Ga naar inhoud


Updaten kaart bij geblokkeerde global EMM's


oliver

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

all enige jaren! update mijn smartcard zich niet netjes. Elke 2 maanden is het dan ook 'ohja, ff weer die smartcard updaten'. Ook al gebeld met canaldigitaal en aangegeven dat het WEL werkt als ik het via de website invul, maar NIET automatisch zoals het zou moeten. De vriendelijke dame heeft me een extra kaart gestuurd, maar het probleem bleef hetzelfde.

 

Omdat ik het beu werd om maar steeds mijn smartcard met de hand (via de site) te updaten, heb ik een simpel scriptje geschreven dat ik graag met jullie wil delen.

 

Het scriptje werkt vrij simpel, door (of in het bestand) in het environment de variable SMARTCARDNUMBER te voorzien van het smartcard nummer, zal dit script de cookies van 'https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/smartcard/heractiveren' ophalen en deze in een tijdelijke cookiejar opslaan. Vervolgens met de cookies uit de cookiejar en nu het smartcard nummer als data de request uitvoeren.

 

Het script geeft 0 als antwoord waarde als alles goed is gegaan, of 1 (en het resultaat weer gegeven) als het goed gaat.

 

B.V.

SMARTCARDNUMBER="9876543214321" ./reactivatesmartcard.sh

om het even te testen, of met een 'permantente' aanpassing van de variable in het script, en dan het aangepaste script plaatsen b.v. in /etc/cron.weekly/
 

Ik draai dit scriptje nu met genoeg als een cron job en heb nu _wel_ een automatisch updatende smartcard.

 

Dit zullen waarschijnlijk een uitzonderlijk weinig mensen nodig hebben, maar wilde het toch even met jullie delen.

 

P.S. Let wel, ik gebruik een softcam (oscam) dus daar zal het vast me te maken kunnen hebben.

 

 

reactivatesmartcard.sh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Leuk bedacht, maar het is een beetje overbodig. Met een correct ingestelde dvbapiau en reader gaat de update gewoon automatisch. Draai hier al sinds 2014 op OScam en updates van zowel CDS als TVV gaan prima..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier idem, blijft de vraag wat er in Oliver zijn kaart / softcam mis gaat.

Wanneer er iets geblokkeerd zou worden zou ook het heractiveren niet werken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het on-line heractiveren van een kaart die een update heeft gemist is altijd gratis geweest.

 

Misschien bedoel je een her-aanmelding van een kaart aan je abonnement?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je kunt wel scriptjes schrijven maar niet je softcam zo instellen dat er shared emm's door komen, dat is toch wel heel apart. Misschien een keer in verdiepen want zo moeilijk is het niet.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, kennelijk blokkeert oliver de shared-emm's. In dat geval komen alleen de unieke emm's door die specifiek naar zijn kaart worden gestuurd in plaats van naar alle kaarten in zijn groep. Deze specifieke unieke emm's worden uitsluitend bij een (her-) activatie gestuurd of bij verandering van abonnement. Om die reden wordt het wel eens gebruikt om de rechten voor een hoger pakket wat langer te behouden. Wellicht vergeten terug te zetten.

 

Dit script is nergens voor nodig als de betreffende Oscam reader gewoon goed wordt ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou, wat zijn we toch zeer vriendelijk, ik zal nog eens iets delen. Het wordt ondanks de negatieve vibe wel gewaardeerd, de feedback dan.

 

Anyway, ik probeer dit op en af al 5 jaar op te lossen, maar krijg vaak 0 op rekest. Omdat het niet enorm storend is, heb ik er dan ook niet al teveel moeite in gestoken, zal ik bekennen. De 5 minuten die dit scriptje gekost hebben was nou ook niet echt te moeite. Iig heb ik in die 5 minuten me niet kunnen verdiepen in de wereld der ECM's en EMM's.

 

Uiteraard heb ik dat natuurlijk wel gedaan tot een bepaalde hoogte en Nee, ik blokkeer shared EMM's niet. Dus direct obivous is het probleem dan toch ook weer niet. Wat wel weer zo is, is dat ik unknown en global emm's. Dus het zou wel eens 1 van de 2 kunnen zijn.

