Ga naar inhoud


Gebruikservaring DVB-T2 ontvangers


Satterdam

Aanbevolen berichten

Digitenne is vanaf vandaag begonnen met het omzetten van DVB-T naar DVB-T2 waaronder ook de npo. Nu lijkt het mij handig een topic te openen waarin forumleden hun gebruikservaring kunnen delen over FTA DVB- T2 ontvangers die zij gebruiken voor NPO. Zo kunnen we een beeld krijgen van de prijs/kwaliteits verhouding van de verschillende ontvangers. In mijn regio vindt de omschakeling pas medio 2019 plaats dus zo'n ontvanger heb ik nog niet maar ik ben wel van plan er een aan te schaffen als het zo ver is. Hopelijk zal het topic veel informatie brengen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze info ook al is een andere topic neergezet, maar OK, hier komt het:

 

XORO HRT 7619

Thuisbezorgd (incl. verzendkosten) voor 27 Euro. De prijs op de bekende Duitse website wisselt echter vrijwel dagelijks heb ik gemerkt. 

De ontvanger werkt prima met de DVB-T2 H.265 NPO-zenders en de regionale zenders.

Je kan zelf je zenderlijst inrichten en ook de zenders desgewenst een andere naam geven. 

Regionale zenders van een andere zendmast komen achteraan in de lijst te staan, dus die kan je ook bekijken. 

Geen opnamemogelijkheden, daar zijn andere duurdere ontvangers voor. 

Keuze gemaakt voor deze ontvanger vanwege de scart-aansluiting. Veel ontvangers hebben die aansluiting namelijk niet.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Samsung mediabox lite heeft een redelijk gevoelige ontvangst en tevens een scart optie. De prijs ligt momenteel rond de 50 euro, maar hij was ooit 100.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een tijdje de Xoro 7620 in gebruik die wel kan opnemen. Dit is tot nu toe met een behoorlijk aantal opnames vanuit de EPG zijn allemaal foutloos uitgevoerd. Een uitgebreide test ervaring kan ik er niet over geven maar er zijn me geen fouten opgevallen.

 

Gisteren een Strong SRT 8211 aangesloten en geprogrammeerd. Bediening en de afstandbediening vind ik persoonlijk iets prettiger dan de Xoro.

Ook deze ontvanger heeft Scart video en alle functionaliteiten die ik zoek zijn aanwezig. Wat niet helemaal goed gaat is de mediaspeler toegift. Bij het afspelen van sommige videobestanden zoals vob files wordt een speeltijd aangegeven van 0 tot 20 seconden en kapt het afspelen dus veel te snel af.

 

Opnemen vanuit DVB-T2 moet ik nog testen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mogelijkheid zowel Zwolle (DVB-T) als Smilde (DVB-T2) te ontvangen dus kan mooi vergelijken.

Ik heb een VU+ DUO2 zonder HEVC, maar kan prima kijken middels VU+ app -> VLC player -> Chromcast of via de Linux PC. Opnemen werkt perfect (i.t.t. de 4K zenders die iets teveel intern geheugen vragen voor mijn tuner). 5 zenders tegelijk opnemen is geen enkel probleem. Kijken doe ik door de opnames op een USB stick te zetten en kan ze op mijn 4K tv bekijken.

Ik ben een serie kijker, dus neem eerst een hele serie op die ik zo in een keer op de USB stick kan zetten. De files zijn door de HEVC compressie lekker klein dus een 16Gb stick is ruim voldoende.

 

In eerste instantie vond ik de beeldkwaliteit wat tegenvallen, wat blokkerig, maar bij nader inzien valt dat reuze mee. Prima HD beeld. Waarschijnlijk hebben ze e.e.a. wat aangepast nog de laatste dagen.

 

Wat me gisteren opviel is dat de EPG niet inlaad via "EPG Import", de oude DVB-T zenders doen dat wel. iemand ervaring met EPG Import i.c.m. de NPO zenders via DVB-T2?

  • Like 1

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...