Ga naar inhoud


Storing in electra ?


Daan

Aanbevolen berichten

Voor iedereen de beste wensen en al goede toegewenst ..

 

Het volgende bij de buren, daar staat sinds weer een ander wasmachine de vorige was overleden dachten ze, alle lampjes op de wasmachine zaten te knipperen, dus week hadden ze een ander genomen 6 wasjes ermee gedaan nu weer het zelfde probleem alle lampjes knipperen en wasmachine geeft zelfde storing als de eerste, heb een aparte kabel gebruikt ander stoptcontact het blijft het zelfde, kan dit een fase probleem zijn ? de droger die doet het wel, vindt het gewoon vaag dat 2 wasmachine's het zelfde euvel hebben.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Indesit?

 

Mijn zoekopdracht was: "wasmachine lampjes knipperen".

 

https://www.google.com/search?q=wasmachine+lampjes+knipperen&oq=wasmachine+lampjes+knipperen&aqs=chrome..69i57.7426j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Waarschijnlijk een geplofte C.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Con zei:

Indesit?

 

Mijn zoekopdracht was: "wasmachine lampjes knipperen".

 

https://www.google.com/search?q=wasmachine+lampjes+knipperen&oq=wasmachine+lampjes+knipperen&aqs=chrome..69i57.7426j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Waarschijnlijk een geplofte C.

 

Ja de eerste was een indesit maar de ander wasmachine en is een aeg of een bosh  heeft nu ook het zelfde probleem dat is toch raar of toeval.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Daan zei:

 

Ja de eerste was een indesit maar de ander wasmachine en is een aeg of een bosh  heeft nu ook het zelfde probleem dat is toch raar of toeval.

 

Als beide machines hetzelfde probleem hebben en de laatste nieuw is, dan zou ik eerst de netspanning meten onder last van de machine. 

Dan, stel vast hoe de stroom-toevoer is naar deze verbruiker. Is er een aardlekschakelaar in het spel en is die misschien fout aangesloten of defect?

Onderbreek de randaarde tijdelijk en kijk wat er gebeurd. 

Kijk en snuffel, voel in de zekeringskast of er een automaat aan het smeulen is of warm wordt. Zijn alle leidingen goed aangesloten met goed aangetrokken schroeven?

Krijgt de machine voldoende water? Is er voldoende druk op de waterleiding. 

Controleer de water-noodstop op de kraan indien aanwezig. 

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, moeilijk te zeggen.

Wanneer er ergens in het lichtnet een NUL-sterpunt af en toe onderbreekt, kan je overspanning op het lichtnet krijgen, afhankelijk van een asymmetrische belasting.

Maar of dat hier het geval is?

Toeval bestaat ook.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Als beide machines hetzelfde probleem hebben en de laatste nieuw is, dan zou ik eerst de netspanning meten onder last van de machine. 

Dan, stel vast hoe de stroom-toevoer is naar deze verbruiker. Is er een aardlekschakelaar in het spel en is die misschien fout aangesloten of defect?

Onderbreek de randaarde tijdelijk en kijk wat er gebeurd. 

Kijk en snuffel, voel in de zekeringskast of er een automaat aan het smeulen is of warm wordt. Zijn alle leidingen goed aangesloten met goed aangetrokken schroeven?

Krijgt de machine voldoende water? Is er voldoende druk op de waterleiding. 

Controleer de water-noodstop op de kraan indien aanwezig. 

 

De laatste is niet nieuw als ik de video mag geloven, ik zie roestplekken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Con zei:

De laatste is niet nieuw als ik de video mag geloven, ik zie roestplekken.

 

Klopt is geen nieuwe maar die deed het paar dagen gewoon, nu zelfde euvel als de vorige.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Daan;

 

Weet niet of het je opgevallen was maar ik schreef eerder; "Waarschijnlijk een geplofte C.".

 

In een van de sites stond dat er bovenin een print zat met te "dikke" elco's. (C)

Dus even de print controleren.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Als beide machines hetzelfde probleem hebben en de laatste nieuw is, dan zou ik eerst de netspanning meten onder last van de machine

 

Zou ik ook doen.

Op één van de fasen die bij ons aangesloten zijn, is de spanning op bepaalde tijden maar net boven, en soms zelfs even onder, de 200 volt.

We hadden een combi-oventje, waarvan de elektronica dan op tilt sloeg.

 

Zo'n wisselende spanning zou ook verklaren, waarom het bij jouw buren soms wel, en soms niet goed gaat..

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te ingewikkeld denken.

 

Wasmachine op een compleet andere elektragroep aansluiten, waterblockers en andere toestanden er tussen uit en nog eens proberen. 
Blijft de storing, dan kan ook deze machine de geest hebben gegeven door een rotte aardlekautomaat of zo..

....en boven al, meten is weten! 
 

Een simpele stroommeter er tussen kan al uitsluiting geven. Met dit soort meters, te koop bij een bouwmarkt, kun je ook de spanning aflezen die op het net staat..

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-1-2020 om 09:59, drz zei:

Een simpele stroommeter er tussen kan al uitsluiting geven

 

Hiermee zou ik donders voorzichtig zijn. Die goedkope bouwmarktprullen uit China meten in AC maar tot enkele amperes. En dat is niet voldoende voor een wasmachine waar het verwarmingselement alleen al meer dan een kilowatt of meer uit het net opneemt.

Dus NIET aan beginnen.

Waarom zou je willen weten hoeveel stroom de machine opneemt?

De spanning op het stopcontact meten als de machine in bedrijf is, geeft al voldoende uitsluitsel.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even een minuut of tien te meten of de spanning niet instort in vol bedrijf en de stroom even te controleren?

Dat kan makkelijk, ik zou een dergelijke china meter er inderdaad niet continue tussen houden.

 

Hoge stroom betekent dat er iets mis is en een spanningsval kan er op duiden dat er iets fout zit in de betreffende groep.

Gewoon even meten en dat kan best met een goedkope china meter uit de bouwmarkt zonder kans op ontploffingsgevaar.

 

..niet te ingewikkeld denken en zeker niet te overspannen..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt er meer op dat er een overspanning ontstaat op die groep.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, drz zei:

Hoge stroom betekent dat er iets mis is en een spanningsval kan er op duiden dat er iets fout zit in de betreffende groep.

Gewoon even meten en dat kan best met een goedkope china meter uit de bouwmarkt zonder kans op ontploffingsgevaar.

 

..niet te ingewikkeld denken en zeker niet te overspannen..

 

Sorry maar ik raak echt overspannen van jouw oplossing. Vuurwerk ongelukken waren er genoeg met Oud & Nieuw. 

Ga nooit met een bouwmarkt multimeter de stroom meten die een wasmachine trekt. Daar zijn die dingen niet voor gemaakt. 

Als de wasmachine teveel stroom trekt en daardoor de spanning afvalt dan vliegen je de zekeringen al lang om de oren. En dit is zeker geen klus voor leken. 

Dus mijn raad: nooit doen. De meter is gelijk naar de eeuwige jachtvelden. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...