Ga naar inhoud


Planeten zichtbaar


Anoniem

Aanbevolen berichten

Het wemelt van de satellieten als je gewoon eens rustig gaat kijken naar de sterrenhemel. Saturnus en Venus zijn prachtig te zien, de komeet is nog maar kort te zien voor die verdwijnt in de diepten der heelal, de ISS is regelmatig te zien, leuk om die te volgen op een app en onvoorstelbaar dat die hier nog zichtbaar is als die boven Spanje hangt of Oekraïne enz.

 

Als het mogelijk is dan nogmaals NEOWISE bekijken, voor die weerkomt is het 8000+ jaar verder, de volgende die zichtbaar moet zijn met het blote oog? 

 

http://hemel.waarnemen.com/kometen/ 

 

Voorlopig niet dus op papier.. Halley komt in 2061 weer buurten. Tussendoor zal er genoeg langskomen maar of het zichtbaar is...weet niemand nu.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is verleden week dan toch gelukt om Neowise te bekijken.  De 1e avond voor mij  tussen de wolkenflarden door en omdat Neowise al zwakker was, moest

ik er dan ook een beetje ' naast'  kijken met het blote oog, om de staart te kunnen zien.  Dat ernaast kijken moet ik ook altijd bij de Andromedanvel doen om het

vlekje te zien.

De volgende avond heb ik mijn telescoop erbij gehad en dit gaf een mooi plaatje van Neowise met zijn lange staart.  Ik heb nog wel even geprobeerd om mijn

Iphone voor het oculair te houden of er uberhaupt een fotootje van te maken viel, maar dat was niet het geval, daarvoor was Neowise te lichtzwak.

Op 23-7-2020 om 10:12, erwinnaar zei:

de volgende die zichtbaar moet zijn met het blote oog?

Het kan gelukkig zomaar gebeuren, want Neowise is ' pas '  op 27 Maart j.l.  ontdekt en dat kan dus zomaar weer gebeuren.

Inderdaad zoals je terecht op merkt;

 

Op 23-7-2020 om 10:12, erwinnaar zei:

maar of het zichtbaar is...weet niemand nu

 

Misschien ietwat off topic is onderstaande video, die de enorme afstanden toont in ons heelal.  On topic is het omdat ook 'onze' planeten aan bod komen.

Groet 4KUHD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...