Ga naar inhoud


Storing in electra ?


Daan

Aanbevolen berichten

Gewoon een emmer water er naast houden! haha!!!

 

..zonder gekheid, die meters kunnen best wel wat hebben, maak je daar nu maar geen zorgen over.

Zelf heb ik een dergelijke meter gebruikt om ruim 4800 watt te meten, terwijl de fabrieksspec's tot 3600watt liep.. Het ging prima maar de nauwkeurigheid vertrouwde ik niet meer.

Een dergelijke discussie heb ik al eens eerder gehad met iemand die het bouwmarktspul niet vertrouwde, dus heb ik een testopstelling gemaakt met een omvormer van een zonnepanelenset die 5400 watt kon leveren op een zonnige dag.

 

Alleen niet geschikt voor continue gebruik, maar om even te testen kan het geen kwaad..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waar heb je het nou over?

Over een Wattmeter of een stroommeter (multimeter), of een stroom tang?

Het is totaal zinloos om de stroomopname van een wasmachine te meten. Omdat die sterk verschilt over de duur van het hele wasprogramma.

Pompen, wassen, verwarmen, centrifugeren of en combinatie hiervan vraagt iedere keer weer een andere stroomopname uit het net.

 

Met een bouwmarkt China-prul multimeter kan je de stroomopname in ieder geval niet meten. Dat ding vliegt je gelijk om de oren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een digitale stroommeter in je meterkast kun je prima 'Grote Stromen' meten.

Verder is er niks 'slims' aan. Alleen dat heen en weer geloop en het drukken op het knopje 😁

 

Dwz het 'slimme' heb ik aan de P1 poort gehangen.

Ik kan nu de meterstanden via een webinterface overal uitlezen.

Via wifi verbonden in het thuisnetwerk.

Was een leuk projectje met een esp8266 rechtstreeks aan de P1 zonder extra voeding en draden.

 

Zie foto... vaatwasser loopt.... en  verwarmt het water. Zo niet dan valt het verbruikte vermogen terug naar 340 watt

 

 

Screenshot_20200104-184234_Free Adblocker Browser.jpg

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel verhaal over stroom meten, niemand bedacht dat het met deze klacht, de stroom zeer nihil zou zijn ???

 

 

Als de droger op dezelfde WCD het wel doet is deze wasmachine ook kaduuk, geeft de droger ook problemen dan wordt het tijd voor een elektricien, zal de eerste keer niet zijn dan een steek lasdop deze problemen veroorzaakt, verder klinkt gek draai de stekker eens om.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Waar zou dat goed voor zijn?

 

Vroeger had je neon lampjes.

Deze branden soms lichtjes als er ergens een lekstroom was.

Door de stekker om te draaien ( wat in België met de stekker van een wasmachine niet gaat) zat het lampje aan d N in plaats van aan een fase en lichte niet meer op.

Maar met LED's die uit een voeding gevoed worden ga je dit verschijnsel niet tegen komen.

 

Trouwens we weten nog steeds niets wat de spanning is als de lampjes knipperen.

 

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Waar heb je het nou over?

Over een Wattmeter of een stroommeter (multimeter), of een stroom tang?

Het is totaal zinloos om de stroomopname van een wasmachine te meten. Omdat die sterk verschilt over de duur van het hele wasprogramma.

Pompen, wassen, verwarmen, centrifugeren of en combinatie hiervan vraagt iedere keer weer een andere stroomopname uit het net.

 

Met een bouwmarkt China-prul multimeter kan je de stroomopname in ieder geval niet meten. Dat ding vliegt je gelijk om de oren.

Inderdaad, we begrijpen elkaar niet en ik was te onduidelijk.  Ik bedoelde een dergelijke meter:

 

image.png.10077455736d04db666bacdf92d5cd40.png

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben die wasmachine;s zo gemaakt dat hij niet te lang mee gaat ,er is altijd wat ,of de lagers van de trommel liggen er uit of de Elektronica is kapot. 

De beste wasmachine,s waren deze AEG Turnamat  ,2 emmers warm water er in gooien ,Gwoon  uit de kraan  ,spaart een heleboel energie ,en draaien maar ,die wasdroger heb je bijna niet nodig.

AEG TURNAMAT.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ouders hadden ze vroeger een gelijkaardig toestel.

Wel met een open wastrommel, waarin een as met schoepen links en rechts draaide.

Er was een aansluiting voor een gasfles zodat het water in de machine kon verwarmd worden.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Turnamats waren inderdaad onverslijtbaar.

 

Maar wanneer 2 machines kapot gaan en ze klacht zou duiden op ontplofte elco's, zou ik het zoeken in overspanning.

En dat zou kunnen duiden op een zwevende 0 - geleider in de voeding van de woning.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

De Turnamats waren inderdaad onverslijtbaar.

 

Maar wanneer 2 machines kapot gaan en ze klacht zou duiden op ontplofte elco's, zou ik het zoeken in overspanning.

En dat zou kunnen duiden op een zwevende 0 - geleider in de voeding van de woning.

Dan zou je op andere plaatsen in de woning ook problemen moeten hebben

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel eens gebeurd met deze AEG wasmachines is een slecht contact in de stekker. Controleer of de plastic rond een van de pinnen verkleurd is. Of meet de spanning na de stekker, dus in het toestel. Vanaf +/- 190V doet zich dit voor. Controleer hierna ook de wandcontactdoos. Deze kan hierdoor ook beschadigd zijn. Bij het begin van dit probleem werkt de wasmachine nog maar tijdens het verwarmen wordt de stekker dan heel heet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...