Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Digitenne vergelijkbaar met concurrenten.


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten

bron : totaaltv

 

Dit keer heeft Jarco Kriek een goede vergelijkende test uitgevoerd met betrekking tot de beeldkwaliteit van Digitenne. Meerdere dagen getest op een locatie in Groningen leverde als resultaat op dat de beeldkwaliteit van het nieuwe Digitenne niet onderdoet voor Ziggo, KPN, Canal Digitaal en Joyne. 

 

En dat is toch wel bijzonder na het jarenlang gepruts met het oude DVB-T. 

 

Het grote voordeel van de nieuwe DVB-T2 is dat er uitgezonden wordt met het beeldformaat 1080P. 

 

In februari 2019 kunnen ook Friesland, Gelderland, Overijssel en Flevoland genieten van het nieuwe DVB-T2. 

Wie van jullie gaat er een DVB-T2 ontvanger aanschaffen? 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik probeer wel DVB-T2 van de NPO op mijn eigen ontvanger, Digitenne met z'n rare praktijken hoef ik niet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar verwachting zal in juli 2019 DVB-T2 in de Randstad uitgerold zijn, op dat moment gaat mijn DUO2 vervangen worden door een DUO 4k - mits de DVB-T2 insteektuner leverbaar is, of een Solo 4k SE met een DVB-S2X FBC tuner (mocht deze ooit uit komen).  Dus: wachten loont.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
23 uur geleden zei Tonskidutch:

Noordzee,

ik vind wat totaaltv publiceerde helemaal niet van belang daar het niet eigen test en of kennis betreft

het is journalistiek

 

en nu de systemen over zijn en hun aanpassingen en optimalisatie gehad hebben is het bericht gewoon een extra artikel voor de bladvulling

 

Vorige keer klopte dat inderdaad. Toen werd er een artikel gepubliceerd dat de beeldkwaliteit tegenviel. En dat gebaseerd om een posting van iemand hier op dit board. Dat hadden ze dus niet zelf getest en bovendien was de inhoud van dat het artikel gewoon onzin. 

 

Maar nu is Jarco zelf gaan testen en je kan toch ook niet zeggen dat hij geen verstand heeft van de materie. 

 

 

Citaat

 

Redacteur Satellite Magazine
 


Voorlopig heb ik het iets te druk met het testen van het beeld van Digitenne, de nieuwe KPN Digitenne decoder en enkele FTA DVBT2 decoders. En daarvoor moet ik het nodige reizen om dat allemaal met mijn eigen ogen te zien 🙂

 

Voor Digitenne heb ik goed testhonk in Groningen tot mijn beschikking. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus Totaal TV eigen: allerlei fora uitpluizen in de hoop op een scoop. Ze hebben ook wel eens iets van mij 1 op 1 overgenomen.

Wat Totaal TV (Jarco Kriek) niet heeft gedaan maar ik wel: kijk eens kritisch naar een natuurfilm met veel beeldinformatie, dan ontstaat er toch een hinderlijk blurrig beeld waarmee de kabelaars toch beter uit de hoek komen. Kennelijk gooit de beperkte bandbreedte toch nog roet in het eten.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei luisteraar:

Je moet ook rekening houden met

je moet geen veronderstellingen maken en aannames.

 

heb je natuurfilms gezien op DVB-T2 in HD

dan ga maar eens kijken bij iemand die de nieuwe digitenne heeft

dus zonder digitenne kun je niet oordelen en of zulke vermoedens schrijven

 

je zou Giant2000 kunnen vragen welke zender en welke film / uitzending het betrof en dan ook navorsen of die geupscaled was of echt HD materiaal uitgezonden werd

dus pro forma een uitspraak doen kun je niet

even zo weinig als janko kriek want die gaat ook bij anderen kijken (dan moet er maar toevallig hetzelfde uitgezonden worden als dat wat Giant2000 gezien heeft

 

in ieder geval heb ik heel goed beeld gezien bij mijn oom op de Digitenne ontvanger van het doorsnee avond programma op NPO en op VRT

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

poep is ook een voorzichtige uitlating.

 

die berekeningen die jij op basis van de bitrates gaf in menig "oudere posting" betreffende DVB-T2 kloppen natuurlijk niet omdat er een andere compressie techniek gebruikt wordt dan dat in DVB-T

 

 

40 minuten geleden zei luisteraar:

niemand is in staat op een bepaalde zender tegelijk naar CD joyne ziggo iptv kpn tele2 .... te kijken

 

bij gelijktijdig kijken op al die providers is dat zo, ofschoon je gewoon heel simpel de apparatuur en abonnementen (dus digital rights management op WAN locatie ) kunt nemen

 

maar vergelijkbaar kan men toch zeer zeker beoordelen (zoals de titel van dit Topic stelt)

je moet gewoon eens DVB-T2 voor digitenne nemen en dan melden wat je ervaart en kunt meten

 

dat is wat me bij jacko kriek telkenmale opvalt, hij heeft input van die derden nodig

en de scoop is

eerst valt het bij de nieuwkijkers tegen

en

na wat aanpassingen zijn de nieuwkijkers helemaal tevreden

 

afgezien van naar wat men kijkt zijn er zoals Giant2000 melde bepaalde (vertoningen) films extreem kritisch

zoals Sport met rapid movement en Natuur documentaires

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Tonskidutch:

die berekeningen die jij op basis van de bitrates gaf in menig "oudere posting" betreffende DVB-T2 kloppen natuurlijk niet omdat er een andere compressie techniek gebruikt wordt dan dat in DVB-T

Natuurlijk is er rekening mee gehouden dat h.265 50% zuiniger is als h.264 anders zou mijn conclusie niet

kunnen zijn dat dvb-t2 kwaliteit van zigo aan kan.

De bitrates van CD en JOYNE laat ik erbuiten

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de root

Giant2000 melde ik vind het beeld niet goed.

mijn antwoord dat dat afhangelijk is van de feed.

Indien het beeldmateriaal SD kwaliteit is kan er geen fullhd van gemaakt worden

het kan wel in fullhd formaat uitgezonden worden.

 

pfffffff

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...