Ga naar inhoud


Planeten zichtbaar


Anoniem

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dinsdag?

Dinsdag was gisteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Geeft niet, We lanceren hem vanavond nog een keer voor degenen die het gisteravond gemist hebben.😁

  • Haha 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

Hier eveneens een wolkenformatie , welke maar zeer langzaam verschoof en het zicht op Neowise blokkeerde

Hopelijk vanavond een nieuwe kans............

De komende avonden rond dezelfde tijd staat ie telkens wat hoger, maar wordt wel lichtzwakker.

Hale-Bopp in 1997 was mooi te zien en hoop dat Neowise ook weer zo'n mooie aanblik geeft

 

Nog een beetje vroeg in de tijd, maar op 21 December a.s. staan Jupiter en Saturnus in conjunctie

en volgens de informatie op onderstaande site hebben ze sinds 1623 niet zo dicht bij elkaar gestaan.

https://earthsky.org/astronomy-essentials/great-jupiter-saturn-conjunction-dec-21-2020

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond nog eens proberen en hopen dat het helder is buiten. Gisteren sluierbewolking.

Maar goed, ik heb lang geleden al 2 een aantal nachten kunnen volgen waaronder een erg heldere. Zal die van 97 zijn geweest.

Jammer dat er niet jaarlijks eentje langskomt.

Hoewel, dan hadden we vaker kans op een Dinosaurus-probleem.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 1997 al de komeet Hale-Bopp gezien en gisteren Neowise, men kon er niet naast kijken, prachtig.

Een kans die we maar een keer in ons leven krijgen.

We weten wel dat die dingen bestaan, maar om het dan met eigen ogen te zien is toch even wat anders.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, mebo870 zei:

maar om het dan met eigen ogen te zien is toch even wat anders.

helemaal correct...

overigens was die vannacht hier heel goed zichtbaar, maar zonder echte telescoop en camera niet echt de moeite om een foto van te maken

een tikkie te klein voor mijn objectief op de camera

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, minplus zei:

Voor wie 'm tot nu gemist heeft: https://apod.nasa.gov/apod/astropix.html

Heel mooi op foto en dat is nu net het probleem voor de leek. Zij zien die foto's tijdens het weerpraatje en crossen dan 's nachts naar buiten en denken dat te zien. Maar de ontgoocheling is erg groot bij het zien (als ze al iets zien) van een heel zwak wazig object. ik heb Hale Bob en Hyakutaki in de negentiger jaren gezien en dat was even andere koek hoor. Door een verrekijker of telescoop is Neowise wel de  moeite om zien. Bij mijn astronoom collega's hoor ik vaak deze verhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 3e keer op rij vanavond alles bewolkt dus niet te zien.

 

Maar met een wat beter toestelletje kun je al wel aardige opnames maken hoor

vrijdagavond4.JPG.6d4dec43a6750eacf4670379eef26770.JPG

hier begon de maan op te komen boven visvijver het Bieswater te Putte

 

vrijdagavond5.JPG.fc37c0ba8052fbf4b31188ff1dbcc64c.JPG

 

en dit is gewoon uit de hand gemaakt met mijn olympus stylus vanaf het terras daar (waren er wel een stuk of 10 voor nodig voordat deze aardig scherp was)

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...