Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Digitenne vergelijkbaar met concurrenten.


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten

Nee natuurlijk zijn ze dat niet, maar er is toch altijd wel iets wat iemand leuk vindt?

Met zoveel aanbod tegenwoordig kan ik me niet voorstellen dat er helemaal niks tussen zit wat je leuk vindt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Probleem is dat bij de meeste kijkers de afstandsbediening niet verder gaat als 10, mooie programma's op niche zenders worden niet gevonden of bekeken.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is altijd wel iets op de sat te vinden. 

TV kijken afkraken vind ik een beetje cliché geworden.

Je wordt bijna meewarig aangekeken als je zegt dat er genoeg moois tussen zit dat de moeite waard is.

 

Ik ken iemand die erg geniet van alle uitzendingen a la Bilderbuch Deutschland op de schotel.

 

En laten we vooral de vluchtigheid van het kijken naar de massamedia niet tot norm verheffen. Gebrek aan diepgang kan een bron zijn van een hoop ellende en onwetendheid. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Feit is, dat Digitenne DVB-T2 de enige provider is, die in 1080P uitzendt.

Dat maakt vergelijken met andere providers in zekere zin onmogelijk, de aard van de uitzending gaat meespelen, en de video processor van je ontvanger of beeldscherm wordt gedeeltelijk buiten gebruik gesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar feit is ook dat er niet overal hetzelfde uitgezonden wordt

 

wij hiero, zijn in Nederlands Zuid Limburg nog niet over en hebben dus nog ouderwets DVB-T digitenne voor de NL zenders

een paar kilometer over de grens in Belgisch Limburg staat DVB-T2 van Norkring met een aangekochte invoer uit Nederland (ook niet allemaal HD)

en onze ontvangst op Aken, Duitsland is als DVB-T2 prima in HD

 

vergelijkbaarheid met concurrenten is sowieso lastig en als je het niet beiden hebt / kunt zien ga je het telraam met kralen nemen

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei jeevanhoof:

 

En toch heeft iedereen het over de kwaliteit van de Duitse zenders.....

En deze ze,de, uit in 720P

 

mvg

Wie is "iedereen"? 

Ik woon in noord Nederland, en zie "weinig verschil" tussen de Duitse en de Nederlandse HD zenders op dvb-t2.

Nederlandse zenders in supermooie HD kwaliteit. 

 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me volledig aan bij Eduard07. Ik kan me niet voorstellen dat je reden hebt om te klagen over het nieuwe DVB-T2.

Zeker niet als je het vergelijkt met DVB-T of de uitzendingen in SD die nu nog massaal worden bekeken via sommige zenders op Ziggo of op de satelliet.  

 

Nog een week of zes en dan gaan weer vier provincies over. 

 

En ja: het kan altijd beter, maar dat heeft ook een kostenplaatje. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat limbozender L1 [sukkels dat het zijn] besloten heeft om de sat te verlaten  heb ik toch maar eens de moeite genomen en de DVB-T/T2 ontvanger geactiveerd in de TV.

De NL zenders kan ik nog niet ontvangen in T2 maar de Duitse zenders wel. Mijn verwachting was erg laag. Na installatie heb ik 3x moeten controleren of ik wel de juiste bron geselecteerd had. Ik kan het bijna niet geloven maar de duitse zenders in T2 doen vrijwel niet onder voor de sat HD kanalen.

 

Bij een splitscreen vergelijk is geen enkel verschil te zien. WOAAW dit had ik dus nooit verwacht van DVB-T2.

Nu kan ik zoals gezegd NL nog niet in T2 ontvangen maar wat hierboven gezegd wordt  over supermooi beeld en weinig verschil met de duitsers lijkt me erg onwaarschijnlijk.

 

Het feit dat het 1080P is heeft weinig met kwaliteit te maken. Op Sat zend CD uit in 1080i en ARD,ZDF en co in 720P en daar zijn de NL zenders ook bagger wat beeldkwaliteit betreft.Maar ik ben wel benieuwd want dat zou betekenen dat de NL zenders een betere kwaliteit hebben op DVB dan op de Schotel en dat is wel uniek. Moet helaas nog ff wachtte tot April.

aangepast door trinity1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@trinity1

 

Mooi toch, dat de kwaliteit zo goed is! Wel typisch dat je daarna schrijft dat je het onwaarschijnlijk vind, dat er weinig verschil is tussen de Duitse zenders en de Nederlandse DVB-T2 zenders. 

 

Belangrijk is wel het aantal kanalen per bouquet/frequentie. In Duitsland zijn dat er vaak vijf per mux. In Nederland is dat ook zo voor de NPO-mux en de Mux met RTL/SBS6. Maar er zijn ook drie muxen met zeven of acht zenders en dat ga je dan toch merken, lijkt me. Ik kan het alleen niet zelf checken, want ik ontvang geen betaal-TV-zenders. 

 

Als je het nu al wilt vergelijken op basis van b.v. het aantal Mb/s. Er is een website waar dit dagelijks wordt bijgehouden per kanaal: 

 

http://www.digitalbitrate.com/dtv.php?live=11&mux=RTS-BOUQUET1-DRENTHE&liste=2&lang=en

 

 

  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noordzee: Zonder iets aan jouw betoog af te doen, denk ik dat het de toeschouwer van dit draadje nòg duidelijker wordt als er ook een voorbeeld van een DVB-T2 scherm getoond wordt, toch? 

 

Wat mij opvalt is dat de discussie vooral gevoerd wordt over de technische dimensie, en hoe technisch briljant de poster is,  maar dat deze "mensen die het denken te weten" angstvallig vermijden om het simpel te houden door in de vorm van een snapshot hun punt te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal weinig informatief zijn, een snapshot plaatsen.

De foto zal door de forum software gerescaled worden.

De 1920x1080 foto van een sd zender die je zelf geplaatst hebt in dit onderwerp is gerescaled naar 1283x688 pixels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...