Ga naar inhoud


Klokken lopen voor


Anoniem

Aanbevolen berichten

Op ‎18‎-‎11‎-‎2018 om 20:32 zei jeevanhoof:

Wat wel eens gebeurd, is dat de net beheerder de frequentie iets verhoogd.

Dit doen ze bij werkzaamheden aan het net waneer er generators worden gebruikt.

 

Door de frequentie te verhogen schakelen de zonnepaneel omvormers uit en kunnen deze de generatoren niet op hol laten slaan.

 

Maar dit zouden ze maximum maar voor een paar dagen mogen doen anders gaan de eigenaars van zonnepanelen reclameren.

 

Had ik toch eens een keertje gelijk....:lol::lol::lol:

  • Haha 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei kiekiek:

Die gaf als uitleg dat geen enkel aggregaat exakt op 50 Hz draait.

Dan moeten ze eens een betere regulateur gaan gebruiken. Ik heb met aggregaten gewerkt die binnen 0.05Hz nauwkeurig liepen onder zwaar wisselende belastingen...

En op mijn werk heb ik 12MW setjes staan die prima op 60.00Hz draaien... Maar dan wel met de juiste regulateur...

Het "probleem" is dat er veel te veel regulateurs werken op feedback, in plaats van feedforward. Of, bij de kleine setjes standaard, op speed droop, waarbij de snelheid afhankelijk is van de belasting...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat er bedoeld wordt met exact...

50,0000000000000000000000000000 Hz. 

 

Ook jouw generatoren lopen tot 0,05 Hz onnauwkeurig.

Worden die ook nog tegen een standaard tijd geregeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over blindstroom en blind vermogen loopt hier een draadje.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...