Ga naar inhoud


Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.


el  renegade

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En verder...uit de voorwaarden

 

Artikel 11. Wijzigingen
11.1 Canal Digitaal heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen, de
Voorwaarden en de inhoud, volgorde, naam, omvang en samenstelling
van de programma’s en/of zenderpakketten te wijzigen. Canal Digitaal
maakt zulke wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op
genoegzame wijze bekend. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van ten
tijde van de wijziging lopende Abonnementen.
11.2 De Klant heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen indien de
wijziging objectief ten nadele van de Klant strekt, mits de opzegging vóór
de ingangsdatum van de wijziging door Canal Digitaal is ontvangen.
11.3 De volgende wijzigingen worden niet aangemerkt als een wijziging in de
zin van artikel 11.1 en vormen derhalve geen grond voor opzegging:
a. Verlaging van enige Vergoeding;
b. Wijzigingen die noch in het voordeel, noch in het nadeel van de
Klant zijn (“neutrale wijzigingen”);
c. Wijzigingen die noodzakelijk zijn op grond van wetgeving of enige
andere door de overheid vastgestelde regeling of maatregel of een
voor de branche relevante gerechtelijke uitspraak;
d. Verhoging van Vergoedingen met de inflatiecorrectie op basis van
het bepaalde in artikel 6.2;
e. De beslissing van Canal Digitaal om programmaonderdelen
ongecodeerd uit te zenden, zodat ook personen die geen
Abonnement hebben deze kunnen bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
1 minuut geleden, ceesv zei:

11.2 De Klant heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen indien de
wijziging objectief ten nadele van de Klant strekt, mits de opzegging vóór
de ingangsdatum van de wijziging door Canal Digitaal is ontvangen.

Dit is conform de Nederlandse wet.

 

Anders zou de wet Discovery moeten gebieden een contract voor onbepaalde tijd af te moeten sluiten met Canal Digitaal.

Canaldigitaal heeft namelijk geen middelen om Discovery te dwingen het contract voort te zetten.

 

En daarom mag de klant opzeggen volgens artikel 11.2

 

Ik zie eerlijk gezegd jouw probleem niet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Terradon zei:

Leuk al deze reacties maar hebben jullie de Nederlandse wet er al eens op nagekeken want ik zie alleen maar de door een provider getoonde voorwaarden en kloppen deze dan wel conform onze wet?

Ik kan als ondernemer ook voorwaarden stellen aan mijn klanten ze kunnen daarmee akkoord gaan of niet maar die voorwaarden zouden best wel eens in strijd kunnen zijn met de Nederlandse wetgeving, maar ik zou jou als klant uitdrukkelijk kunnen verzoeken alvorens de opdracht aan te nemen hiermee akkoord te gaan, een dergelijk verzoek houd echter niet in dat dit conform de geldende rechtspraak is .....    

5 minuten geleden, ceesv zei:

Dit is conform de Nederlandse wet.

 

Anders zou de wet Discovery moeten gebieden een contract voor onbepaalde tijd af te moeten sluiten met Canal Digitaal.

Canaldigitaal heeft namelijk geen middelen om Discovery te dwingen het contract voort te zetten.

 

En daarom mag de klant opzeggen volgens artikel 11.2

 

Ik zie eerlijk gezegd jouw probleem niet.

 

ik heb opgezegd conform ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus we kunnen concluderen, dat Canaldigitaal de wettelijke regels en voorschriften gevolgd heeft.

 

Ik vind het jammer dat die zenders weg gaan, maar ik ben het eens met het besluit van Canaldigitaal om niet aan de financiële eisen van Discovery te voldoen.

Voor veel klanten zou de prijsverhoging, als gevolg van die hoge doorgifte vergoeding, reden zijn op op te zeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is per E-Mail via een nieuwsbrief gecommuniceerd.

Wanneer je geen mail gekregen hebt kan je eens kijken in je spambox, of je hebt geen actief e-mail adres kenbaar gemaakt aan Canaldigitaal.

De mogelijkheid bestaat ook dat je Canaldigitaal aangegeven hebt geen e-mails te willen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een pittig gesprek heb ik het contract omdat dat dus eenzijdig gewijzigd zou worden binnen de contractuele periode kunnen opzeggen en staat er nu weer een Next te spelen inmiddels de derde lol....

4 minuten geleden, ceesv zei:

Dat is per E-Mail via een nieuwsbrief gecommuniceerd.

Wanneer je geen mail gekregen hebt kan je eens kijken in je spambox, of je hebt geen actief e-mail adres kenbaar gemaakt aan Canaldigitaal.

De mogelijkheid bestaat ook dat je Canaldigitaal aangegeven hebt geen e-mails te willen ontvangen.

