Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Digitenne vergelijkbaar met concurrenten.


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Tonskidutch:

je zou Giant2000 kunnen vragen welke zender en welke film / uitzending het betrof en dan ook navorsen of die geupscaled was of echt HD materiaal uitgezonden werd

 

juist

 

12 minuten geleden zei luisteraar:

Indien het beeldmateriaal SD kwaliteit is kan er geen fullhd van gemaakt worden

en onjuist in samenhang met wat het nieuwsbericht van sjacco Krik in totaal teevee werd gesteld

 

 

men kan van SD film materiaal HD materiaal maken maar het ziet niet beter uit dan SD (als je dat niet accepteert ben je echt een onmogelijke om mee te discussiëren)

 

en nogmaals Giant2000 moet men vragen voordat jij wilde beweringen in het net / op sat4all gooit

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden zei Tonskidutch:

en onjuist in samenhang met wat het nieuwsbericht van sjacco Krik in totaal teevee

Ik heb met sjacco niets te maken ik meld mijn mening berekeningen en standpunten.

Als Giant2000 zegt hij vind het beeld niet mooi OK ik heb berekend dat het beeld

perfect kan zijn dan kan de oorzaak alleen in de feed liggen cq de zender

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luisteraar, er is t.a.v. DVB-T meerdere malen vastgesteld dat jouw berekeningen meer aannames waren, ik denk dat je jezelf voldoende gediskwalificeerd hebt.

Verder is telkenmale aangetoond dat berekeningen en het beeld wat men ervaart geen relatie hebben.

Zoals Tonskidutch al heeft aangegeven heb je pas recht van spreken wanneer je uit eigen waarneming kunt berichten, zoals leden op dit forum reeds gedaan hebben.

 

Je geeft aan dat je in België zit, jouw berichtgeving over dit onderwerp is ruis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ceesv:

Luisteraar, er is t.a.v. DVB-T meerdere malen vastgesteld dat jouw berekeningen meer aannames waren, ik denk dat je jezelf voldoende gediskwalificeerd hebt.

Verder is telkenmale aangetoond dat berekeningen en het beeld wat men ervaart geen relatie hebben.

Zoals Tonskidutch al heeft aangegeven heb je pas recht van spreken wanneer je uit eigen waarneming kunt berichten, zoals leden op dit forum reeds gedaan hebben.

 

Je geeft aan dat je in België zit, jouw berichtgeving over dit onderwerp is ruis.

OK nog een paar maanden dan komen mijn meetwaarden van kpn dvb-t2 h 265 .

Tonskidutch komt dan ook pas in het ontvangsgebied.

TOCH kloppen mijn berekeningen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een statisticus, die niet kon zwemmen, berekende dat de rivier gemiddeld 50 cm diep was.

Toen hij de rivier doorwaadde, verdronk hij.

 

Je kennis over dit onderwerp"DVB-T en DVB-T2  is aantoonbaar beperkt.

 

Je kan veel berekenen, maar de kwalitatieve waardering van 2 televisie transmissie systemen door de factor "mens" niet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ceesv:

Je kan veel berekenen, maar de kwalitatieve waardering van 2 televisie transmissie systemen door de factor "mens" niet.

Yep wat is kwaliteit iets wat de ogen(hersenen) niet waarnemen is onnodige beeld informatie.

een kind van 8 zal het beeld eerder slechter vinden dan een persoon van 50.

mpeg houd hier rekening mee en filtert veel uit zeker bij h,265.

over thema kennis ik wil anoniem blijven maar heb veel z.g. deskundigen op de kieen

gekregen van tuv tno fraunhover dus svp misken mij kennis niet.

dit is een hobbyboard waar ik mijn nivo laag moet houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden zei luisteraar:

Yep wat is kwaliteit iets wat de ogen(hersenen) niet waarnemen is onnodige beeld informatie.

Ook daarmee ben ik het niet eens, ook onbewuste waarnemingen bepalen de beleving.

 

Terug naar het onderwerp

 

Beeldkwaliteit Digitenne vergelijkbaar met concurrenten.

 

Bijdragen, gestoeld op eigen waarnemingen zijn van harte welkom en dragen bij aan het onderwerp.

Jouw bijdragen over SD en HD dragen niet bij aan het onderwerp.

SD zegt iets over de definitie, niet over kwaliteit.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk, en die uitspraak bewijst dat je nog nooit werkelijk bezig bent geweest met het beoordelen van dit soort systeem vergelijkingen.

Een signaal wat je niet kunt waarnemen kan juist essentieel zijn in de kwaliteit van wat je ervaart.

Terug on topic!

 

Iedereen die uit eigen waarneming wil berichten over de Digitenne kwaliteit van DVB-T2 t.o.v andere providers is van harte welkom.

 

47 minuten geleden zei luisteraar:

OK nog een paar maanden dan komen mijn meetwaarden van kpn dvb-t2 h 265 .

Je bent tegen die tijd  van harte welkom.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei luisteraar:

mpeg houd hier rekening mee en filtert veel uit zeker bij h,265.

Citaat

Ik denk dat je voor de kerst nog reageert waarop ik reageer

ja dat kan ook niet anders als je zulke dingen schrijft

want

het is taalkundig niet correct en verward daarmee  iedereen die het leest

en let op ik heb met het Frauenhofer Instituut Stuttgart samengewerkt in het verleden, die deskundigen krijg je niet op de knieën met dat soort uitlatingen die jij op het internet plaatst

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhhh....voordat de uitspraak van de onovertroffen Fokke en Sukke werkelijkheid wordt ("Het werkt in de praktijk maar werkt het ook in theorie?") of dat het onderwerp ondergesneeuwd wordt in een partijtje armpje drukken tussen de diverse ego's die ieder afzonderlijk groter kunnen zijn dan het universum...

Is het wellicht een praktisch idee dat er een screenshot wordt geplaatst van de DVB-T2 uitzending? 

 

Hiero een  screenshot van  een DVB-T uitzending  1920 x 1020 resolutie. En uiteraard is het jpg formaat niet lossless, enz enz. Maar "the proof of the pudding is in the eating", toch?

Dus zouden de vechtende 50-plussers (tenminste: die indruk over de leeftijd wordt gevestigd) een screenshot kunnen plaatsen van een DVB-T2 uitzending? dan zijn we snel klaar met de discussie en dan heeft iedereen een indruk.

 

knipsel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...