Ga naar inhoud


Forse prijsverhoging voor FOX Sports Eredivisie bij KPN


Codx

Aanbevolen berichten

Bij mediamagazine staat te lezen dat Fox Sports meer geld gaat vragen bij KPN.   De prijs stijgt van 7,50 per maand naar 9,99 per maand.

 

Joh die zagen we niet aankomen...  Natuurlijk was dit vanaf het begin het plan. Eerst laten ze iedereen meebetalen en beloven ze goedkoop deze zenders aan te bieden om de op volgende jaren exorbitant de prijs te verhogen totdat je net zo veel of meer betaald dan voorheen.  En de meeste aanbieders/consumenten zijn er in getrapt.

 

Nu hebben we een NPO en RTL en SBS die ook denken dat ze ineens meer doorgifte vergoeding kunnen eisen met als gevolg dat kleine thema kanalen minder vergoeding krijgen en de handdoek in de ring gooien. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei Codx:

De prijs stijgt van 7,50 per maand naar 9,99 per maand.

 

 

 

Dit was een keer te verwachten, omdat KPN al jaren Fox tegen de laagste prijs heeft aangeboden. Ga voor de gein eens een keer naar het stadion, dan ben je voor een kaartje zo maar 40 euro kwijt. Dan is Fox gewoon spotgoedkoop ;)

aangepast door kiekiek
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei kiekiek:

Ik kijk al jaren geen npo, rtl en sbs meer, maar moet er ook voor betalen ;)

Nee hoor dat moet je niet. Gewoon opzeggen dan hoef je er ook niet voor te betalen:P. Maar dan ga je natuurlijk de Discovery's, NGC enzo missen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Missen is een groot woord. ik heb iets van 3 jaar geleden mijn canal digitaal abonnement opgezegd. Daarna nog even iptv gehad van mijn provider, maar dat heb ik na 4 maanden ook opgezegd. En om nou te zeggen dat ik het mis. Zo lang als het gros zich als  makke schapen gedragen en alle prijsverhogingen en gedwongen kanalen moeten meebetalen blijven slikken gaat dit nog wel even door hoor.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo is dat,

maar jou IPTV provider was wel een buitenbeentje toch

ik kan echt niet klagen over XS4ALL

 

fox sports eredivisie is een van de allergrootste commerciële zenders überhaupt en die voeren hun royalties natuurlijk gestaag op

hetgeen natuurlijk ook door de voetbalbond en fifa komt

allemaal zijn ze volgens mij aan het sparen voor UHD equipment :D

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toen de eerste provider akkoord ging met 3 Euro per maand per abonnee en met de eis dat voetbal zenders in het basis pakket moest, was het een verloren zaak voor de consument en ook een verloren zaak voor de providers.

 

De andere providers hadden toen geen keuze, of geen voetbal voor een gedeelte van de abonnees of voetbal voor iedereen.

Omdat de eerste provider overstag was gegaan hadden de voetbal abonnees een alternatief, dus gingen alle providers overstag.

 

Volgens insiders wilde Canaldigitaal niet akkoord gaan, maar die strategie werd onderuit gehaald door de komst van Joyne, die wel akkoord ging met de Eredivisie C.V.

 

Nu het erop lijkt dat we over de top van de Laffer curve gegaan zijn, en abonnees weglopen, zijn die providers de grote verliezers, en die zullen worden gevolgd door de commerciële zenders.

De trend is ingezet, er zal een daling komen van inkomsten, ondanks stijgende prijzen.

Die leegloop gaat nog versnellen door de steeds langer wordende reclame blokken, tv kijken is gewoon niet leuk meer.

 

Winnaars zijn Netflix en Co.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De conclusie is, dat wanneer de old fashion providers niet snel hun business model gaan veranderen, ze spoedig geschiedenis zijn.

Canaldigitaal is al aan het verschuiven naar ip provider.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei ceesv:

Nu het erop lijkt dat we over de top van de Laffer curve gegaan zijn, en abonnees weglopen, zijn die providers de grote verliezers, en die zullen worden gevolgd door de commerciële zenders.

De trend is ingezet, er zal een daling komen van inkomsten, ondanks stijgende prijzen.

Die leegloop gaat nog versnellen door de steeds langer wordende reclame blokken, tv kijken is gewoon niet leuk meer.

 

 

 

Kijk aan ceesv, nu begin ik weer een beetje schik te krijgen om je berichten te lezen, omdat ik me er aan stoorde aan het maar blijven herhalen over de Eredivisietax. Natuurlijk heb je daar gelijk in, maar het zijn allemaal gevolgen van onderliggende oorzaken. De een doet dat met die 3 euro tax, de ander haalt zenders weg, de volgende verhoogt de prijzen, vrijwel allemaal hebben ze steeds meer reclame en weer een ander gaat naar IPTV.

 

Ook ik benoem nu even de gevolgen van kennelijk falend beleid als business model.

 

Maar wat is de werkelijke oorzaak? Dat is dus de hele hamvraag en kennelijk weten die providers niet eens het juiste antwoord, want ze nemen vooral maatregelen waardoor er nog meer klanten gaan weglopen. Werkt dus echt contraproductief.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...