 

Waarom blokkeer ik deze dan in godsnaam? Nou, dat heeft eigenlijk meer te maken met wat FUD wat ik bij het initieel inregelen ben tegen gekomen omtrent het blokkeren van kaarten bij teveel tegelijk kijken van zenders. Dat was nog voordat rate limit optie er was volgens mij. Mja, ik weet het ook niet meer, maar meen wel me te herinneren dat het niet onverstandig was unknown EMM's te blokkeren maar ook global EMM zouden nog wel eens meer kwaad dan goed kunnen. Blijkbaar heb ik het of verkeerd begrepen of was het dus FUD, als de kaart updates via global EMMs binnen komen.

 

Ik zal had graag de titel aangepast dat het een script is voor mensen die om wat voor redenen global EMM's blokkeren, maar wel hun updates willen blijven behouden ;) Dan is iedereen tevreden en kunnen we toch weer wat vriendelijker tegen elkaar gaan doen.

aangepast door oliver
kan de topic dan nog de body van het originele bericht bewerken. Jammer maar helaas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je oscam configuratie eens met ons deelt. Dan kunnen we zo zien waar het scheelt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de geblocked emms comment heb ik dus nu de globals en unkown unblocked; dus we zien of dat gaat werken. ter volledigheid mijn huidige [reader] sectie:

[reader]
label                         = Easymouse
description                   = CanalDigitaalOrange
enable                        = 1
protocol                      = mouse
device                        = /dev/ttyUSB0
key                           = 
password                      = 
pincode                       = none
readnano                      = 
services                      = 
lb_whitelist_services         = 
reconnectdelay                = 60000
resetcycle                    = 0
keepalive                     = 0
smargopatch                   = 0
autospeed                     = 1
sc8in1_dtrrts_patch           = 0
fallback                      = 0
fallback_percaid              = 
localcards                    = 
caid                          = 0100
atr                           = 
boxid                         = 
boxkey                        = 
rsakey                        = 
ins7e                         = 
ins7e11                       = 
ins2e06                       = 
fix07                         = 1
fix9993                       = 0
readtiers                     = 1
force_irdeto                  = 0
needsemmfirst                 = 0
ecmnotfoundlimit              = 0
ecmwhitelist                  = 
ecmheaderwhitelist            = 
detect                        = cd
nagra_read                    = 0
mhz                           = 357
cardmhz                       = 357
ident                         = 0100:00006A
chid                          = 
class                         = 
aeskeys                       = 
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,1,15
blockemm-unknown              = 0
blockemm-u                    = 0
blockemm-s                    = 0
blockemm-g                    = 0
saveemm-unknown               = 0
saveemm-u                     = 0
saveemm-s                     = 0
saveemm-g                     = 0
blockemm-bylen                = 
savenano                      = 
blocknano                     = 
dropbadcws                    = 0
disablecrccws                 = 0
use_gpio                      = 0
cccreshare                    = -1
ccchop                        = 0
deprecated                    = 0
audisabled                    = 0
auprovid                      = 00006A
ndsversion                    = 0
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 0
srvidholdtime                 = 0
cooldown                      = 0,0
read_old_classes              = 0

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil bij mij:

mhz                           = 534

blockemm-unknown = 1

ecmunique                     = 1
cooldown                      = 30,600

 

Daarnaast heb ik in het bestand oscam.ratelimit de SID's staan die afwijken van ratelimitecm = 4.

 

Heb er ook nog een boxkey in staan (die dus hier op het forum niet vermeld mag worden), maar of deze nog gebruikt wordt en voor welke zenders en of dit dan nog klopt weet ik niet.

 

In oscam.dvbapi staat

M: 1817 0100:00006A

Zodat zenders die alleen nog in Nagravision gecodeerd zijn ev. ook nog gedecodeerd worden (werkt op UP Network op 12129 V).

 

Wat nou de juiste configuratie is vraag ik me ook nog steeds af. (Wie weet het wel?). EMM's komen in ieder geval wel op de kaart (hiervoor moet je overigens ook bij de dvbapi user en in oscam.config de juiste instellingen hebben).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...