Ga naar inhoud


NLziet geoblocking!


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Omdat ik zelf in België woon en nauwelijks live TV kijk, dacht ik dat het wellicht handig zou zijn een NLziet abonnement af te sluiten om zo toch de publieke en commerciële zenders te kunnen kijken (wanneer het mij uitkomt).

 

Voornamelijke vanwege de groots aangekondigde Android TV ondersteuning hier:  https://www.nlziet.nl/nl/blog/nlziet-nu-beschikbaar-op-android-tv/ en de belofte dat je NLziet kunt kijken in geheel Europa hier: https://www.nlziet.nl/nl/blog/nlziet-in-europa-te-bekijken/

Heb ik een abonnement van 7,95 afgesloten. Omdat ik het lang geleden al een keer geprobeerd had en het toen de kwaliteit te slecht vond en er geen fatsoenlijke apps waren, kon ik niet meer gebruik maken van mijn gratis maand en moest dus direct betalen.

 

Wat blijkt? Men heeft de apps via geoblocking afgeschermd in de Google Play store zodat je ze met een Belgische goole play account niet kunt gebruiken (zelf niet als je ze sideload). Aangezien je die automatisch toegewezen krijgt op basis van IP adres, kan je daar ook weinig aan doen. Ook met een VPN is dat praktisch niet te doen omdat je jouw Goole Play account maar 1x per jaar van land kunt wisselen en we een Belgische account nodig hebben voor bank en school apps.

 

Ik kan dus de NLziet app niet gebruiken op mijn Sony TV met Android TV en Nvidia Shield met Android TV. IK kan de app zelfs niet installeren op mijn Android tablet. Wel op mijn iPhone omdat die een NL simkaart en NL App store account heeft.

 

Wat een ongelofelijk domme en voor zover ik weet ook onwettige actie van NLZiet. Geoblocking is per wet verboden in Europa.

 

Helaas zuigt de helpdesk van NLziet ook, want direct nadat ik dit vaststelde heb ik bezwaar gemaakt en na 1x een volstrekt inhoudelijk nietszeggende (waarschijnlijk automatische) reactie reageert men gewoon niet meer. Weg 8 euro!

 

NLziet, als jullie dit ooit lezen, ga je dan ergens in een hoekje zitten schamen ;)

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In mijn zoektocht op NLZiet kwam ik dit tegen en daarom heb ik er nog geen abonnement op genomen.

 

Capture.JPG.d02db34146335ef75096e9fef67e8188.JPG

 

Ik woon al 19 jaar in Spanje en kan dus op mijn adres geen NLZiet abonnement afsluiten maar volgens mij is juist dit opgeheven en zou dit wel mogelijk moeten zijn. NLZiet is een verzameling van NPO Start, RTL, XL en de SBS groep maar ook deze 3 hebben geen werkende app in het buitenland ze doen er juist alles aan dit niet mogelijk te maken. Volgens mij moeten ze die 8 euro ook gewoon terug storten op je rekening.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk wel dat men vooraf had kunnen beoordelen of je DIGITAL RIGHTS MANAGEMENT toegang geven op de nationale publieke zenders

dat kun je testen met je internet browser en VLC

probeer maar eens als Nederlander, in Nederland wonende een stream te openen van een Belgische zender en vice versa Belgische streams uit het IPTV forum

 

per April 2018 ging de deur namelijk dicht want voorheen kon ik nog mijn RTBF zenders gewoon ( gratis ) afspelen als stream op al mijn toestellen

en als je telefoon provider een andere is dan de internet provider krijg je het ook al niet voor mekaar met NLZIET

NLZIET is geen alternatief voor EXPATS

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat ik dus (ook) een Nederlandse rekening heb, dacht ik verder geen problemen te ondervinden. Echter blijkt men in de Play Store gewoon de app geblokkeerd te hebben. Ook als je de app sideload werkt deze niet als je Play Account op een ander land staat.

 

Het gaat mij er om dat het onduidelijk is wat en hoe men blokkeert en dat dit volgens de Europese regelgeving voor zover ik weet niet langer toegestaan is.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dus jij kunt met een Griekse Android Google Play account de apps van NLziet downloaden en gebruiken?

 

Bijzonder.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Dat zal dan wel met de inhoud van de uitzending te maken hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-4-2019 om 16:57 zei Michel:

Ook met een VPN is dat praktisch niet te doen omdat je jouw Goole Play account maar 1x per jaar van land kunt wisselen en we een Belgische account nodig hebben voor bank en school apps. 

 

Maar je kunt toch gewoon een ander Google account aanmaken om met een VPN de NLziet app te downloaden? Daarna kun je weer gewoon je normale account gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-4-2019 om 16:13 zei Frans B:

Daar heb ik even overheen gelezen. Ik heb helemaal geen android devices. Op de laptop (windows) werkt het in ieder geval wel. IOS heeft nog geen nlziet app.

 

Even een correctie: NLziet heeft wel degelijk een IOS app die werkt prima op iPhone en iPad

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-4-2019 om 16:57 zei Michel:

Omdat ik zelf in België woon ...

 

Sinds wanneer ligt Budel in België?
Laat ik nu jarenlang hebben gedacht dat het een stukje Duitsland was. Of zijn die soldaten al weg?

 

M.b.t. Google Play: is het niet zo dat je de apps kunt downloaden in het land waar je bent? En als ze er dan opstaan gewoon over de grens kunt gebruiken? In jouw geval zou je dan de TV even bij een kennis in Nederland kunnen neerzetten totdat de download klaar is volstaan.Bij mijn Android telefoon werkt het zo (met echt landgebonden apps) is mij proefondervindelijk gebleken.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik WOON in België ;)

 

En nee zo werkt het niet. Google stelt het land in op basis van je hoofdverblijfplaats en aangezien ze alles van je weten doen ze dat  best effectief. Dat kan je vervolgens maar 1 x per jaar handmatig wijzigen.

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...