Ga naar inhoud


Forse prijsverhoging voor FOX Sports Eredivisie bij KPN


Codx

Aanbevolen berichten

Gewone TV kijk ik al bijna niet meer. Gewoon gedownload wat ik wil zien en Netflix. De reclame ben ik al jaren beu.. Ze doen maar, ik heb geen Canal Digitaal meer. Alleen Ziggo basis voor de vrouw want die wil haar soaps niet missen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Providers zitten aan alle kanten klem.

De vaste bedrijfskosten blijven gelijk of stijgen.

 

De programma's die de zenders aanbieden zijn steeds minder het bekijken waard.

 

De abonnees lopen daardoor weg.

Zenders compenseren lagere inkomsten met nog meer reclame, steeds meer kijkers haken af.

 

Zenders compenseren lagere inkomsten met hogere doorgifte tarieven, hogere kosten voor de providers, hogere kosten voor de kijkers.

Zenders vallen om, ze stoppen, het aanbod wordt kleiner, kijkers klagen.

 

Er komt een extra satelliet provider, de spoeling wordt nog dunner.

 

Het gaat een gure winter worden.

 

Boeren noemen dit de varkens cycle.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik zie het niet zo zwart voor de zenders.

Als inkomsten zakken kunnen ze onkosten drukken door

1.aantal zenders verminderen

2,onnozele tijdvullende programma's droppen

3. als ik in de boeken mag kijken vind ik veel meer besparingen

 

liever 5 goede zenders als 20 fut zenders

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk een alternatief noemen is oké maar ieder keer netflix als goede keuze te doen voorkomen is gewoon weg onwaar

het is allemaal oude meuk en weinig boeiend

 

er zijn wat series die men graag bekijkt maar nieuwe films of echte kaskrakers is tragisch qua aantal

oke het is maar 13,x € per maand

 

echte pay on demand begint bij een IPTV provider die alles aanbied

Rakuten TV was een jaar geleden (in het buitenland) mijn TV gezel en stukken beter dan Netflix

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

feit is wel dat er inderdaad steeds minder interessant materiaal wordt uitgezonden, en er meer en meer reclame tussen de programma's door komt. Tel daarbij dat de provider een vergoeding moet betalen voor doorgifte (hoe krijgen die content aanbieders dan hun content bij de afnemers?). Dat laatste heb ik nooit zo goed begrepen dat een content provider geld vraagt om zijn content te mogen distribueren. Plus het feit dat die distributeurs allerlei bizarre beveiligings maatregelen moeten dwingen aan de gebruikers wat weer ten koste gaat van gebruiksgemak en ook weer een ongunstige uitwerking heeft op de prijs die de afnemers uiteindelijk moeten gaan betalen om het te mogen bekijken.

 

Hoe meer men de prijs opdrijft, hoe meer mensen zullenaf gaan haken. En of je nou via Satelliet kijkt, dvb-t2 of via de kabel of via iptv, het is allemaal een pot nat. De conclusie is dus eigenlijk dat tv kijken een dure hobby aan het worden is en eigenlijk geen moer meer aan is..

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiz: TV kijken kan ook gratis, ik bedoel eigenlijk zonder maandelijkse vaste kosten. 

 

Als ik jouw verhaal hierboven lees, heb jij een hekel aan al die reclame. Volgens mij wordt dat het meeste uitgezonden via de commerciële zenders.

Als ik naar de situatie bij ons thuis kijk, volgen wij eigenlijk alleen maar serie's op de Publieke Omroep (Hunted met stip op 1, verder b.v. Wie is de Mol, Flikken Maastricht, Boer zoekt vrouw, Floortje Dessing, Heel Holland bakt, De slimste mens, etc....) Daarnaast kijken we vooral naar het NOS journaal en ik kijk graag wielrennen, schaatsen en het voetbal op zondagavond (Als mijn club gewonnen heeft...)  De commerciele zenders staan zelden op. 

 

Maar de NPO is dus gewoon gratis te ontvangen via de ether. Als je daarnaast de FTA -zenders via de satelliet erbij neemt, betaal je niets en is het geen dure hobby meer. 

 

Wij hebben voor 1 augustus 2014 al jarenlang gekeken via het Standaard Pakket (toen alleen NPO + FTA). Wij hebben nu de knoop doorgehakt. Binnenkort stopt ons abonnement op Betaal-TV. We gaan dus weer terug naar alleen FTA-ontvangst. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

de rechten krijgen voor eerste en of ere divisie is een kwestie die de Voetbalbond regelt...

die kosten recht evenredig doorgeven aan de abonnee is gewoon

 

je betaald toch ook de dollars stijging van de Barrel Olie <=> en soms neem je de prijsdaling mee

TV en MEDIA worden niet goedkoper die worden altijd duurder

 

Sport is een onderdeel van de Cultuur van den Mens, dus dient dat aandeel bij de Publieke omroepen te zijn opgenomen

en daarmee heeft de Voetbalbond de kijkrechten aan de meest biedende verpatst waardoor de Publieke omroep een recht evenredig deel moet meebetalen voor de NOS sport

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar afdwingen dat voetbal in het basispakket moet worden opgenomen voor een maandelijkse vergoeding van 3 Euro per abonnee?

