Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten

dat klopt, maar ik heb echter ook oudere knarren in de familie en weet dat ze eigenlijk teveel ouderdomsklachten of kwaaltjes hebben om nog rijbevoegd te mogen worden genoemd. 

Ik laat het aan hun eigen oordeelsvermogen over.

 

Maar doorrijden ?

 

succes als je 89 bent 😁

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doorrijden hangt er natuurlijk vanaf of je ook iets gemerkt hebt of hebt kunnen merken.

Neemt natuurlijk niet weg dat je op een zebrapad altijd al extra op moet letten.

 

En ja van die oudjes hadden wij ook in de familie "ooooh dat kan ik wel" maar dan wel wegen uitzoeken waar ze nooit links af hoeven, niet in het donker kunnen rijden, niet bij regen enz. en als je er achter reed dan was je blij dat je niet bij in die auto zat.

 

Heb zelf vorige week een wild varken van 120-130 Kg onder de auto gehad.

Nou kan je vertellen dat je zoiets wel merkt, mijn grote zware auto kwam dus een halve meter de lucht in terwijl alle hulpsystemen in de stress schoten en de auto aan de kant hebben gezet. (geschatte schade tussen de 12.000 en 13.000 euries)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

even wat foto's

994008233_varkenopoprijplaten.jpg.e79774c8e4fb3a08985ca65e34e6b43f.jpg

 

Deze jongen (de Boswachter noemde het een Keiler) van 120-130 Kg heb ik dus rond 18.00 uur bij Ede onder de auto gehad

 

1980610786_schadeauto.jpg.f98fd9d98dd06c433a321b24b052a98f.jpg

met deze zichtbare schade als gevolg

 

eerder die nacht is er nog een aanrijding met wild geweest

639606926_kiaindekreukels.jpg.e18edf73e993c9f2dcdb0b062535154e.jpg

Dit is/was een Kia Picanto

Volgens het bergingsbedrijf vrijwel zeker total loss

En deze heeft dus een aanrijding gehad met een reekalf geschat gewicht 10 tot max 15 Kg.

Misschien veel sneller gereden (ik reed rond de 60) maar het bergingsbedrijf gaf aan dat als deze Kia in botsing was gekomen met dat wilde varken het maar de vraag was of men het had overleeft.

 

Met mijn Alhambra lijkt weinig aan de hand maar de klap is zo hard geweest dat de ophanging van de motor zelfs is afgebroken, motor olie en koelvloeistof liep er uit en alle beplating van onder de auto lag aan stukken op straat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, gerrit B zei:

Dit is/was een Kia Picanto

Die is inderdaad werkelijk pertotal !!

 

45 minuten geleden, gerrit B zei:

Alhambra

Toch een serieuze klap !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Deze jongen (de Boswachter noemde het een Keiler) van 120-130 Kg heb ik dus rond 18.00 uur bij Ede onder de auto gehad

heb ik ook eens zien gebeuren 's nachts met rotten Everzwijnen net voor de grens Bad Bentheim~Enschede, een waar bloedbad

wees maar blij dat je kan navertellen zonder verwondingen

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-11-2022 om 18:56, theparasol zei:

Reuze grappig maar die auto is onmisbaar maar die boer met zijn koeien kunnen minder, minder, minder!

Dat is een reactie die typisch zou zijn voor de milieu extremist.

 

De milieu realist ziet dat ze bezig zijn met een ongekende heksenjacht waarbij een complete industrie wordt geslachtofferd om een andere industrie meer ademruimte te geven met uiteindelijk onder de streep 0 resultaat. Met dat blijkbaar de ene industrie voorrang moet krijgen op een andere die voor hun minder belangrijk is.

Daarnaast dat men het rapport van Remkes blijkbaar al geheel aan de kant heeft geschoven en dat de pijlen nog vrijwel uitsluitend op "de boeren" gericht zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is een grote klucht.

Meetstations naast Rockwool, de grootste producent van ammoniak, laten zien dat op 4 km afstand van het bedrijf, in Natura 2000 gebied "de Meinweg" de ammoniak depositie 50% onder het landelijk gemiddelde ligt.

 

Het hele beleid is gestoeld op aannames en theoretische modellen.

Het meetstation bij Rockwool spreekt andere taal.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Het is een grote klucht.

Meetstations naast Rockwool, de grootste producent van ammoniak, laten zien dat op 4 km afstand van het bedrijf, in Natura 2000 gebied "de Meinweg" de ammoniak depositie 50% onder het landelijk gemiddelde ligt.

 

 

nee, dat zie je verkeerd, dat is een complot theorie dus namens de milieuridders 🤐

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gerrit B said:

Met dat blijkbaar de ene industrie voorrang moet krijgen op een andere die voor hun minder belangrijk is.

Hun zijn wij... we moeten de natuur beschermen zoals we afgesproken hebben.

Mocht je het nog niet beseffen alles zit momenteel op slot. We zullen toch echt significante stikstof reductie moeten doorvoeren om bv überhaupt te kunnen bouwen en zo bv de woningnood op te lossen.

