Ga naar inhoud


Formule 1 in 2019


Sprietje

Aanbevolen berichten


Doen jongen, en de mensen met kennis van zaken aan het woord laten, i.p.v van alles af te zeiken. 

 

19 december 2019 – Volgens FIA-president ligt de toekomst van de Formule 1 niet bij elektrische auto's. Hij gelooft dat de raceklasse in plaats daarvan nog lange tijd met hybride-motoren blijft rijden.

Todt verwacht niet dat de Formule 1 dezelfde kant op zal bewegen als de elektrische tegenhanger die in 2014 in het leven is geroepen, de Formule E. Laatstgenoemde kampioenschap groeit met het jaar, zowel in technisch opzicht als populariteit onder fans, fabrikanten en coureurs. Omdat de automarkt steeds meer richting elektrische wagens verschuift, keert de vraag welke kant de F1 op moet de laatste tijd steeds vaker terug. Als technologisch vooruitstrevend platform is het voor fabrikanten immers interessanter wanneer er meer overlap met de echte auto-industrie is.

Todt ziet een overstap naar volledig elektrische motoren echter niet snel gebeuren. "Op het moment kun je de F1 niet los van de hybride-motor zien. Je kunt je het niet voorstellen dat de FE een vervanging van de F1 zou zijn. Er is niet één [elektrische] racewagen in staat om 300 kilometer te halen met de snelheid van de F1 vandaag de dag. Het gaat nog decennia duren voordat het zover is, als dat ooit gebeurt. Hybride technologie is de juiste keuze, de volgende stap is om te ontdekken hoe we groenere brandstof kunnen gebruiken."

Todts visie wordt gesteund door Andy Cowell, Managing Director van de HPP-fabriek van Mercedes. Ook hij gelooft dat de sport meer baat heeft bij de ontwikkeling van duurzame technologie bioproducten. Tegen GPUpdate.net zei hij: "Het is allemaal afhankelijk van de opslagruimte. Met een lithium-ion-accu klopt het tijdsbestek dat hij noemt. Als je voor waterstof gaat, dan is dat ook mogelijk. Het probleem is alleen dat de wagens een stuk zwaarder en logger worden en dat gaat ten koste van het F1-aspect. Daarom zijn de stappen die we voor 2021 nemen belangrijk, wanneer we een tien procent duurzame brandstof introduceren."

Hij vervolgt: "Als we met de volgende generatie motoren een krachtbron kunnen ontwikkelen die rond de 100 procent duurzame brandstof kan gebruiken, dan is er een enorme hoeveelheid koolstofdioxide die we kunnen omzetten in een vloeibare brandstof op basis van koolwaterstoffen. Dus laten we alle koolstof dat in de aarde wordt opgevangen in de vorm van gas en ruwe olie enzovoort achterwege laten. Onze planeet heeft dat geweldig gedaan, dus laten we wat uit de lucht halen in plaats van uit de grond. Laten we vloeibare brandstoffen creëren en een 60 procent thermisch efficiënte motor. Tegen dat moment gaat het niet meer om het afstappen van de interne verbranding, maar om het aanpassen en dat de petrochemische bedrijven zich aanpassen aan het opvangen van koolstofdioxide. Ik denk dat dat de toekomst is voor de komende tien tot twintig jaar."

Formule 1-CEO Chase Carey is van mening dat de sport een baken kan zijn van de voordelen van hybride technologie, omdat autofabrikanten afwegen waar consumenten in de toekomst behoefte aan hebben. "Ik denk dat dit een geval is van offensief spelen, niet defensief. Elektrisch rijden zal een deel van de oplossing zijn. Maar weet je, ze hebben hun eigen problemen, of het nu gaat om economische of batterij-gerelateerde. Maar er zitten veel haken en ogen aan dit onderwerp. Ik denk dat de hybride motor in veel opzichten een van de belangrijkste, zo niet het belangrijkste component kan zijn in de aanpak voor meer dan een miljard auto's met verbrandingsmotoren. En die ruimte kunnen we blijven maken, door middel van initiatieven als brandstoffen, brandstoftechnologie en energieterugwinning."

