Ga naar inhoud


Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.


el  renegade

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af wat de reactie was geweest als het abonnement een euro per maand duurder was geworden zonder dat er zenders toegevoegd zouden zijn? 
 

Maar nog belangrijker: wat had de reactie geweest als er in de komende periode nog meer prijsverhogingen aangekondigd moeten worden omdat contentaanbieders weten dat M7 op het laatste moment toch wel instemt met financiële eisen?

 

Laat duidelijk zijn. Inkomsten uit lineaire verspreiding (reclameverbod) dalen en zullen blijven dalen. Contentaanbieders gaan hierdoor in de komende tijd proberen een deel van dit inkomstenverlies te compenseren met hogere doorgiftevergoedingen bij distributeurs. Hogere distributievergoeding betekent prijsverhoging voor abonnees. En dan hebben we het nog niet eens over sportzender die op de hoogte van de piek tegen veel te hoge prijzen sportrechten hebben gekocht en dit nu niet goed kunnen terugverdienen. En dus ook een deel van het verlies via de distributeur bij de kijkers proberen te verhalen.

 

Dit gaat om echt veel meer dan alleen Discovery zenders. Als het alleen om die zender zou gaan, had M7 wellicht toegehapt en de handtekening gezet. Maar dit zet te deur open voor andere contentaanbieders en dus wordt nu op de rem getrapt en wordt gekeken wat de daadwerkelijke waarde van content is. M7 vindt die waarde te laag in vergelijk met de prijs die betaald moet worden.

  • Like 1

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik wil niet vervelend doen maar een paar maanden geleden hebben ze een prijsverhoging doorgevoerd van 2 euro.

en toen kreeg ik ook niks extra's. oja hun mooie cloud opnemen dat volgens mij niemand gebruikt.

oja en dat er zenders zijn bijgekomen op hun ip platforum.

oja die kan ik niet kijken omdat ik mijn eigen tuner gebruikt.

dus eigenlijk word het allemaal maar rukker en rukker bij onze vrienden van CD.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijwel iedere aanbieder heeft de prijs dit jaar met rond de twee euro per maand verhoogd. Dit komt omdat de inflatiecorrectie in 2019 met 2,6 procent hoog was. Als loonkosten door forse loonsverhogingen omhoog gaan dan zie een prijscorrectie bij dienstverleners terug. De prijsverhoging heeft deels ook te maken met hogere doorgiftevergoeding van zenders. En vlak daarbij NPO en VRT niet uit. De zenders van deze publieke omroepen dienen bij wet verplicht door aanbieders aan klanten geleverd te worden. Maar de wetgever heeft geen maximale hoogte van de distributievergoeding gesteld. Dus de prijzen van deze zenders zijn als een raket omhoog geschoten. En dat merk je in abonnementen. Ook FOX Sports kost weer duurder omdat deze niet alleen werkt met betalen voor iedere abonnee maar ook met een gestaffelde prijsopbouw binnen het contract. Dus elk seizoen moet een distributeur meer voor doorgifte betalen.

 

En ja over eigen ontvanger. Wees blij dat je nog een eigen ontvanger kan en mag gebruiken. Wil je alles zien dat moet je - net als bij alle andere distributeurs in Nederland - overstappen naar een bruikleendecoder van de distributeur zelf. Tijden veranderen nu eenmaal.

  • Like 1

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat Canaldigitaal is overgeleverd aan wat de moedermaatschappij Canal+, die verleden jaar M7 overnam, wil. 

Discovery had beter eerst nieuwere programma's moeten brengen om het aantrekkelijkere te maken. Om nou meer te betalen voor een herhaal zender is zonde.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

"ik heb als Tv Vlaanderen klant geen mail gehad, ze blokkeren nog altijd berichten dat naar gmail gestuurd worden kennelijk.

heb al met verschillende email adressen geabonneerd op hun nieuwsbrief, maar nooit een bevestiging van hen op die email adressen."

 

Dat had ik tot enkele weken ook, tientallen keren ingeschreven voor nieuwsbrief (met gmail) maar noppes. Dan heb ik maar een kwade email gestuurd hoe het in godsnaam mogelijk is dat een bedrijf in de 21ste eeuw nog geen nieuwsbrief kan aanleveren aan een klant die erom vraagt. Enkele dagen later was het in orde.

 

Ment TV gaat via m'n module in VU+ niet open, heeft deze zender dezelfde codering als A2 en Mezzo? Ik denk dat ik daarover niets gelezen had...

