Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Codx

Forse prijsverhoging voor FOX Sports Eredivisie bij KPN

Aanbevolen berichten

Bij mediamagazine staat te lezen dat Fox Sports meer geld gaat vragen bij KPN.   De prijs stijgt van 7,50 per maand naar 9,99 per maand.

 

Joh die zagen we niet aankomen...  Natuurlijk was dit vanaf het begin het plan. Eerst laten ze iedereen meebetalen en beloven ze goedkoop deze zenders aan te bieden om de op volgende jaren exorbitant de prijs te verhogen totdat je net zo veel of meer betaald dan voorheen.  En de meeste aanbieders/consumenten zijn er in getrapt.

 

Nu hebben we een NPO en RTL en SBS die ook denken dat ze ineens meer doorgifte vergoeding kunnen eisen met als gevolg dat kleine thema kanalen minder vergoeding krijgen en de handdoek in de ring gooien. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

En dan nog vindt men het gek dat er abonnees tussen zitten die dat gaan doen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

80% als niet meer slikt iedere prijsverhoging die hebben geen zin in

grote romslomb om abonnement aan te passen of naar een vreemde provider

te gaan

aangepast door luisteraar

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Codx:

De prijs stijgt van 7,50 per maand naar 9,99 per maand.

 

 

 

Dit was een keer te verwachten, omdat KPN al jaren Fox tegen de laagste prijs heeft aangeboden. Ga voor de gein eens een keer naar het stadion, dan ben je voor een kaartje zo maar 40 euro kwijt. Dan is Fox gewoon spotgoedkoop ;)

aangepast door kiekiek
  • Haha 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kijk al jaren geen npo, rtl en sbs meer, maar moet er ook voor betalen ;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei kiekiek:

Ik kijk al jaren geen npo, rtl en sbs meer, maar moet er ook voor betalen ;)

Nee hoor dat moet je niet. Gewoon opzeggen dan hoef je er ook niet voor te betalen:P. Maar dan ga je natuurlijk de Discovery's, NGC enzo missen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Missen is een groot woord. ik heb iets van 3 jaar geleden mijn canal digitaal abonnement opgezegd. Daarna nog even iptv gehad van mijn provider, maar dat heb ik na 4 maanden ook opgezegd. En om nou te zeggen dat ik het mis. Zo lang als het gros zich als  makke schapen gedragen en alle prijsverhogingen en gedwongen kanalen moeten meebetalen blijven slikken gaat dit nog wel even door hoor.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

zo is dat,

maar jou IPTV provider was wel een buitenbeentje toch

ik kan echt niet klagen over XS4ALL

 

fox sports eredivisie is een van de allergrootste commerciële zenders überhaupt en die voeren hun royalties natuurlijk gestaag op

hetgeen natuurlijk ook door de voetbalbond en fifa komt

allemaal zijn ze volgens mij aan het sparen voor UHD equipment :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen de eerste provider akkoord ging met 3 Euro per maand per abonnee en met de eis dat voetbal zenders in het basis pakket moest, was het een verloren zaak voor de consument en ook een verloren zaak voor de providers.

 

De andere providers hadden toen geen keuze, of geen voetbal voor een gedeelte van de abonnees of voetbal voor iedereen.

Omdat de eerste provider overstag was gegaan hadden de voetbal abonnees een alternatief, dus gingen alle providers overstag.

 

Volgens insiders wilde Canaldigitaal niet akkoord gaan, maar die strategie werd onderuit gehaald door de komst van Joyne, die wel akkoord ging met de Eredivisie C.V.

 

Nu het erop lijkt dat we over de top van de Laffer curve gegaan zijn, en abonnees weglopen, zijn die providers de grote verliezers, en die zullen worden gevolgd door de commerciële zenders.

De trend is ingezet, er zal een daling komen van inkomsten, ondanks stijgende prijzen.

Die leegloop gaat nog versnellen door de steeds langer wordende reclame blokken, tv kijken is gewoon niet leuk meer.

 

Winnaars zijn Netflix en Co.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Amen Cees

 

zolang Netflix nog niet met reclame gaat rommelen is dat de lachende 3e

 

nieuws van npo of rtl kun je ook via een app prima naar je tv casten.

heb je toch nog nieuws op tv zonder tv abo.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

De conclusie is, dat wanneer de old fashion providers niet snel hun business model gaan veranderen, ze spoedig geschiedenis zijn.

Canaldigitaal is al aan het verschuiven naar ip provider.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Zolang Canal Digitaal niet voledig IP is is Canal Digitaal via het net nog geen optie, ze blokkeren nog altijd de HDMI port.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden zei ceesv:

Nu het erop lijkt dat we over de top van de Laffer curve gegaan zijn, en abonnees weglopen, zijn die providers de grote verliezers, en die zullen worden gevolgd door de commerciële zenders.

De trend is ingezet, er zal een daling komen van inkomsten, ondanks stijgende prijzen.

Die leegloop gaat nog versnellen door de steeds langer wordende reclame blokken, tv kijken is gewoon niet leuk meer.

 

 

 

Kijk aan ceesv, nu begin ik weer een beetje schik te krijgen om je berichten te lezen, omdat ik me er aan stoorde aan het maar blijven herhalen over de Eredivisietax. Natuurlijk heb je daar gelijk in, maar het zijn allemaal gevolgen van onderliggende oorzaken. De een doet dat met die 3 euro tax, de ander haalt zenders weg, de volgende verhoogt de prijzen, vrijwel allemaal hebben ze steeds meer reclame en weer een ander gaat naar IPTV.

