Ga naar inhoud


Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.


el  renegade

Aanbevolen berichten

  • Moderator

@henkie73

 

Het is een zo kleine groep, dat het niet terug te vinden is in de cijfers.

In de week top 100 komt geen Discovery voor.

https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,w1-1-0-p

 

De hoogst gemeten kijkdichtheid, gisteren voor Discovery Channel bedroeg....  0,7% voor alle Nederlandse kijkers.

Wanneer Canaldigitaal 20% van de kijkers zou bedienen, hebben we het over ongeveer 15.000 kijkers max, en gemiddeld 5.000 kijkers.

Dit is optimistisch geschat.

 

https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,dp-7-67-0-p

 

Wanneer Canaldigtaal dan voor alle abonnees Euro's moet betalen voor de doorgifte, terwijl het een kijkdichtheid heeft van gemiddeld 0,3% is de keuze snel gemaakt.

Discovery voorop, maar ook andere zenders vragen de hoofdprijs voor steeds meer herhalingen, afgewisseld met steeds langere reclame blokken.

Daar wil ik niet voor betalen.

 

Persoonlijk mis ik de klassieke zenders, Brava is eerst Dolby digitaal kwijt geraakt, daarna is het met het familie pakket met smartcard niet te ontvangen.

hetzelfde voor Mezzo, ook met gewone kaart en softcam niet te ontvangen.

 

Ik betaal voor een familie abonnement en 2 extra kaarten ondertussen € 37,95 , dat is € 455,- per jaar, naast de omroep bijdrage van ongeveer € 400/ jaar.

Tijd om de extra kaarten te vervangen voor intern sharen.

 

Ergens stopt de acceptatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


logisch toch...

 

de meeste liggen op de bank met moeders de vrouw en die kijkt dat natuurlijk niet graag (met de klemtoon of knop op zap weg)

wees eerlijk:

Alaskan Bush people

Wheeler dealers (die heb ik zeker al sinds 2008 telkens dezelfde episode 16 keer herhaald gezien)

chasing classic cars

Barnwood builders

Salvage Hunters

Phantom Works

Fast and Furious

Diesel Guys

 

och en nog zo veel meer van die episoden en alle seizoenen die herhaald worden

maar het is geschied en je kunt een alternatief bij betalen via internet

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ceesv zei:

Het is een zo kleine groep, dat het niet terug te vinden is in de cijfers.

In de week top 100 komt geen Discovery voor.

https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,w1-1-0-p

 

De hoogst gemeten kijkdichtheid, gisteren voor Discovery Channel bedroeg....  0,7%

 

https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,dp-7-67-0-p

 

Wanneer Canaldigtaal dan voor alle abonnees Euro's moet betalen voor de doorgifte, terwijl het een kijkdichtheid heeft van gemiddeld 0,3% is de keuze snel gemaakt.

Discovery voorop, maar ook andere zenders vragen de hoofdprijs voor steeds meer herhalingen, afgewisseld met steeds langere reclame blokken.

Daar wil ik niet voor betalen.

 

Persoonlijk mis ik de klassieke zenders, Brava is eerst Dolby digitaal kwijt geraakt, daarna is het met het familie pakket met smartcard niet te ontvangen.

hetzelfde voor Mezzo, ook met gewone kaart en softcam niet te ontvangen.

 

Ik betaal voor een familie abonnement en 2 extra kaarten ondertussen € 37,95 , dat is € 455,- per jaar, naast de omroep bijdrage van ongeveer € 400/ jaar.

Tijd om de extra kaarten te vervangen voor intern sharen.

 

Ergens stopt de acceptatie.

Heb ik jaren gedaan en is toch ook prima

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

chasing classic cars

 

 

och en nog zo veel meer van die episoden en alle seizoenen die herhaald worden

maar het is geschied en je kunt een alternatief bij betalen via internet

Betalen?

https://www.youtube.com/results?search_query=chasing+classic+cars

Andere series kan je zelf op het grote internet terug vinden.

 

Ed China, welke weggegaan is bij Wheeler deelers omdat hij het niet eens was met de nieuwe producent, heeft zijn eigen youtube kanaal.

Ook een nieuwe trend, dat programma maker kiezen voor vrijheid i.p.v. de dwang van de commercie.

https://www.youtube.com/results?search_query=ed+china+channel

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Persoonlijk mis ik de klassieke zenders, Brava is eerst Dolby digitaal kwijt geraakt, daarna is het met het familie pakket met smartcard niet te ontvangen.

hetzelfde voor Mezzo, ook met gewone kaart en softcam niet te ontvangen."

 

Volgens De vrije fries, 10u geleden, is er nog hoop: "Mezzo / 53 / Wordt toegevoegd voor de Canal Digitaal TV App".

Op de TVV-app heb ik de zender alvast niet. Gelukkig zit in de IPTV-lijst van Hans een werkende link naar Mezzo FR, zo kan ik alsnog kijken.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Sprietje zei:

Maar wat blijkt, bij de zwarte CI-module met wereldbol doet BBC-first het wel, met de witte CI+-module niet. Daar krijg ik de melding "Gecodeerd kanaal".

 

Dank je Sprietje voor de tip, bij mij werkt het nu ook door de module te verwisselen naar de zwarte CI-module (witte gaf geen beeld op BBC First)

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Tonskidutch

 

Inderdaad, bij mijn moderne TV is youtube met een druk op de ab beschikbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zoveel meer te vinden op YouTube.. Blik op de weg van Leo de Haas bijvoorbeeld, "the 8 bit guy" voor de oudere computernerds onder ons en ga zo maar door.

Wie heeft er nog lineaire tv nodig?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Ja, ik heb precies hetzelfde maar ben er achter waar het door komt.

Ik gebruik de losse smartcard in de CD-modules.

Bij de losse ontvanger deed hij het wel, bij de tv met satellietontvanger niet.

Ik had de kaarten verwisseld, geen oplossing

Maar wat blijkt, bij de zwarte CI-module met wereldbol doet BBC-first het wel, met de witte CI+-module niet. Daar krijg ik de melding "Gecodeerd kanaal".

Ik gebruik geen cd-modules. Zal ook nog eens de kaarten verwisselen kijken of dat helpt.

Die 2de kaart is een ( 1 euro kaart 🤬 )

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het zijn wel heel wat kaartjes die geüpdatet moeten worden... die van elke abonnee

Misschien was dat het wel, heb nu wel beeld.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat alles open met losse kaart in CI-Cam slot van de tv. Even overal gekeken en het is zeker geen verslechtering van het aanbod. Discovery keek ik al zelden naar, Animal Planet was ook al niet wat het in het begin was en Eurosport met het eindeloos switchen naar reclame kan ik ook missen en TLC werd hier ook nooit opgezet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, D.Quijote zei:

Misschien was dat het wel, heb nu wel beeld.

 

Ik had ook een update aangevraagd op de kaart die het niet deed maar dat gaf ook geen beeld.

Daarom ben ik ook de CD CI-modules gaan wisselen en toen bleek dat de zwarte module met wereldbol het wel deed en de witte CI+ module het niet deed.

Het heeft ook niets met een eerste of tweede kaart te maken want de tweede kaart gaf wel beeld en de eerste kaart niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...