Daarnaast heeft BBC Entertaiment geen NL-ondertiteling, en de spraak zou 'Dutch' zijn. Vreemd. Beide BBC-zenders zouden nochtans voorzien worden van NL-ondertiteling.

aangepast door Saterke

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog afgezien van steeds meer onderbrekingen voor reclame en aankondigingen voor andere programma's bij Discovery en co.

 

Er is een koude sanering aan de gang, welke ervoor gaat zorgen dat iedereen weer met zijn voeten op de grond komt.

En dat zal niet voor iedereen een zachte landing zijn.

 

Zoals satwatcher schreef willen alle zenders een steeds hogeren doorgifte vergoeding, aangespoord door de prijzend die de sportzenders en Discovery bedingen.

Daartegen helpt maar een ding, nee zeggen en de zender verwijderen.

Dat is ook in ons belang, ik vind het wegvallen van de zenders niet leuk, maar sta er wel achter!

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, D.Quijote zei:

Heeft niet geholpen, bbc entertainment wel trouwens.

 

Ja, ik heb precies hetzelfde maar ben er achter waar het door komt.

Ik gebruik de losse smartcard in de CD-modules.

Bij de losse ontvanger deed hij het wel, bij de tv met satellietontvanger niet.

Ik had de kaarten verwisseld, geen oplossing

Maar wat blijkt, bij de zwarte CI-module met wereldbol doet BBC-first het wel, met de witte CI+-module niet. Daar krijg ik de melding "Gecodeerd kanaal".

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

Zoals satwatcher schreef willen alle zenders een steeds hogeren doorgifte vergoeding, aangespoord door de prijzend die de sportzenders en Discovery bedingen.

Daartegen helpt maar een ding, nee zeggen en de zender verwijderen.

Dat is ook in ons belang, ik vind het wegvallen van de zenders niet leuk, maar sta er wel achter!

Nu alleen hopen dat Joyne, Ziggo, KPN en andere aanbieders ook hun poot stijf houden.

..ik vrees dat dit niet gaat gebeuren en dat CD met hangende pootjes weer de volle pond, of zelfs meer gaat betalen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Providers zijn op dit moment altijd de gebeten hond.

Of klanten gaan weg omdat er zenders verdwijnen, of (vaak dezelfde) klanten gaan weg omdat er meer betaald moet worden voor deze zenders.

Alle aanbieders zullen meer moeten gaan betalen, en vroeger of later die kosten moeten doorberekenen.

Joyne kan nu niet gebruikt worden als stok achter de deur, zij zullen ook meer moeten gaan betalen wanneer hun contract opnieuw moet worden afgesloten.

 

Het effect van de verdwenen zenders duurt slechts kort, over 3 weken weet niemand meer beter en mist niemand Discovery.

 

Ik kijk tegenwoordig vaker Youtube filmpjes over de meest uiteenlopende onderwerpen, daar zitten pareltjes bij en het aantal programma's is onuitputtelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

een losse smartcard in de CD-modules?

je bedoeld een smartcard voor gebruik in een cardreader of CI -Cam (als ik je zin lees met CI -Cam)

welke je achtereenvolgens in een eigen satelliet ontvanger gebruikt in het CI-Cam slot en/of met de TV in het CI-Cam slot

 

Als je de CI-Cam wisselt en dus daarmee ook de smartcard moet je altijd op een van zenders staan waar activatie over gestuurd wordt en wachten op initialisatie van de CI-Cam. Doe je die wissel te snel zonder te wachten kan het zijn dat de kaart geen beeld geeft op bepaalde zender uit jou geabonneerd pakket.

Juist omdat die ook een viaccess caid ziet dat moet de CI- Cam filteren.

 

 

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben Discovery na 1 dag al vergeten, misschien leren ze het daar een keer en dan lagere vergoeding en nieuwe programmas want echt momenteel valt Discovery uitelkaar van de herhalingen.

 

Ik staat daarom voledig achter het besluit van Canal Digitaal.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, henkie73 zei:

hoezo stijf houden?

 

volgens mij heeft KPN en Ziggo net de onderhandelingen achter de rug en die hebben de zenders nog.

 

dus...

 

gr.

henk

Er van uit gaande, ja ik weet het, aannames zijn fout, dat de overige providers tijdens de onderhandelingen ook meer moeten gaan betalen voor nog meer reclame, hoop ik dat zij net als CD niet overstag gaan.

 

Overigens weet ik niet of er net onderhandelingen zijn geweest tussen Ziggo en KPN, volgens mij lopen die contracten nog en zijn deze niet synchroon afgesloten met CanalDigitaal.

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...