Nope niet met mij , maar de provider heeft al mijn gegevens dus ook mijn thuis adres dus geen reden mij niet te informeren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Papieren post wordt al jaren niet meer verstuurd maar dat was al gezegd, er is ook al gezegd dat als je geen email krijgt het email adres onjuist kan zijn of dat je de telefoon niet op pakt, je negeert het allemaal en blijft een vinger wijzen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ga ik ook ff kort door de bocht het email wat ik gebruikt heb voor mijn aanmelding is dus mijn email als mijn provider dus vind dat @online of zo plots mijn email zou moeten zijn heb  ik echt geen boodschap aan mijn email was met aanmelden bekend dus .......... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Terradon said:

Weet je dat wel zeker, pak je contract er eens bij kijk naar het pakket destijds overeengekomen en lees goed overeengekomen ga dan omdat niemand dat schijnt te snappen naar het wetboek en zoek op contract of overeenkomst misschien zelfs bindende overeenkomst immers die heb je afgesloten of niet......  

 

Ja, dat is zeker. Jij bent met CD een contract aangegaan voor het leveren van een dienst die bestaat uit een aantal kanalen te kunnen kijken per satelliet. In het contract staat ook dat zij bepalen welke kanalen je aangeboden krijgt, en wanneer dit veranderd je 1 maand vooraf op de hoogte wordt gebracht. Hetzelfde geldt overigens voor abonnementskostenverhogingen.

 

Wanneer je het niet eens bent met het gewijzigde aanbod of de kosten (mits die veranderd zijn natuurlijk), dan heb je wettelijk gezien het recht om kosteloos op te zeggen - of je nu binnen contractperiode zit of niet.

 

Je kunt wat mij betreft 1000 jaar in het bedrijfsleven hebben gezeten, maar ook daar geldt dat als je een offerte goed in elkaar steekt, je een uitzondering maakt voor bepaalde situaties waarin je niet kunt leveren. Je kunt immers moeilijk een Erres Cassetterecorder leveren als dat ding niet meer gemaakt wordt.

 

Zou een mooi iets zijn: 30 jaar geleden heb je een contract afgesloten met CD omdat Superchannel erop doorgegeven werd. En toen dat stopte ging je toen ook ineens moord en brand schreeuwen dat dat een probleem voor CD was? Wat is het volgende? Dat je gaat eisen dat Veronica weer Onderweg Naar Morgen uit gaat zenden?

 

Ja, Discovery en Eurosport blijven gewoon bestaan, maar als CD dit had moeten blijven doorgeven was je abonnementsprijs omhoog gegaan. Waarschijnlijk had je daar dan ook weer over lopen roepen, want "dat kan toch contractueel niet". Ja, het kan wel. En in plaats van hier steeds te roepen dat het niet kan geef ik je het advies wat een aantal hier ook al gegeven hebben: lees je contract eens na, en plaats hier de passages waaraan je denkt het recht op ontvangst van Discovery Channel te kunnen ontlenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Calypso971 zei:

en wanneer dit veranderd je 1 maand vooraf op de hoogte wordt gebracht.

En laat dat nu in de grijze zone verlopen, TV Vlaanderen heeft mij en anderen deze keer uitzonderlijk al op 4 mei verwittigd met een goed nieuws e-mail dat er 4 zenders bij kwamen

Met helemaal onderaan een melding dat het discovery pakket zal verdwijnen.

Meestal komt zo'n e-mail als de wijzigingen bijna plaats vinden of helemaal geen e-mail.

Wat met de mensen die geen internet hebben ? Als klant kan men dan allang niet meer reageren.

Wat een verschil met de Belgische kabel provider Telenet, als daar wat wijzigt, krijgen we netjes en op tijd, een brief met daarin ook de melding dat we gratis kunnen opzeggen als we het niet eens zijn met hun nieuwe prijzen of het aanbod.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, mebo870 zei:

En laat dat nu in de grijze zone verlopen, TV Vlaanderen heeft mij en anderen deze keer uitzonderlijk al op 4 mei verwittigd met een goed nieuws e-mail dat er 4 zenders bij kwamen

Met helemaal onderaan een melding dat het discovery pakket zal verdwijnen.

Meestal komt zo'n e-mail als de wijzigingen bijna plaats vinden of helemaal geen e-mail.

Wat met de mensen die geen internet hebben ? Als klant kan men dan allang niet meer reageren.

Wat een verschil met de Belgische kabel provider Telenet, als daar wat wijzigt, krijgen we netjes en op tijd, een brief met daarin ook de melding dat we gratis kunnen opzeggen als we het niet eens zijn met hun nieuwe prijzen of het aanbod.

 

 

 

ik heb als Tv Vlaanderen klant geen mail gehad, ze blokkeren nog altijd berichten dat naar gmail gestuurd worden kennelijk.

heb al met verschillende email adressen geabonneerd op hun nieuwsbrief, maar nooit een bevestiging van hen op die email adressen.

 

en over telenet, als ze zenders verwijderen of toevoegen heb ik nog nooit een brief gekregen of een mail, ofwel staat het op de digibox(corder) of moet je het op hun eigen site lezen bij zenderaanpassingen.

enige keer dat ze iets melden via mail of brief is als er prijs stijgingen zijn.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...