Ga naar inhoud


Mezzo niet meer in Rijk abonnement


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik heb een speciale CAM moeten kopen om mezzo te kunnen zien, nu gooien ze Mezzo er gewoon af. 

Alleen de kijkcijfers tellen, we zakken langzaam af naar middelmatigheid.

Ik hoor nu ook tot een minderheid en zoals gebruikelijk in deze wereld wordt daar geen rekening mee gehouden.

Als je van Jazz houdt kun je het wel schudden.

De dictatuur van de kijkcijfers ,,😠

Vu+duo 320gb ,Clarke-tech HD 5000C 200 Gb usb, Mediacuard CI, Aston Dual Ci , draaibaar 90 cm single lnb, vast 90 cm 4 x twin lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ruud

Canal Digitaal gaat uit van hun gecertificeerde apparatuur. Daar werkt ieder kanaal op vermits in je abonnement aanwezig.

De CI is een door Europese regelgeving gedwongen extra accessoire vanwege de verplichte vrijheid van apparaatkeuze. En daar sleutelt Canal Digitaal graag aan want het is extra 'kassa'. Seca2 naar Seca3 (zwarte En grijze CI omgezet naar witte Nagra CI). Nieuwe zenders alleen in Viaccess. Huppa! CAM701.... Kassa!!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

@ruud

En daar sleutelt Canal Digitaal graag aan want het is extra 'kassa'. Seca2 naar Seca3 (zwarte En grijze CI omgezet naar witte Nagra CI). Nieuwe zenders alleen in Viaccess. Huppa! CAM701.... Kassa!!

 

Grijze CI-module? Wat is dat? Ik ken wel de grijze smartcard als tweede kaart.

En hoezo kassa.

Ik had 3 CI-modules met wereldbol en die wilden ze zelfs alle drie omruilen voor de witte CI-module. Ik wilde er maar 1 omruilen omdat de witte CI-module niet werkt met een SmartWi.

Ze bleven maar zeggen dat ze 3 CI-modules gratis zouden omruilen en ik heb flink moeten lullen om maar 1 CI-module omgeruild te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een speciale CAM moeten kopen om mezzo te kunnen zien, nu gooien ze Mezzo er gewoon af. 

Alleen de kijkcijfers tellen, we zakken langzaam af naar middelmatigheid.

Ik hoor nu ook tot een minderheid en zoals gebruikelijk in deze wereld wordt daar geen rekening mee gehouden.

Als je van Jazz houdt kun je het wel schudden.

De dictatuur van de kijkcijfers ,,😠

Vu+duo 320gb ,Clarke-tech HD 5000C 200 Gb usb, Mediacuard CI, Aston Dual Ci , draaibaar 90 cm single lnb, vast 90 cm 4 x twin lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had niets om te ruilen , ik stopte mijn Cd kaart gewoon in de kaartgleuf van mijn VUsolo.

Ik moest een viaccess 3 kopen om mezzo te zien 

 

Vu+duo 320gb ,Clarke-tech HD 5000C 200 Gb usb, Mediacuard CI, Aston Dual Ci , draaibaar 90 cm single lnb, vast 90 cm 4 x twin lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

 

Grijze CI-module? Wat is dat? Ik ken wel de grijze smartcard als tweede kaart.

En hoezo kassa.

Ik had 3 CI-modules met wereldbol en die wilden ze zelfs alle drie omruilen voor de witte CI-module. Ik wilde er maar 1 omruilen omdat de witte CI-module niet werkt met een SmartWi.

Ze bleven maar zeggen dat ze 3 CI-modules gratis zouden omruilen en ik heb flink moeten lullen om maar 1 CI-module omgeruild te krijgen.

Dezuh....

Ik heb alle denkbare CI's voorbij zien komen.. Aston 1.0x, Grijze CI, Zwarte CI, Witte CI.. Noem maar op... Zonder 'ruil' materiaal laten ze je het liefst betalen. Alle verkooptrucjes proberen ze uit..

Omruilen doen ze niet (ze hebben er niets aan). Als je je pakket verhoogt kan je hem 'plots' wél gratis krijgen. Vandaar mijn term 'Kassa!!'.

Ik dreig gewoon met: 'Nou dan zeg ik Canal Digitaal op'... Hoppa!! Daar is de gratis module! Je moet ze gewoon pakken met hun eigen spelletje...

 

IMG_1119.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ruud zei:

Ik had niets om te ruilen , ik stopte mijn Cd kaart gewoon in de kaartgleuf van mijn VUsolo.

Ik moest een viaccess 3 kopen om mezzo te zien 

 

 

Ja, als je de zwarte CI-module niet had, viel er inderdaad niets om te ruilen.

Omruilen deden ze wel als je een zwarte module had waarop Mezzo niet werkte maar Mezzo wel in je abonnement zat.

Ik weet niet meer precies of ik in het begin Mezzo kon ontvangen met de zwarte module en later niet meer omdat ze de codering strenger gingen maken of dat Mezzo van het begin af aan al strenger was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mezzo kon je (vermits in je abonnement) vroeger gewoon zien. Problemen kwamen met de CWOE (nano 01) die Canal + Frankrijk en Fox Sports 2 International HD vereisten. Inmiddels is de Seca van deze zenders af en draaien in native Nagra modus. Dus alleen zichtbaar met gecertificeerde ontvangers, de witte CI en uiteraard de M7 CAM701 voor de 'gelukkigen'. En natuurlijk de 'hobbyisten' die erin geslaagd zijn om de Seca3 kaart in Nagra modus te gebruiken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...