Ga naar inhoud


Terug inversie, ofwel Atmosferische Condities


astro iris

Aanbevolen berichten


Op 28-12-2018 om 18:53, astro iris zei:

Terug wordt hier inderdaad gebruikt als opnieuw en staat ook vermeld in het groene boekje van juiste taal. Terug staat beschreven als iets dat nu en dan voorkomt.

Belgie zit samen met Nederland en ik meen Suriname in de Nederlandse Taalunie, toch? Vreemd dat dan een groen boekje van juiste taal deze uitzondering opneemt.

Iets soortgelijks zie je met werkwoorden als "kunnen en willen"die steevast als "kan en wil" vervoegd worden, ongeacht de persoonsvorm. Het Afrikaans kent ook zulke gebruiken waarbij de grammatica buiten spel gezet wordt. Ik persoonlijk zou het wel fijn vinden als Nederland, Belgie, Zuid Afrika, en Suriname een standaard Nederlands gebruiken, dialecten daargelaten.

Volledig off topic, maar verklaart probleempje dat hier ontstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het maar een vage uitdrukking vinden. "Terug inversie". Ik heb er nog nooit van gehoord. "Terug" is voor mij heel iets anders dan "af en toe".

Voor de niets vermoedende leek: er worden bijzondere ontvangst omstandigheden mee bedoeld, die veroorzaakt worden door de  atmosferische gesteldheid.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik blijf het maar een vage uitdrukking vinden. "Terug inversie". Ik heb er nog nooit van gehoord. "Terug" is voor mij heel iets anders dan "af en toe".

Voor de niets vermoedende leek: er worden bijzondere ontvangst omstandigheden mee bedoeld, die veroorzaakt worden door de  atmosferische gesteldheid.

Terug = weer.

Belgen gaan heen en terug

Nederlanders gaan heen en weer

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederlanders gebruiken ze soms beide achter elkaar: Ik ben weer terug (in huis of zo) waarbij weer de betekenis opnieuw heeft en terug de omgekeerde beweging zoals men in België het woord vaak gebruikt. Ik ben het als stripliefhebber gewend omdat er geniale strip-schrijvers en tekenaars uit België komen.

Ook apart trouwens, ze komen er soms uit op vakantie maar meestal zitten ze er...🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mojo zei:

Terug = weer.

 

Ja klopt. Als ik van een reis naar huis kom, zeg ik altijd tegen mijn vrouw dat ik weer terug ben.

 

3 uren geleden, Mojo zei:

Nederlanders gaan heen en weer

 

Ook dat klopt. Ben ik dan weer thuis gaan we gelijk de slaapkamer in om heen en weer te gaan.

 

3 uren geleden, Mojo zei:

Belgen gaan heen en terug

 

Dat klopt. In Belgie zeggen de vrouwen tegen hun man als ze weer thuis gekomen zijn; "ga jij maar gauw heen en terug kom je niet meer".

  • Haha 3

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inversie:

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ja klopt. Als ik van een reis naar huis kom, zeg ik altijd tegen mijn vrouw dat ik weer terug ben.

Da' zeggen wij hier ook :) , Ik ben er weer , ik ben (weer) terug !!

Ik ga terug (naar daar) ;)

Ook dat klopt. Ben ik dan weer thuis gaan we gelijk de slaapkamer in om

heen en weer te gaan.

Heen & weer = op & neer :D

Dat klopt. In Belgie zeggen de vrouwen tegen hun man als ze weer thuis gekomen zijn; "ga jij maar gauw

heen en terug kom je niet meer".

Ai , een duur weggaannertje :eek:

 

Terug inversie , weer inversie , opnieuw inversie , ….

 

Inversie via DVB-T , ik kijk helaas geen DVB-T meer , wegens totaal geen interesse meer !!

Er zijn hier wel eens geregeld een 2-tal Duitse radiozenders te ontvangen , echter heel zwak !!

Met een buitenantenne heb je natuurlijk meer succes ;)

Bij het juiste weer , via de FM , af & toe hier goede DX Duitsland ontvangst binnenshuis !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het dan maar houden op opnieuw inversie, aangezien weer ook kan slaan op het weer.

 

Ik heb trouwens wel eens gespeeld met een 27mc bakkie in de auto, om met je maten in de andere auto de route samen te rijden op weg naar vakantie.

Ook daarmee ontvang je de ene keer bijna niets, en dan weer alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Deze avond zijn er bijzondere ontvangst omstandigheden (inversie) te ontvangen via DAB+. (locatie Menen, België)

Uit Nederland is pakket 9D Zuidwest NL uit Goes (94km) te ontvangen en uit Frankrijk zijn pakketten 5B uit Calais (90km) en 9B RNT Paris 5 uit Parijs (220km) te ontvangen.

20191229_222537.jpg

20191229_222220.jpg

20191229_221915.jpg

20191229_221644.jpg

20191229_221624.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook nog meerdere pakketten te ontvangen uit de omringende landen via DAB+.

UK: 10C uit Northamptonshire

NL: 6B Oost-Noord NL

Belgie: 6C NAM-LUX2

Momenteel 168 zenders te ontvangen !

 

Ook via DVB-T een pakket uit UK op kanaal 4820191230_094824.jpg.00bc9034ca304977d8f5654985f10b1f.jpg

20191230_095337.jpg

20191230_095332.jpg

20191230_095234.jpg

20191230_094607.jpg

20191230_002236.jpg

 

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Satfeeds-DX zei:

Vandaag ook nog meerdere pakketten te ontvangen uit de omringende landen via DAB+.

UK: 10C uit Northamptonshire

NL: 6B Oost-Noord NL

Belgie: 6C NAM-LUX2

Momenteel 168 zenders te ontvangen !

 

Ook via DVB-T een pakket uit UK op kanaal 48

Op FM zijn momenteel ook meerdere Nederlandse en Engelse radiozenders te ontvangen regio Menen, België.

 

 

 

 

 

 

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Satfeeds-DX zei:

 

Beste Satfeeds-DX, 

 

Ik zie dat jij, net zoals ik, een Imperial Dabman I200 hebt. 
Bij mij onthoud de radio maar 100 DAB+ zenders wanneer ik de stroom van het toestel gehaald heb. De overige zenders komen er pas weer op wanneer ik opnieuw scan (en kies voor de optie om de vorige lijst gevonden zenders te behouden). Is dit normaal? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een moderator de titel van dit topic a.u.b. in: Atmosferische Condities veranderen. "Terug Inversie" slaat echt nergens op.

Iedereen met een beetje verstand van zaken kan alleen maar z´n wenkbrouwen fronsen. (op z´n zachts gezegd)

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geregeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...