Ga naar inhoud


Wat met 3 FM


astro iris

Aanbevolen berichten

Volgens de nieuwe luistercijfers is 3FM gezakt naar een historisch dieptepunt. Met slechts 2,2% luistercijfers komt de vraag , of het nog zin heeft deze zender verder te verdelen op FM. Het luister publiek van FM3 zijn overwegend jongeren en die luisteren niet meer via FM, maar digitaal.  Daarom is de denkpiste om 3FM te stoppen op FM niet geheel uit de lucht gegrepen.  De frequenties van 3FM zouden ( tijdelijk) kunnen overgenomen worden door NPO radio 5, dat overwegend een ouder publiek heeft en alleen digitaal te beluisteren is en daardoor heel wat ouderen verstoken worden van luisterplezier van deze zender. Wordt vervolgd.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is al vaker discussie geweest over de suggestie om Radio 5   via de FM te gaan verspreiden, omdat die momenteel beter beluisterd lijkt te worden dan 3FM en ook een publiek heeft dat traditioneel lineaire (FM) radio luistert.

 

In dit verband is het trouwens tevens de vraag of de klassieke zender Radio 4 nog wel een FM luisterkring heeft. Deze zender zit ook op DAB+.

 

Er zijn Europese landen waar de klassieke zender al niet meer op de FM uitzendt vanwege de luistergewoonten van de doelgroep.

Radio Swiss Classic, bijvoorbeeld, is alleen op dab+ te ontvangen. 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was de melding van 17/11 bij Medium Wave Info:  https://mediumwave.info/news.html

 

Ik denk dat de extra dab+ kanalen van RTE aantoonbaar slecht werden beluisterd (technische kwaliteit op internet is ook niet echt geweldig), terwijl de LW zender van RTE 1 aantoonbaar wordt gewaardeerd. De keus is te begrijpen.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3FM was jaren veel geouwehoer en oninteressante 13 in een dozijn muziek. Het laatste jaar weer veel interessanter en ik zet hem weer vaker op in de auto.

Maar de rotzooi van de afgelopen jaren heeft veel mensen weggejaagd en die krijg je niet snel terug.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn (pakweg 30-ste) geen radio meer (aan) gehad. Was er toen al klaar mee. Afgekapte muziek doorspekt met reclame en oeverloze herhaling... Mis het dan ook totaal niet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het wel met minplus en edje-ken eens. Ik heb meestal tijdens het werk in de auto Veronica op staan, die bieden muziek van de afgelopen 50 jaar zonder nu een thema te hebben.

En af en toe wat geouwehoer mag ik wel, zoals Veronica inside.

Ik moet wel zeggen dat mijn smaak in muziek ook wat breder/neutraler is geworden.

Vroeger was het 538 met de dance muziek, jaren 90. Ik weet niet of 538 nog bestaat, maar werd ook zo'n pulpzender.

Nu soms radio 2 of Q music, maar meestal Veronica. Ik luister overigens alleen tijdens werk. Thuis had ik graag een etherpiraat op staan, maar die zijn er nauwelijks meer.

 

Wat mij betreft houden ze radio 1 voor nieuws en gelul daarover. Radio 2 mag dan wat diepgaande onderwerpen afwisselen met muziek. 3FM draait dan voor de jeugd zonder commerciele spelletjes.Radio 4 is dan klassieke muziek, en dat kan mooi samen met radio 5. De rest is voor de commercielen, maar is veel van hetzelfde naar mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

More Music on the Big 445...... 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Eduard07:

Dat was de melding van 17/11 bij Medium Wave Info:  https://mediumwave.info/news.html

 

Ik denk dat de extra dab+ kanalen van RTE aantoonbaar slecht werden beluisterd (technische kwaliteit op internet is ook niet echt geweldig), terwijl de LW zender van RTE 1 aantoonbaar wordt gewaardeerd. De keus is te begrijpen.  

Dan gaan ze wel een oplossing moeten vinden tegen de storende RTA zender, die vooral in het zuiden van de UK vervelend stoort. 

 

13 minuten geleden zei Noordzee:

More Music on the Big 445...... 

 

 

En ze zouden hier misschien nog goed binnenkomen, want alle France Inter zenders zijn weg vanop de AM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...