 

GP.Update

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tripleboy zei:

Een ‘groenere’ en duurzame Formule 1 moet bereikt worden door onder meer de logistiek en het reizen “ultra-efficiënt” te maken.

 

Ultra efficient? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat iedereen in een trapauto van het ene naar het andere land kart? Of de hele Formule1 zooi op een zeilboot en dan de oceaan over?

 

2 uren geleden, mereltje zei:

Hoe veel tankstations staan daar in de woestijn ?

 

Meer dan zat. De totale afstand van Ryijadh naar Abu Dhabi is 900 km. Maar velen komen van veel verder weg.

 

Het lijkt me een goed idee dat als de Formule 1 naar Zandvoort komt, dat de boliden niet harder dan 100 km/h mogen, of als er

´s avonds gereden wordt dan mogen ze niet harder dan 130 km/h.

 

Nu ik erover nadenk, is het eigenlijk te zot voor woorden dat dat Formule 1 circus letterlijk op ieder werelddeel moet worden gereden met een stijgende tendens want er komen telkens meer landen bij. Denk eens over de logistiek na die dat teweeg brengt met alle CO2 uitstoot vandien.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Drs. IJzerbout zei:

 

Ultra efficient? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat iedereen in een trapauto van het ene naar het andere land kart? Of de hele Formule1 zooi op een zeilboot en dan de oceaan over?

 

 

Meer dan zat. De totale afstand van Ryijadh naar Abu Dhabi is 900 km. Maar velen komen van veel verder weg.

U hoeft zich helemaal niets meer voor te stellen, u hallucineert al meer dan voldoende, en we spreken af tussen 2025 en 2030.

En gelukkig zijn de mensen die hier aan gaan werken ver boven het niveau dat u hier uitstraalt, en ook niet achterhaald.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tripleboy zei:

Doen jongen, en de mensen met kennis van zaken aan het woord laten, i.p.v van alles af te zeiken. 

 

19 december 2019 – Volgens FIA-president ligt de toekomst van de Formule 1 niet bij elektrische auto's. Hij gelooft dat de raceklasse in plaats daarvan nog lange tijd met hybride-motoren blijft rijden.

Todt verwacht niet dat de Formule 1 dezelfde kant op zal bewegen als de elektrische tegenhanger die in 2014 in het leven is geroepen, de Formule E. Laatstgenoemde kampioenschap groeit met het jaar, zowel in technisch opzicht als populariteit onder fans, fabrikanten en coureurs. Omdat de automarkt steeds meer richting elektrische wagens verschuift, keert de vraag welke kant de F1 op moet de laatste tijd steeds vaker terug. Als technologisch vooruitstrevend platform is het voor fabrikanten immers interessanter wanneer er meer overlap met de echte auto-industrie is.

Todt ziet een overstap naar volledig elektrische motoren echter niet snel gebeuren. "Op het moment kun je de F1 niet los van de hybride-motor zien. Je kunt je het niet voorstellen dat de FE een vervanging van de F1 zou zijn. Er is niet één [elektrische] racewagen in staat om 300 kilometer te halen met de snelheid van de F1 vandaag de dag. Het gaat nog decennia duren voordat het zover is, als dat ooit gebeurt. Hybride technologie is de juiste keuze, de volgende stap is om te ontdekken hoe we groenere brandstof kunnen gebruiken."

Todts visie wordt gesteund door Andy Cowell, Managing Director van de HPP-fabriek van Mercedes. Ook hij gelooft dat de sport meer baat heeft bij de ontwikkeling van duurzame technologie bioproducten. Tegen GPUpdate.net zei hij: "Het is allemaal afhankelijk van de opslagruimte. Met een lithium-ion-accu klopt het tijdsbestek dat hij noemt. Als je voor waterstof gaat, dan is dat ook mogelijk. Het probleem is alleen dat de wagens een stuk zwaarder en logger worden en dat gaat ten koste van het F1-aspect. Daarom zijn de stappen die we voor 2021 nemen belangrijk, wanneer we een tien procent duurzame brandstof introduceren."

