Ga naar inhoud


Klokken lopen voor


Anoniem

Aanbevolen berichten


mijn klok blijft hier netjes hangen en loopt niet weg :) . Heb dit ook al gehad maar gaat vanzelf weer juist lopen.Soms ook na update image op box als hij op een raar kanaal stond dat de klok niet meer juist is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei luisteraar:

regionaal een 50hz probleem 

zo ver ik weet zijn de stroomnetten met elkaar verbonden. 

50hz in Denemarken moet gelijk zijn aan de 50hz in Spanje 

Er zijn tegenwoordig vrij veel hvdc verbindingen tussen verschillende netwerken. Grote voordelen kleven hieraan, waaronder het goed kunnen controleren/regelen van de net frequentie. Tussen NL en Noorwegen ligt zo'n kabel...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

(sommige) voornamelijk klokradio's kunnen raar gaan doen als je bijvoorbeeld PV panelen hebt. Ik zit zelf in deze branche. Een klant van mij had dat eens met meerdere klokken nadat wij daar PV panelen hadden geïnstalleerd ik vondt het destijds een raar verhaal. In 2016 heb ik zelf PV panelen bij mij thuis laten installeren en ook mijn klokradio ging voor of achter lopen dat weet ik niet meer precies dit heb ik opgelost door een klokradio te nemen op zonne cellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zit er compleet naast, die panelen en convertor volgen het lichtnet.

Wat wel kan is dat er de nodige stoorimpulsen en harmonischen uit die convertor komen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De invertor volgt het lichtnet, maar extra naaldimpulsen worden door de klokken mee geteld.

Dat is iets anders als de overhand nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei luisteraar:

Toch niet jij bevestigd mijn antwoord.

De invertor neemt de overhand.

Bij ts windmolens in de buurt

Nee, je zit er volledig naast. De Inverter heeft geen vermogen beschikbaar voor het beïnvloeden van het netwerk. Wat @ceesv schrijft is correct. De inverter zorgt voor stoorpulsen, niet noodzakelijkerwijs harmonischen, die je terug gaat vinden op je eigen net, tot aan de transformator van de netwerk leverancier. 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de inverter heeft niet voldoende vermogen om het netwerk buiten de deur te beinvloeden.

Binnen huis wel als verbruikte vermogen gelijk is aan zelf opgenomen vermogen loopt

theoretisch geen stroom (amperes) over de leiding naar buiten.

Eenvoudig uitgedrukt je moet nog rekening houden met blindstroom ,je eigen opgewekte

stroom zal eerst de blindstroom proberen te compenseren (zal ook weer een groot discussie

punt kunnen worden).

Hoe dan ook zoals ceesv bevestigd zoals ik melde de invertor beinvloed je eigen

stroom binnen huis maar niet buiten huis.

De stroom die de inverter levert is niet echt schoon en kan storingen geven die de klok

als pulsen telt.

Ik probeer op laag niveau toelichting te geven aan TS

Zonder stroom (ampers) wordt niets doorgegeven en denkertje

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bent weer een zinloze discussie aan het starten,. hoe wil je de frequentie in huis veranderen t.o.v. die buitenshuis, wanneer en een koperdraad verbinding is.

Op het moment dat de fase van je interne lichtnet gaat verschuiven t.o.v. het buitennet gaat er een aanzienlijke stroom lopen.

En wat dit men blindstroom te maken heeft ontgaat mij even, daarvoor is een inductieve of capacitieve belasting nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk al de kennis ontbreekt om er op in te gaan daar was ik al

bang voor daarom antwoord ik op laag niveau.

De inserter beinvloed wel degelijk de stroom in huis waar klokjes op

kunnen reageren.

Interessant is in geval van eigen stroom opwekking te weten waar ingevoed wordt

om te bepalen hoe zwaar de beinvoeding is.

Dat beinvoeding mogelijk is zal iedereen wel eens mee gemaakt hebben wordt iets ingeschakeld

bv koelkast frieten pan compressor .... zal iedereen wel eens gemerkt hebben dat

even de lampen minder licht geven een inserter is een omgekeerde belasting.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...