Ga naar inhoud


Planeten zichtbaar


Anoniem

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, D.Quijote zei:

Heeft iemand de treintjes van Elon Musk wel eens gespot?

Afgelopen donderdag rond 22 u heb ik de passage van de satelliettrein gezien, maar was niet goed zichtbaar door de lichte bewolking

De vrijdag was het helder en veel duidelijker te zien. 2 minuten later was er nog een volgende passage van een eerdere lancering en stonden de satellietjes al wat verder uit elkaar.

Het was prachtig om te zien.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 28-4-2020 om 12:15, D.Quijote zei:

Heeft iemand de treintjes van Elon Musk wel eens gespot?

Zag ze denk ik vanavond overkomen, heb alleen de laatste 14 gezien.

Ze gingen met een denkbeeldige lijn van Arnhem over Almelo.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig zijn hetgeen treintjes meer, de satellieten passeren met tussenpozen van één tot soms twee en drie minuten.. Vanavond  was-is starlink 1 te zien, maar gezien de 3/4 maan zijn die heel moeilijk te spotten, de magnitudes schommelen tussen de +3.5 en + 6.0..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze kwamen  met een tussenpoos van zo'n halve minuut, wel was er duidelijk verschil in helderheid te zien net alsof de een verder weg stond dan de ander maar allemaal wel heel duidelijk te zien met het blote oog ondanks de 3/4 heldere maan.

Met het konijnen voeren viel het op dat er wel heel regelmatig een satelliet overkwam in oostelijke richting en ben ze toen gaan tellen hoeveel het er waren, je kon er meestal zo'n stuk of 5 gelijktijdig zien.

In het vrije veld zal je er wel meer gelijktijdig kunnen zien maar moest eerst wachten tot ze over de schuur van de buren kwamen en kon ze dan in oostelijke richting verder volgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet echt op gelet maar zal rond 22.30 uur zijn geweest. Misschien iets eerder want vanaf 22.00 beginnen de konijnen aan te geven dat het wel eens tijd voor eten wordt.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

voor de nachtkijkers onder jullie

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200527_00161846/ruimteschip-elon-musk-dinsdagavond-te-zien-vanuit-nederland

elon musk zijn ruimteschip dat de ruimte in geschoten word vanavond kun je zien voorbijtrekken

aangepast door Tonskidutch
link

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...