Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Digitenne vergelijkbaar met concurrenten.


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten


@Giant2000 heeft al is eerder screenshots geplaatst. Hij woont precies in een grensgebied van DVB-T en DVB-T2. 

 

Weet alleen niet meer waar die foto's staan. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luisteraar, het gaat over beeldkwaliteit in dit onderwerp, niet over meetwaarden, houd je eens aan je eigen toezeggingen over het reageren in dit onderwerp!

 

Uit de openingspost:

Meerdere dagen getest op een locatie in Groningen leverde als resultaat op dat de beeldkwaliteit van het nieuwe Digitenne niet onderdoet voor Ziggo, KPN, Canal Digitaal en Joyne.

 

Dus gewoon die 2 providers naast elkaar beoordelen en vertellen wat je ervaart.

 

Modereren door jou zoals hierboven wordt niet op prijs gesteld!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ceesv:

Meerdere dagen getest op een locatie in Groningen leverde als resultaat op dat de beeldkwaliteit van het nieuwe Digitenne niet onderdoet voor Ziggo,

Deze uitlating heb ik al vaker rekenkundig bevestigd bij het aantal zenders op de mux in dvb-t2 bij compressie h.265 kan beeldkwaliteit

vergelijkbaar zijn met ziggo (bitrate 12mb in h.264)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 18-12-2018 om 19:26 zei Noordzee:

bron : totaaltv

 

Dit keer heeft Jarco Kriek een goede vergelijkende test uitgevoerd met betrekking tot de beeldkwaliteit van Digitenne. Meerdere dagen getest op een locatie in Groningen leverde als resultaat op dat de beeldkwaliteit van het nieuwe Digitenne niet onderdoet voor Ziggo, KPN, Canal Digitaal en Joyne. 

 

En dat is toch wel bijzonder na het jarenlang gepruts met het oude DVB-T. 

 

Het grote voordeel van de nieuwe DVB-T2 is dat er uitgezonden wordt met het beeldformaat 1080P. 

 

In februari 2019 kunnen ook Friesland, Gelderland, Overijssel en Flevoland genieten van het nieuwe DVB-T2. 

Wie van jullie gaat er een DVB-T2 ontvanger aanschaffen? 

 

 

Met alle respect voor Jarco, ik ken hem persoonlijk, weliswaar al weer jaren geleden het laatst gezien, maar toen had hij extreem slechte ogen. Vanuit dat oogpunt ben ik wel benieuwd hoe hij dit getest heeft. Een visuele test, of op basis van meetwaarden, wat natuurlijk behoorlijk lastig is, terwijl visueel weer behoorlijk subjectief is. LIjkt me zinvol dit eerst duidelijk te krijgen.

 

Verder ben ik het niet geheel met Cees eens dat dat je alleen visueel zou moeten testen. Mits men dezelfde codecs gebruikt, zal een significant lagere bitrate automatisch ook slechter beeld betekenen. Het zal dus zeker aan de discussie bijdragen ook dat goed te vergelijken.

 

Mvg,

 

Michel

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2018 om 18:34 zei luisteraar:

het is inderdaad jammer dat hier op de forum niemand in staat is

op een bepaalde zender tegelijk naar CD joyne ziggo iptv kpn tele2 .... te kijken en

te meten wat de bitrates zijn met een correctie mbt h264 en 265.

Daarom mijn voorzichtigheid met uitlatingen

Bitrates meten niet, wel KPN i-tv vergelijken met CD en Digitenne.

Ik weet niet meer welke natuurfilm het was, maar wat me opviel was het einde van de intro van Vanity Fair tijdens het uitzoomen. Dan is het gezicht van de narrator  bijna niet meer te zien op Digitenne. helaas is de serie al weer afgelopen.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2018 om 19:47 zei luisteraar:

Terug naar de root

Giant2000 melde ik vind het beeld niet goed.

mijn antwoord dat dat afhangelijk is van de feed.

Indien het beeldmateriaal SD kwaliteit is kan er geen fullhd van gemaakt worden

het kan wel in fullhd formaat uitgezonden worden.

 

pfffffff

 

 

Ja, en als ik zelfs een oude zwart-wit film bekijk in HD kwaliteit, zie ik qua scherpte en diepte duidelijk verschil met SD.

Hoe ik dat kan vergelijken?

 

Simpel. Er zijn genoeg Duitse publieke zenders die in zowel SD als HD uitzenden op de sat. Vergelijk de beeldkwaliteit maar als er een SD film wordt uitgezonden.

En zo kan ik in Groningen ook Digitenne Friesland dvb-t en Smilde/Groningen dvb-t2 vergelijken. Het verschil is overduidelijk. Dvb-t2 is echt een vlijmscherp plaatje met meer diepte in de kleuren, vooral doordat het ook nog eens in full hd wordt uitgezonden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er al een kersttopic is tijdens de kerstdiners met familie dan is het toch wel

"er is toch niks meer op TV"

eens!

En dan hoor je van je familieleden wat en waar ze naar kijken.

Het valt daarbij op dat niemand meerdere providers heeft zoals ik en men ziet niet zo kritisch

of men kijkt niet zo kritisch naar die beeldkwaliteit en geluid zoals ik als satelliet hobbyist doe.

 

wat wel opvalt is dat men heel snel gewend raakt aan een betere kwaliteit en service en oude series of films met de betere content en afhandeling niet meer wil zien op de huidige apparatuur.

Maar niemand zit met zijn pocket calculator (of adept op mobiel) uit te rekenen wat we zien!

 

 

 

 

 

 

13 minuten geleden zei Eduard07:

Er zijn genoeg Duitse publieke zenders die in zowel SD als HD uitzenden

Arte gistermiddag ...

de Stan Laurel and Oliver Hardy films gisteren , achter elkaar 4 films op dvb-t2 prachtig.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

Arte gistermiddag ...

de Stan Laurel and Oliver Hardy films gisteren , achter elkaar 4 films op dvb-t2 prachtig.

Die zwart wit films zijn top geconserveerd. Alsof ze gisteren zijn opgenomen. En ook al zijn ze zwart wit, je hebt haast het gevoel dat je er gewoon live bij bent als je er in HD naar kijkt.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Tonskidutch:

als er al een kersttopic is tijdens de kerstdiners met familie dan is het toch wel

"er is toch niks meer op TV"

 

Daar antwoord ik dan op: "of je vind niks leuk (aka een zuurpruim dus) of je weet het niet te vinden".

 

Uitgelult.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...