Ga naar inhoud


Formule 1 in 2019


Sprietje

Aanbevolen berichten


Dat filmpje is niet vrijgegeven.. Alles liep goed af en in het interview zag je later dat hij toch duidelijk aangeslagen was..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten hier toch in andere topics te ouwebeppen vanwege de CO2 uitstoot die voor de Nederlandse politiek zo ontzettend belangrijk blijkt te zijn en kost wat het wil drastisch en met alle geweld naar beneden moet. Jullie mogen nog maar 100kmh rijden en wat weet ik nog meer.

 

De Formule 1 in Zandvoort en de andere race´s over de hele wereld, daar wordt geen enkel moment gedacht en gepraat over CO2 uitstoot.

Weten jullie eigen hoeveel ton ton aan CO2 er in de lucht gaat met zo´n race? Om het maar niet te hebben om het hele circus van het ene land naar het andere land met vliegtuigen, personeel, auto´s, vrachtwagens, schepen en noem het maar te verhuizen?

 

Ik sta er toch wel bij stil en vraag me af of dit in de huidige tijd nog wel kan.

Ik ben zeker geen fan van Greta Thunberg, maar geef haar in enkele punten zelfs gelijk. Het meiske gaat in ieder geval met de trein naar huis.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Formule 1 wil in elf jaar tijd de CO2-uitstoot verminderen tot netto nul. De koningsklasse van de autosport wil onmiddellijk maatregelen nemen om die ambitieuze milieudoelstelling in 2030 te halen.

 

“Onze toewijding aan wereldwijde milieubescherming is cruciaal,” verklaarde voorzitter Jean Todt van de internationale autosportfederatie FIA.

Een ‘groenere’ en duurzame Formule 1 moet bereikt worden door onder meer de logistiek en het reizen “ultra-efficiënt” te maken. Recycling is het grote woord bij de exploitatie van kantoren, faciliteiten en fabrieken die werkzaam zijn binnen de Formule 1. 

In 2025 moet alle grands prix en aanverwante evenementen duurzaam zijn. Dat betekent bijvoorbeeld geen eenmalig gebruik van plastic en milieuvriendelijke manieren voor de toeschouwers om naar de circuits te komen.

Ambitieus plan

“Met de eerste duurzaamheidsstrategie van Formula One erkennen we de cruciale rol die alle organisaties moeten spelen bij het aanpakken van het wereldwijde klimaatprobleem. Het is een ambitieus, maar haalbaar plan,” aldus Formule 1-baas Chase Carey. De Formule 1 werkte een jaar aan het milieuplan samen met de FIA, de automerken, renstallen, organisatoren van de races en milieudeskundigen.

ANP

 

https://www.motoringresearch.com/car-news/formula-1-carbon-neutral-2030/

 

https://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-7674289/Formula-One-gives-green-light-carbon-neutral-future.html

 

https://www.motorauthority.com/news/1125966_shelby-american-trailer-tells-the-story-of-the-legendary-carroll-shelby

 

De Formule 1 heeft altijd een imago gehad waar eenvoudig de stempel 'milieuvervuilend' op kan worden gedrukt. De sport wil zelf dan ook graag groener worden en zal vanaf 2021 gebruikmaken van e-brandstoffen, wat opgenomen wordt in de reglementen die dat jaar van kracht worden.

 

E-brandstof wordt als bijna CO2-neutraal beschouwd, want bij de productie ervan wordt ongeveer evenveel koolstofdioxide uit de atmosfeer gehaald als later tijdens de verbranding ontstaat. Zo zou de CO2-balans beter zijn dan bij een puur elektrische aandrijving en daarmee zou de Formule 1 gelijk een streepje voor hebben op de Formule E. Op dit moment komt e-branstof nog niet genoeg voor om een compleet Formule 1-seizoen te kunnen garanderen, nog los van alle testdagen die erbij komen. Daarom moet het aandeel kunstmatig geproduceerde brandstof geleidelijk worden opgeschroefd tot 2025. Als er in 2021 twintig procent meer van beschikbaar is, dan is het doel om op middellange termijn volledig te stoppen met fossiele brandstoffen.

 

Dat Meiske dient niet de Trein te nemen, maar naar huis te gaan met een Zeilwagen (en daar blijven).

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat bovenstaande verhaal moet geloven, dan geloof ik eerder aan alles wat Trump beweert en aan Sinterklaas 🎅

 

Ik was de laatste keer op het Yas Eiland Circuit in Abu Dhabi voor de Formule 1 en heb daar duizenden vette SUV's zien staan op de parkeerplaatsen. Allemaal met Saudi Arabië kentekenplaten. Die gasten rijden een dikke 1000 km dwars door de woestijn om naar die race te komen kijken om daarna weer 1000 km terug te rossen, weer dwars door de woestijn. Moet je mij vertellen hoe ik dat uit "groen" oogpunt moet verstaan ?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Als ik dat bovenstaande verhaal moet geloven, dan geloof ik eerder aan alles wat Trump beweert en aan Sinterklaas 🎅

 

Ik was de laatste keer op het Yas Eiland Circuit in Abu Dhabi voor de Formule 1 en heb daar duizenden vette SUV's zien staan op de parkeerplaatsen. Allemaal met Saudi Arabië kentekenplaten. Die gasten rijden een dikke 1000 km dwars door de woestijn om naar die race te komen kijken om daarna weer 1000 km terug te rossen, weer dwars door de woestijn. Moet je mij vertellen hoe ik dat uit "groen" oogpunt moet verstaan ?

Hoe veel tankstations staan daar in de woestijn ?

  • Haha 1

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Als ik dat bovenstaande verhaal moet geloven, dan geloof ik eerder aan alles wat Trump beweert en aan Sinterklaas 🎅

 

Ik was de laatste keer op het Yas Eiland Circuit in Abu Dhabi voor de Formule 1 en heb daar duizenden vette SUV's zien staan op de parkeerplaatsen. Allemaal met Saudi Arabië kentekenplaten. Die gasten rijden een dikke 1000 km dwars door de woestijn om naar die race te komen kijken om daarna weer 1000 km terug te rossen, weer dwars door de woestijn. Moet je mij vertellen hoe ik dat uit "groen" oogpunt moet verstaan ?

We zijn nog 2019 en 2030 is nog veraf, is Rome op 1 dag gebouwd, het word nu pas in gang gezet, het is een enorme uitdaging, en met zwartkijken schiet je niet op.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...