Hij vervolgt: "Als we met de volgende generatie motoren een krachtbron kunnen ontwikkelen die rond de 100 procent duurzame brandstof kan gebruiken, dan is er een enorme hoeveelheid koolstofdioxide die we kunnen omzetten in een vloeibare brandstof op basis van koolwaterstoffen. Dus laten we alle koolstof dat in de aarde wordt opgevangen in de vorm van gas en ruwe olie enzovoort achterwege laten. Onze planeet heeft dat geweldig gedaan, dus laten we wat uit de lucht halen in plaats van uit de grond. Laten we vloeibare brandstoffen creëren en een 60 procent thermisch efficiënte motor. Tegen dat moment gaat het niet meer om het afstappen van de interne verbranding, maar om het aanpassen en dat de petrochemische bedrijven zich aanpassen aan het opvangen van koolstofdioxide. Ik denk dat dat de toekomst is voor de komende tien tot twintig jaar."

Formule 1-CEO Chase Carey is van mening dat de sport een baken kan zijn van de voordelen van hybride technologie, omdat autofabrikanten afwegen waar consumenten in de toekomst behoefte aan hebben. "Ik denk dat dit een geval is van offensief spelen, niet defensief. Elektrisch rijden zal een deel van de oplossing zijn. Maar weet je, ze hebben hun eigen problemen, of het nu gaat om economische of batterij-gerelateerde. Maar er zitten veel haken en ogen aan dit onderwerp. Ik denk dat de hybride motor in veel opzichten een van de belangrijkste, zo niet het belangrijkste component kan zijn in de aanpak voor meer dan een miljard auto's met verbrandingsmotoren. En die ruimte kunnen we blijven maken, door middel van initiatieven als brandstoffen, brandstoftechnologie en energieterugwinning."

 

GP.Update

 

Knap hoor, die citaten die je aanhaalt en totaal niet over het punt van 0% gaan.

En dan nu die reactie op ijzerbout...

Niet te geloven.🤪

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, minplus zei:

 

Knap hoor, die citaten die je aanhaalt en totaal niet over het punt van 0% gaan.

En dan nu die reactie op ijzerbout...

Niet te geloven.🤪

 

Uw bijdragen zijn overigens een lege doos hoor, niet te geloven.

 

Net als  Europa is de F1 een voortrekkersrol weggelegd,

Om dat te halen zijn jaarlijks tussen 175 en 290 miljard euro aan extra investeringen nodig.

https://www.tijd.be/dossier/europareeks/europa-klimaatneutraal-tegen-2050/10073972.html

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tripleboy zei:

Doen jongen, en de mensen met kennis van zaken aan het woord laten, i.p.v van alles af te zeiken. 

 

19 december 2019 – Volgens FIA-president ligt de toekomst van de Formule 1 niet bij elektrische auto's. Hij gelooft dat de raceklasse in plaats daarvan nog lange tijd met hybride-motoren blijft rijden.

Todt verwacht niet dat de Formule 1 dezelfde kant op zal bewegen als de elektrische tegenhanger die in 2014 in het leven is geroepen, de Formule E. Laatstgenoemde kampioenschap groeit met het jaar, zowel in technisch opzicht als populariteit onder fans, fabrikanten en coureurs. Omdat de automarkt steeds meer richting elektrische wagens verschuift, keert de vraag welke kant de F1 op moet de laatste tijd steeds vaker terug. Als technologisch vooruitstrevend platform is het voor fabrikanten immers interessanter wanneer er meer overlap met de echte auto-industrie is.

Todt ziet een overstap naar volledig elektrische motoren echter niet snel gebeuren. "Op het moment kun je de F1 niet los van de hybride-motor zien. Je kunt je het niet voorstellen dat de FE een vervanging van de F1 zou zijn. Er is niet één [elektrische] racewagen in staat om 300 kilometer te halen met de snelheid van de F1 vandaag de dag. Het gaat nog decennia duren voordat het zover is, als dat ooit gebeurt. Hybride technologie is de juiste keuze, de volgende stap is om te ontdekken hoe we groenere brandstof kunnen gebruiken."

