Ga naar inhoud


Updaten kaart bij geblokkeerde global EMM's


oliver

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei oliver:

De ecmunique is een vinkje naast de ratelimit, geen ideee waarvoor, maar volgens de handleiding zou het wel eens ervoor kunnen zorgen om net iets meer ecm's erdoor te kunnen pushen.

 

De cooldown viel me op dat oscam bij het starten ook over aan het klagen was, 0, 0 is unlimited, dus heb deze maar aangezet.

 

Verder weet ik niet of DVBAPI (heb een USB/serial reader voor TVHeadend) gebruikt wordt, dus het is een handige truuk voor extra zender :) of ik er ooit naar ga kijken ...

 

omdat ik een linux pctje heb met tvheadend erop, geen echte sat receiver, dus DVBAPI kan bij mij helemaal niet :) Overigens staat bij de wat oudere 'ON' ipv ACTIVE, maar zal wel hetzelfde zijn :)

 

ecmunique > klik op de naam van het veld en je komt in de OSCam Wiki waarin staat:

image.png.4281a89aff6232b3bfb30ede5d7ee192.png

 

De cooldown parameter is ook zo in de OSCam Wiki te vinden.

 

DVBAPI is alleen voor het apparaat via welke je TV kijkt. Waar kijk jij dan TV mee? Met een deco met OSCam erop neem ik aan? Dan zet je in het veld AU in de dvbapi user de naam van de reader op je linux pctje, in jouw geval dus Easymouse. (In de Wiki staat: don't use au = 1, use au = [label of reader] dit omdat met 1 de data naar alle readers gestuurd wordt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uur geleden zei beeheap:

 

Read Nagra Records: klik op de naam van het veld en je komt in de OSCam Wiki met de uitleg:

image.png.f403462790683a033485107920f78af8.png

 

Detect tunneled Seca Cards: 1  1 = geactiveerd, omdat de kaart van CD en Seca/Nagra tunneled kaart is.

 

 

Ja daar kan ik ook op klikken, maar dat is een opsomming van de opties, geen uitleg wat het doet en waarvoor het is.

Als je Detect tunneled Seca Cards uit zet werkt m'n kaart niet meer inderdaad, maar Read Nagra Records op 0, 1 of 2 waarom? (Alle drie werkt)

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Alex1970:

 

Ja daar kan ik ook op klikken, maar dat is een opsomming van de opties, geen uitleg wat het doet en waarvoor het is.

Als je Detect tunneled Seca Cards uit zet werkt m'n kaart niet meer inderdaad, maar Read Nagra Records op 0, 1 of 2 waarom? (Alle drie werkt)

 

 

Wat ik met geel gemarkeerd heb, zegt dat het alleen voor NCMED-kaarten geldt en dat is een andere ROM dan die in de CD-kaarten zit dus is deze parameter daar niet toepasbaar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei oliver:

omdat ik een linux pctje heb met tvheadend erop, geen echte sat receiver, dus DVBAPI kan bij mij helemaal niet :) Overigens staat bij de wat oudere 'ON' ipv ACTIVE, maar zal wel hetzelfde zijn :)

Tsja, dan heb je een niet-standaard configuratie als oscam server en moet nog verder gekeken worden hoe de emm's naar je Oscam server gestuurd worden, met welk protocol en hoe geconfigureerd. Je kan de server wel goed zetten, maar als de clients geen s-emm's doorsturen gebeurt er nog weinig qua updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei beeheap:

 

ecmunique > klik op de naam van het veld en je komt in de OSCam Wiki waarin staat:

image.png.4281a89aff6232b3bfb30ede5d7ee192.png

 

De cooldown parameter is ook zo in de OSCam Wiki te vinden.

 

DVBAPI is alleen voor het apparaat via welke je TV kijkt. Waar kijk jij dan TV mee? Met een deco met OSCam erop neem ik aan? Dan zet je in het veld AU in de dvbapi user de naam van de reader op je linux pctje, in jouw geval dus Easymouse. (In de Wiki staat: don't use au = 1, use au = [label of reader] dit omdat met 1 de data naar alle readers gestuurd wordt)

nee jo, ik kijk met Kodi op een rasp-pi, htpc en een paar desktops (libre-elec, osmc, debian en ubuntu)

 

Heb geen sat receiver, enkel een digital devices/linux4media DVB-S2 tuner met TV-Headend en dus oscam. Vandaar, die dvbapi is helemaal niet van belang. TV-Headend stuurt de updates naar oscam. Gezien het dus een 1:1 situatie is, is au=1 of de specifieke reader ook genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei zeeteefje:

Tsja, dan heb je een niet-standaard configuratie als oscam server en moet nog verder gekeken worden hoe de emm's naar je Oscam server gestuurd worden, met welk protocol en hoe geconfigureerd. Je kan de server wel goed zetten, maar als de clients geen s-emm's doorsturen gebeurt er nog weinig qua updates.

Uiteraard. Maar niet-standaard? Niet standaard voor STB receivers :D

 

Anyway, de EMM's komen natuurlijk gewoon binnen, want ik kan een kaart updaten na een heractivatie via de website. Nu is de vraag, welke EMM's mis ik dan toch. Er wordt over het algemeen in dit draadje gesproken over shared-emms die hier voor verantwoordelijk zijn, echter heb ik deze gewoon aan. Vervolgens melde iemand anders dat global emm's vrolijk geblokkeerd worden, dit moet ik nog bevestigen, heb ze nu iig open staan.

 

TVHeadend zegt hier vrij weinig specific over. EMM aan/uit EMM vanaf 1 kanaal per keer.

 

Trouwens, volgens mij moet ik dit natuurlijk terug herkennen in de EMM overview:

image.png.c508f9233fe7d2b5529b1446c134cb49.png

natuurlijk is die recent gereset, dus staat nu niets, maar de skipped zijn neem ik oninteressante voor mij, ik blijf het in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de tellers is duidelijk te zien dat er alleen global emm's binnenkomen en geen enkele shared emm. Je moet ongeveer elke 3 minuten twee shared emm's voorbij zien komen als een client actief is.  Je zult toch echt meer informatie moeten geven over het gebruikte protocol en de configuratie van je clients.

 

Global-emm's=updates voor de firmware van je kaart.

Shared emm's=updates voor de kijkrechten van alle kaarten in dezelfde groep als jouw kaart. Deze emm's bereiken jouw kaart niet.

Unique emm's=updates voor alleen jouw kaart. Als je de shared emm's mist en de kijkrechten zijn verlopen, dan kun je via deze emm's een verlopen kaart weer activeren.

aangepast door zeeteefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...