Ga naar inhoud


Planeten zichtbaar


Anoniem

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, ceesv zei:

Ah, verkeerde ster.

 

Ik heb op mijn huidige locatie geen telescoop ter beschikking, die staat in Frankrijk, waar je s'nachts letterlijk geen hand voor ogen ziet.

 

Helaas is Frankrijk op dit moment gesloten.😎

 

Begrijpelijke reactie, verkeerde ster. Het is echter een planeet of ster of maan en binnenkort zelfs komeet....(Wat je denk ik al wist als je telescoop bezit).Planeet en onze maan geeft zelf geen licht, is enkel een weerkaatster van zonlicht van de ons bekende zon, tevens bewegen de planeten zich tussen de sterren door vandaar ook de ontdekking ervan, sterren zijn feitelijk zonnen.

 

Mooi he zo'n telescoop. Een vaste opstelling? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee, ik ben niet permanent op die locatie, de telescoop staat binnen opgeslagen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beschik ook over een refractor van 90 mm en ben lid van de Zenit, alleen de tijd ontbreekt me vaak om te kijken en ik vind het altijd zo'n gedoe om het ding in elkaar te zetten.  Tevens is er heel veel meer lichtvervuiling gekomen, vroeger kon met een verrekijker al heel wat zien, nu heeft iedereen s'nachts de led tuin verlichting aan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn Franse adres, op het platteland is er geen lichtvervuiling.

Ook is de lucht er droog, ideale condities voor het kijken naar de hemel..

Alleen als er volle maan is, dan lijkt het wel dag.

Ik heb wel eens  foto's gemaakt bij maanlicht van het huis, waarvan je denkt dat die overdag genomen zijn.

Alleen zie je in de donkerblauwe lucht allemaal lichtgevende puntjes.😁

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die snelweg verlichting in Belgie springt er ook lekker uit

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-4-2020 om 21:30, ceesv zei:

Bijzonder om te weten, dat het licht wat we nu zien 66 jaar geleden aan zijn reis is begonnen.

Hoe kan het dat het licht 66 jaar nodig heeft om van Jupiter naar hier te reizen terwijl de Pioneer 10 slechts een 20 tal maanden nodig had om voorbij Jupiter te reizen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat was de afstand naar Aldebaran, die in het afgelopen weekeinde net naast de maan stond.

De heldere zichtbare ster werd door mij verward met Jupiter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Tonskidutch zei:

de mooiste nachthemel heb ik in de Sinaï gezien in de buurt van Akaba daar kon je 's nachts toch niet slapen van de muggen en zandvlooien

en

op Tobego aan de Pirates Bay (google maar 's afbeeldingen Tobego Night Sky)

 

Voor mij lang geleden in India.

Dat was de eerste maal (en ook de laatste maal) dat ik de band van de melkweg goed kon zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bijdrage is in het citaat gedonderd :grin: effe wijzigen

 

zo ver was ik nog niet, India

ik ging wel heel vaak naar Purna :wink:

 

Maar om on Topic terug te komen... die link naar de animatie die ik gaf betreffende Venus Jupiter, kun je dat in de vroege ochtend in Zuidoost wel zien met het ochtendgloren ?

 

Oeps ik zie men noemt het PRE DAWN, dus dan wel.

aangepast door Tonskidutch
foutje

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...