 

Ook ik benoem nu even de gevolgen van kennelijk falend beleid als business model.

 

Maar wat is de werkelijke oorzaak? Dat is dus de hele hamvraag en kennelijk weten die providers niet eens het juiste antwoord, want ze nemen vooral maatregelen waardoor er nog meer klanten gaan weglopen. Werkt dus echt contraproductief.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door Jean-Claude
      Het is zover: de Vlaamse streamingdienst van Telenet en DPG Media krijgt concrete vorm. De twee bedrijven spraken eerder dit jaar de intentie uit om samen een joint-venture op te richten om een nieuw lokaal streamingplatform met Vlaamse en internationale content te lanceren. De Europese Commissie heeft vandaag daarvoor haar goedkeuring gegeven. Het platform zal Streamz gaan heten. DPG Media en Telenet bereiden zich nu voor op de lancering naar het grote publiek later dit najaar. De naam wordt wel al bekend gemaakt: Streamz. Het nieuwe bedrijf - dat dezelfde naam draagt - wordt op 1 september 2020 opgericht, met Peter Vindevogel als CEO. Voorzitter van de Raad van Bestuur van Streamz wordt Kris Vervaet.
      De lancering van Streamz zal een mijlpaal in de Vlaamse mediageschiedenis worden. “We zijn heel blij met de goedkeuring van de Europese Commissie”, aldus Vervaet. “We kijken er enorm naar uit om dit nieuwe, lokale streamingplatform te lanceren, samen met Telenet. Samen kunnen we het verschil maken met de beste Vlaamse en internationale content. Dat is zowel een boost voor de Vlaamse kijker, als voor het hele medialandschap.”
       
      Lokaal alternatief in de wereld van streamingdiensten
      Telenet en DPG Media willen met Streamz maximaal inspelen op het veranderende kijkgedrag en een lokaal alternatief bieden in de wereld van streamingdiensten. Naast de blijvende populariteit van lineaire televisie, kunnen mensen nu ook op hun tablet, PC of smartphone televisieprogramma’s bekijken waar en wanneer ze dat willen. Op deze trend werd al volop ingespeeld door Vlaamse zenders en operatoren met de ontwikkeling van videoplatformen en diensten als terugkijk-TV en TV-apps.
      Die dynamiek in de televisiemarkt wordt nog versterkt doordat consumenten ook steeds meer een ‘on-demand’ aanbod willen én bereid zijn om daarvoor te betalen. Met Streamz is er binnenkort een lokaal alternatief.
      Het nieuwe bedrijf heeft verschillende troeven in handen om een relevant platform uit te bouwen. Het samenbrengen van de content van DPG Media (met onder andere Vlaamse fictie) en de lokale en internationale content van Telenet (met onder andere SBS, Woestijnvis en Play) zorgt voor een sterke combinatie van Vlaamse en internationale series en films voor de Vlaamse kijker. Gecombineerd met de geavanceerde technologie achter het digitaal platform VTM GO en de klantenbasis van Telenet Play - met meer dan 400.000 klanten - is dat het ideale startpunt voor dit nieuwe verhaal. 
      Iedereen kan op de hoogte blijven over de lancering van Streamz door zich vanaf nu in te schrijven via join.streamz.be.
      bron : HLN
       
    • Door Wimo01
      Daarjuist Mail gekregen van TVV.
      Gaat over het Belgisch voetbal.
      http://info.tv-vlaanderen.be/u/gm.php?prm=drYv0hUW95_765104572_2480979_6924
    • Door Jean-Claude
      Goed nieuws voor tv-kijkers, want vanaf 2021 komt er een Vlaamse zender bij. SBS België, dat in handen is van Telenet, zou volgend jaar Play Zeven lanceren: een algemene zender om VIER, VIJF en ZES aan te vullen. Ook de reeds bestaande kanalen worden ondergebracht bij Play: VIER wordt omgedoopt tot Play Vier. Dat schrijft Het Nieuwsblad.   Volgens de krant gaat het bij Play Zeven niet om oude wijn in nieuwe zakken, maar wordt er een compleet nieuwe algemene zender op poten gezet die beschikbaar zal zijn voor alle Vlaamse tv-kijkers. Er zijn nog geen concrete details bekend over de invulling van de zender, maar het aanbod zou de catalos van zenders VIER, VIJF en ZES moeten aanvullen. SBS laat tegenover Het Nieuwsblad voorlopig niet in hun kaarten kijken. 
       
      Het moment wordt door Telenet ook aangegrepen om de reeds bestaande kanalen onder hun vleugels te nemen. Zo krijgt VIER vanaf 2021 de naam Play Vier, iets wat ook geldt voor VIJF en ZES. Daar zit een strategie achter: het betalende aanbod van Telenet draagt vandaag die naam, net als drie zenders voor Play More-abonnees en negen zenders voor Play Sports-kijkers. Ook de algemene zenders onder die naam brengen maakt Play erg interessant ­maken voor adverteerders
      bron : HLN
    • Door Mojo
      Zie ik gisteren bij het journaal met een hoop tamtam de opening van die tunnel. Komt dit beeld voorbij en dan denk ik: Wie gaat de muur als eerste raken?
       

    • Door Miauw
      Er las een bericht dat voetbalTV in strijd is met de AVG wet, mocht dat werkelijk zo zijn, dan gaan veel plaatselijke voetbal clubs failliet i.v.m. dat ze zich rijk gerekend hebben, of te wel, het geld is al uit gegeven. 
       
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.