Ga naar inhoud


Planeten zichtbaar


Anoniem

Aanbevolen berichten

  • Moderator
2 uren geleden, drz zei:

Wat is die extreem heldere ster vlak boven de maan zo vroeg in de avond? 

za&zo 25&26 • Samenstand van de maan en Aldebaran, de helderste ster van het sterrenbeeld Stier, ’s avonds in het westen.

 

https://www.astronieuws.nl/sterrenhemel.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik zal straks eens naar de hemel kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Ik zal straks eens naar de hemel kijken.

Hij is op dit moment zichtbaar schuin boven de maan... Op “twee uur” zeg maar..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb beeld.

afbeelding.png

 

Bijzonder om te weten, dat het licht wat we nu zien 66 jaar geleden aan zijn reis is begonnen.

Ze krijgen binnenkort bezoek afkomstig van de aarde!

Over ongeveer twee miljoen jaar komt de ruimtesonde Pioneer 10 bij Aldebaran aan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ah, verkeerde ster.

 

Ik heb op mijn huidige locatie geen telescoop ter beschikking, die staat in Frankrijk, waar je s'nachts letterlijk geen hand voor ogen ziet.

 

Helaas is Frankrijk op dit moment gesloten.😎

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Nederland is er teveel licht verontreiniging.

In Frankrijk, op het platteland zie je pas echt een schitterende sterrenhemel.

Een eigen opname uit 2005 van de maan, met een digitale camera, gekoppeld aan mijn telscoop, met een (4 Megapixel) beeldchip.

image.jpeg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...