weer snel weg moet, maar mijn haren gaan ook overeind staan als de educatieve, informatieve en culturele taak van de omroepen maar buiten beschouwing wordt gelaten terwijl dat mijns inziens toch nog steeds cruciaal is voor ons democratisch functioneren. Daar gaat het echt niet alleen om die rotcenten!

2 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Het heeft iets met multisensorische integrerende paralelle gebruiksfactoren te maken.

 

Wow, na zo'n uitleg snapt iedereen dat natuurlijk meteen!  Petje af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...