Todts visie wordt gesteund door Andy Cowell, Managing Director van de HPP-fabriek van Mercedes. Ook hij gelooft dat de sport meer baat heeft bij de ontwikkeling van duurzame technologie bioproducten. Tegen GPUpdate.net zei hij: "Het is allemaal afhankelijk van de opslagruimte. Met een lithium-ion-accu klopt het tijdsbestek dat hij noemt. Als je voor waterstof gaat, dan is dat ook mogelijk. Het probleem is alleen dat de wagens een stuk zwaarder en logger worden en dat gaat ten koste van het F1-aspect. Daarom zijn de stappen die we voor 2021 nemen belangrijk, wanneer we een tien procent duurzame brandstof introduceren."

Hij vervolgt: "Als we met de volgende generatie motoren een krachtbron kunnen ontwikkelen die rond de 100 procent duurzame brandstof kan gebruiken, dan is er een enorme hoeveelheid koolstofdioxide die we kunnen omzetten in een vloeibare brandstof op basis van koolwaterstoffen. Dus laten we alle koolstof dat in de aarde wordt opgevangen in de vorm van gas en ruwe olie enzovoort achterwege laten. Onze planeet heeft dat geweldig gedaan, dus laten we wat uit de lucht halen in plaats van uit de grond. Laten we vloeibare brandstoffen creëren en een 60 procent thermisch efficiënte motor. Tegen dat moment gaat het niet meer om het afstappen van de interne verbranding, maar om het aanpassen en dat de petrochemische bedrijven zich aanpassen aan het opvangen van koolstofdioxide. Ik denk dat dat de toekomst is voor de komende tien tot twintig jaar."

Formule 1-CEO Chase Carey is van mening dat de sport een baken kan zijn van de voordelen van hybride technologie, omdat autofabrikanten afwegen waar consumenten in de toekomst behoefte aan hebben. "Ik denk dat dit een geval is van offensief spelen, niet defensief. Elektrisch rijden zal een deel van de oplossing zijn. Maar weet je, ze hebben hun eigen problemen, of het nu gaat om economische of batterij-gerelateerde. Maar er zitten veel haken en ogen aan dit onderwerp. Ik denk dat de hybride motor in veel opzichten een van de belangrijkste, zo niet het belangrijkste component kan zijn in de aanpak voor meer dan een miljard auto's met verbrandingsmotoren. En die ruimte kunnen we blijven maken, door middel van initiatieven als brandstoffen, brandstoftechnologie en energieterugwinning."

 

GP.Update

 

Prachtig verhaal. Maar hij heeft het dus helemaal niet over de logistiek en wat het teweeg brengt om de Formule 1 race in één week van het ene naar het andere land of zelfs continent te verhuizen. Het aan en afreizen van de toeschouwers en alle bedrijven/infrastructuur etc. die er mee te maken hebben.

In Nederland niet harder mogen dan 100 km/h maar dan wel vanwege Verstappen zo´n luchtverontreinigend evenement op poten zetten midden in de gevoelige natuur.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Prachtig verhaal. Maar hij heeft het dus helemaal niet over de logistiek en wat het teweeg brengt om de Formule 1 race in één week van het ene naar het andere land of zelfs continent te verhuizen. Het aan en afreizen van de toeschouwers en alle bedrijven/infrastructuur etc. die er mee te maken hebben.

In Nederland niet harder mogen dan 100 km/h maar dan wel vanwege Verstappen zo´n luchtverontreinigend evenement op poten zetten midden in de gevoelige natuur.

 

https://www.tijd.be/dossier/europareeks/europa-klimaatneutraal-tegen-2050/10073972.html

 

https://www.europarl.europa.eu/news/nl/headlines/society/20190926STO62270/wat-is-co2-neutraliteit-en-hoe-bereiken-we-het-tegen-2050

 

U wilt toch niet alles op 1 dag veranderen, er is mega veel werk te verzetten, maar met de schouders er stevig onder te zetten kan ook daadwerkelijk iets gaan gebeuren, met negatief te blijven denken gaat alles bij het oude blijven.

 

De afzeikt mentaliteit is een slechte leidraad, het moet gaan gebeuren, en niet bij de pakken blijven zitten, gaan we voor co2 neutrale toekomst ?

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...