 

Dan weet ik nog wel een aantal sporten die daar aanspraak op willen maken.

De private omroepen hebben de conclusie getrokken dat hun te ontvangen doorgifte vergoeding richting 3 euro kan worden aangepast, en zijn voor het komend jaar begonnen de tarieven fors te verhogen.

 

We zijn ondertussen over de top van de Laffer curve, ondanks prijsverhogingen zullen de inkomsten verder dalen!

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik stel niet dat men dat moet afdwingen, het had gewoon een natuurlijk aandeel moeten hebben in de budget tering van publieke TV

 

Maar de Voetbalbond is toch echt met alle aangesloten clubs (en hun nieuwe 300 Miljoen kostende stadions)  toch die met andermans geld de put dempen

- dus ja er maken meerdere sporten aanspraak op de publieke sport uitzendingen, daar is echter geen democratisch gelijkheid voor, een te zwakke lobby misschien?

 

Gladiator gevechten voor het gepeupel bijvoorbeeld of dito gevechten op het strand bij feestjes en zo met een paar motorbendes op de 31e 's nachts

 

Evenementen moet je aanvragen en mogen ook niet te vaak plaats vinden op dezelfde plek of onaangekondigd plaats vinden daar dit hinder veroorzaakt aan omwonenden.

Alsmede deze evenementen als risico de Openbare Orde en handhaving daarvan voor onvoorziene logistieke problemen stelt.

 

de kosten van Openbare Orde en handhaving betalen wij ook weer en helaas niet de voetbal clubs en haar hooligans

de mogelijke schade betaal jij met je toren hoge verzekeringspremie of jij direct want dader onbekend of onverzekerd

 

de forse prijs steiging is het gelach dat je voor de sport moet uitgeven en haar betaalde functionarissen en spelers

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei ceesv:

Maar afdwingen dat voetbal in het basispakket moet worden opgenomen voor een maandelijkse vergoeding van 3 Euro per abonnee?

 

 

 

Ik zie het probleem niet echt ceesv. Als je het daar niet mee eens bent kan je ook nog opzeggen en FTA gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei kiekiek:

 

Als je het daar niet mee eens bent kan je ook nog opzeggen en FTA gaan kijken.

 

Steeds meer mensen kijken nauwelijks nog TV en zeggen dan ook inderdaad hun TV-abonnement op. 

Ik ben het met ceesv eens, maar trek het nog iets breder.

 

De oorzaak van de huidige stijging aan kosten wordt volledig veroorzaakt door de TV-zenders.

Zij eisen steeds meer geld van de providers, die dat dan uiteraard weer moeten doorrekenen aan de eindklanten.  

Bovendien eisen de TV-zenders dat alle zenders uit hun zendergroep verplicht moeten worden opgenomen in het Basis-pakket, zodat ze op die manier zoveel mogelijk inkomsten binnenhalen. 

Het begon met zenders als RTL 8 en SBS9, daarna werden alle zenders van de Eurosport-groep voor heel veel geld aangekocht. 

En het verhaal van Fox Sport Eredivisie slaat natuurlijk alles. 3 euro per klant erbij, hoe komen ze erop?   

 

Veel eindklanten willen helemaal geen duur pakket met 50 zenders. Maar ze kunnen nu niet meer kiezen voor een pakket van pakweg 30 zenders. 

 

Het rare is dat het pakket VOL wel nog steeds goedkoop is. Het lijkt erop dat klanten op een internetabonnement als VOL niet meegeteld hoeven te worden voor de eredivisiebelasting. 

Toen ik van de week mijn abonnement telefonisch opzegde, kwam in het gesprek VOL ook nog even ter sprake. 

De medewerkster van Canal Digitaal beaamde dat het pakket VOL precies hetzelfde is als Start-HD, maar ze mocht mij niet zomaar overzetten. 

Wel adviseerde ze mij om direct na het gesprek mij daarvoor zelf aan te melden via de website. Want dan wat geen probleem. 

Doe ik voorlopig nog even niet, eerst maar is kijken hoe FTA gaat bevallen. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2018 om 20:31 zei Noordzee:

 

Steeds meer mensen kijken nauwelijks nog TV en zeggen dan ook inderdaad hun TV-abonnement op. 

 

 

Op zich is dat jammer, want er is keuze zat. Eigenlijk teveel keuze. Een vaak gehoorde klacht is dat je zenders in een pakket hebt waar je niet naar kijkt, maar toch voor moet betalen. Aan vrije keuze mogelijkheid willen providers kennelijk niet, anders hadden ze dat allang ingevoerd en met vrije keuze bedoel ik dan ook volledig vrije keuze per zender die je wil afnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het antwoord daarop is al vele malen eerder gegeven, ze mogen dat niet van de wetgever.

 

In de omroepwet staat dat de provider in het basispakket ten minste 30 zenders moet doorgeven.

Vrijgesteld daarvan zijn providers met minder dan 100.000 abonnees. (Joyne)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...