Ga naar inhoud


Klokken lopen voor


Anoniem

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei luisteraar:

Ik merk al de kennis ontbreekt om er op in te gaan daar was ik al

bang voor daarom antwoord ik op laag niveau.

De inserter beinvloed wel degelijk de stroom in huis waar klokjes op

kunnen reageren.

Interessant is in geval van eigen stroom opwekking te weten waar ingevoed wordt

om te bepalen hoe zwaar de beinvoeding is.

Dat beinvoeding mogelijk is zal iedereen wel eens mee gemaakt hebben wordt iets ingeschakeld

bv koelkast frieten pan compressor .... zal iedereen wel eens gemerkt hebben dat

even de lampen minder licht geven een inserter is een omgekeerde belasting.

De kennis ontbreekt inderdaad, maar niet bij mij, maar bij jou.. 

Simpel uitgelegd;

Als je een vermogen opwekker met een relatief klein vermogen aan een oneindig (infinite) netwerk koppelt, dan zal het netwerk de spanning en frequentie bepalen. De power factor wordt bepaald door de belastingen. Afhankelijk wat noodzakelijk is zal het netwerk, dus inclusief de Inverter, het gaan leveren...

 

Het fenomeen wat jij beschrijft is een spanningsveld dip vanwege een grote verbruiker die wordt ingeschakeld... Heeft niets te maken met hetgeen wat hier wordt besproken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nooit gezegd dat de eigen opgewekte stroom de 50hz van het net veranderd! 

Ik melde en nog steeds de eigen opgewekte stroom beinvloed je stroom. 

die klokjes reageren op spannings veranderingen. 

Die stroom inserters maken echt geen mooie sinus dus die klokken zouden fout kunnen tellen. 

Het moet eens afgelopen zijn mijn woorden te verdraaien. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei luisteraar:

Ik heb nooit gezegd dat de eigen opgewekte stroom de 50hz van het net veranderd! 

Ik melde en nog steeds de eigen opgewekte stroom beinvloed je stroom. 

die klokjes reageren op spannings veranderingen. 

Die stroom inserters maken echt geen mooie sinus dus die klokken zouden fout kunnen tellen. 

Het moet eens afgelopen zijn mijn woorden te verdraaien. 

 

Leg mij dit dan eens uit op een manier dat ik begrijp wat jij bedoelt. Want je wekt geen stroom op, je wekt een spanning op. En dan zal de belasting een stroom gaan opnemen, waardoor er vermogen wordt geleverd..

En ik verdraai jouw woorden helemaal niet... Bij schrijft regelmatig op een zodanig onbegrijpelijke manier dat er heel veel interpretaties mogelijk zijn.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Big fellow:

Want je wekt geen stroom op, je wekt een spanning op. En dan zal de belasting een stroom gaan opneme

Die stelling klopt helemaal de injector maakt geen stroom maar de gebruiker vraagt stroom en de injector moet wel de

stroom kunnen leveren wat resulteert in vermogen afgifte injector voor gebruiker.

Een leuke poging om iemand op glad ijs te voeren .

De spanning bepaald het lichtnet de stroom (amperes) die je injector levert wordt bepaalt door de vraag en de capaciteit

van je eigen opwekking.

De spanning die de injector gebruikt is de spanning van het licht net.

De injector levert vermogen in de vorm van stroom (ampere)

Met deze bewoordingen ben ik erg spaarzaam omdat de meeste lezers het verband tussen

stroom spanning cosphi harmonischen enz enz niet kent.

De golf vorm van de ampere (stroom) is niet erg zuiver geen echte sinus.

Hierdoor bestaat de kans dat de klokjes teveel pulsen ontvangen dus voor gaat lopen.

Maar is totaal offtopic TS starter heeft geen eigen stroom opwekking

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei luisteraar:

Die stelling klopt helemaal de injector maakt geen stroom

Maar dat schreef jij toch wel?

 

Yep:

8 uur geleden zei luisteraar:

Ik heb nooit gezegd dat de eigen opgewekte stroom de 50hz van het net veranderd! 

Ik melde en nog steeds de eigen opgewekte stroom beinvloed je stroom. 

Begrijp je nu waarom mensen jou niet begrijpen??

 

Dan nu naar je stelling uit je laatste bericht:

9 minuten geleden zei luisteraar:

De golf vorm van de ampere (stroom) is niet erg zuiver geen echte sinus.

Hierdoor bestaat de kans dat de klokjes teveel pulsen ontvangen dus voor gaat lopen.

De stroom loopt van de vermogensleverancier naar de verbruiker. Een eventuele stroompuls wordt veroorzaakt door een pulserende vermogensopname van de belasting, niet door de inverter zelf. Een parallel geschakelde verbruiker zal deze (al dan niet pulserende) stroom niet "zien", want ze delen een gemeenschappelijke spanning...

Dus de stoor pulsen bevinden zich niet in het stroomdomein, maar in het spanningsdomein... (Er vind wel een stroomdomein -> spanningsdomein omzetting plaats bij grote vermogens, maar dat is dus 0.0 van toepassing op solar inverters...) 

Even oppassen met spanning en stroom door elkaar heen halen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Big fellow:

Even oppassen met spanning en stroom door elkaar heen halen

Precies daarom ga ik dat zoveel mogelijk uit de weg.

Het home netwerk is niet erg stabiel bij bv inschakelen van frieten pan kan de

spanning zakken wat al iedereen al eens gezien heeft.

Zo kan een lokale inverter ook de spanning lokaal beinvloeden wat

evt onnodige pulsjes maakt die de klok opvangt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

 

Maar is totaal offtopic TS starter heeft geen eigen stroom opwekking

 

Klopt dus enorm veel offtopic antwoorden waar ik niets aan heb.

 

Aan de antwoorden te zien is dit dus niet landelijk, maar mogelijk hooguit regionaal of een plaatselijk probleem.

 

Inmiddels is er contact geweest met de netbeheerder die binnen een paar weken hier komt meten.

 

Scope erop en kijken maar en dan nog is de oorzaak een vraagteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kiekiek;

 

Heb je toevallig een multimeter die frequentie kan meten?  Ik begin nu wel benieuwd te worden wat de netfrequentie is bij jou thuis... Een multimeter meet over het algemeen wel de netfrequentie, maar niet de eventuele stoor pulsen. Geeft je meter dus 50.00 Hz aan, dan is er ergens een bron van storing welke de piekjes produceert.

 

Heb je toevallig een aantal LED lampen die rechtstreeks op de 230V zitten, de lampen met GU10 of E27 fitting? Zo ja, welk merk?  LED lampen staan erom bekend dat ze een bron kunnen zijn van 3e harmonische vervuiling. Of heb je toevallig een LED dimmer in gebruik (genomen)? De niet zo goed ontworpen dimmers kunnen deze 3e harmonischen ook produceren....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel eens gebeurd, is dat de net beheerder de frequentie iets verhoogd.

Dit doen ze bij werkzaamheden aan het net waneer er generators worden gebruikt.

 

Door de frequentie te verhogen schakelen de zonnepaneel omvormers uit en kunnen deze de generatoren niet op hol laten slaan.

 

Maar dit zouden ze maximum maar voor een paar dagen mogen doen anders gaan de eigenaars van zonnepanelen reclameren.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...