We hebben hier een serieus overschot aan boeren in dit land:

60% gaat voor export de grens over, in totaal dragen ze maar 2% aan bnp toe maar zijn daarvoor 70% van de totale grond in Nederland nodig en ze kunnen al decennia hun eigen broek niet ophouden: zonder de agrarische EU subsidies redden ze het niet eens om de kop door het halster te houden.

Een aantal van die overbodige, onrendabele, vervuilende en ruimte innemende bedrijven moeten stoppen waardoor we hier weer ruimte voor natuur en bv noodzakelijke bouw hebben.

Maar de boeren voelen het als een aanval op hun voorbestaan en trekken massaal ten strijde alsof de hele beroepsgroep de nek omgedraaid zal gaan worden.

Een jong boerengezin aan de rand van een natura2000 gebied in mijn kenniskring is niet alleen boer maar zowel de man als de vrouw moeten ook buiten de deur werken om rond te komen.

Wat nu als die zich laten uitkopen? Sloop de boerderij en de stallen en zet op een snippeltje resterende grond een mooie nieuwe woning waar pa en ma ook bij aan wonen. Weg zorgen en je kunt verder met je leven. Maar ik vermoed dat ze het niet willen want het boeren leven is hun gedeelde passie en dat laatste is denk ik de echte reden waarom er zoveel weerstand tegen is bij alle boeren.

Maar zoals al medegedeeld door onze regering: denk goed na wat je doet want pak je de regeling niet vrijwillig op dan wordt je op termijn geconfronteerd met steeds striktere regels. Echter de boeren zijn al decennia gewend dat ze hun zin krijgen in dit landje. Ze lijken totaal niet te beseffen dat de koek nu op is en dat een aantal van hun nu toch echt de spreekwoordelijke Sjaak zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ronduit flauw en neerbuigend om de woorden milieuridder opnieuw in de mond te nemen. Doe eens normaal man! @gerrit B

Elke nieuwe wetgeving die ons opgelegd wordt komt uit een noodzakelijkheid om problemen aan te pakken en dat zelfs omdat wij zelf die wetgevers gekozen hebben. In afwezigheid van stemmen of in coalitie verband is het een democratische noodzaak wetten te maken om de toekomst te garanderen. nIet jij misschien maar je kinderen of andere mensen hun kinderen.

 

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, theparasol zei:

We hebben hier een serieus overschot aan boeren in dit land:

60% gaat voor export de grens over, in totaal dragen ze maar 2% aan bnp toe

 

De luchtvaart staat op papier voor slecht 2,5% Co2 uitstoot, maar dat is alleen de Nederlandse bijdrage kijk je verder, tel je de condensatiestrepen en buitenlandse luchtvaart over ons land mee dan variëren de cijfers van 10% en nog veel hoger omdat uitstoot op 10 km hoogte een veel groter en langduriger

effect heeft dan uitstoot vlak aan de grond en dat terwijl de gehele luchtvaart slechts 0,5% bijdraagt aan het BNP.

Waarom kan Schiphol dan stikstofrechten opkopen en wordt de luchtvaart met liefde omarmd terwijl de boeren bij wijze van spreken worden afgeschoten?

Wel eens in de omgeving van Schiphol of op Schiphol gewerkt? Zo ja dan weet je ook hoe vervuilend de uitstoot van vliegtuigen is en dan heb ik het niet alleen over Co2

 

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Het is ronduit flauw en neerbuigend om de woorden milieuridder opnieuw in de mond te nemen

 

Dan verschillen wij dus duidelijk van mening want ik ben van mening dat mensen die met oogkleppen op rondlopen en alleen maar hun eigen ideaal in deze (zelf bedachte/gecreëerde) milieuproblematiek willen zien dus terecht bestempeld worden als milieuridders.

Maar we gaan zien of over 3 jaar dezelfde milieuridders nog steeds het pluche kunnen bezetten of gedecimeerd worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patiënte haalt kamergenote in Duits ziekenhuis van beademing om “irritant geluid” beademingstoestel

https://www.hln.be/buitenland/patiente-haalt-kamergenote-in-duits-ziekenhuis-van-beademing-om-irritant-geluid-beademingstoestel~ab75b2ae

Als dat al niet meer mag ?? 🥴

Nu bloedserieus:

Ze geven hem de 1ste keer een waarschuwing , de 2x gearresteerd , en terecht !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ceesv zei:

Het is een grote klucht.

Meetstations naast Rockwool, de grootste producent van ammoniak, laten zien dat op 4 km afstand van het bedrijf, in Natura 2000 gebied "de Meinweg" de ammoniak depositie 50% onder het landelijk gemiddelde ligt.

 

Het hele beleid is gestoeld op aannames en theoretische modellen.

Het meetstation bij Rockwool spreekt andere taal.

 

Even 2 punten.

1- Je kunt ammoniak produceren en vrijwel niets uitstoten en je kunt ammoniak produceren en alles uitstoten. Zeg maar een schone fabriek en een varkensboer.

2- Aan welke kant van het bedrijf zit het meetpunt, oost, west, zuid of noord? Want dat maakt enorm veel uit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan het artikel met de informatie hier vinden.

 

 

Op 29-11-2022 om 20:20, dutchandrew zei:

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...