Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten


Ik heb er geen berekening op losgelaten, want daarvoor gaat mijn kennis niet ver genoeg. De laatste twee tussenafstanden op de Digi 14 zijn 13.5cm en dat heb ik voor de toegevoegde directoren aangehouden.

 

Kanaal 39 is een mooie middenfrequentie om te testen en Hilversum en IJsselstein staan voor mij trouwens vrijwel in een lijn. Het mastje van Almere staat op 2.5km afstand dus dat signaal ontvang ik evengoed wel.

 

IMG_0257.thumb.png.a46a7d06f4f6c80ce975bed1d0f19ee0.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap gedaan  hoor !!  Tel ik het goed 7 directoren extra  .en heb je die op een hoeklijn zitten ?. Het lijkt wel een aluminium  kokerprofiel 👍🦊mvg Ricardo . oh 4 extra directoren lees ik net dan heb je dat goed gedaan want ik zie het verbindingsstuk niet, van het verlengde gedeelte. 

aangepast door RicardoBelli
Schrijffout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal goed! Doordat ik met de hoeklijn een flink stuk overlap is het verlengstuk al grotendeels in balans. Slechts een licht binddraadje is zo voldoende om het op zijn plek te houden.. Het zijn overigens popnagels die je ziet, maar met een schroefje of boutje gaat het natuurlijk net zo goed.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het (veel) invloed heeft op de ontvangst van deze zenders op jouw locatie, maar mogelijk zijn er momenteel (nog wel) atmosferische condities. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag

Ik heb gisteren de digi 14 binnen gekregen en vanochtend aan het uitrichten geweest. Ik heb mijn eerste succes op kleve bresserberg frequentie 674 mhz.  Ik krijg de zenders ARD,ARTE,ONE en WDR(dus,dui,wup) in hd kwaliteit binnen.  Frequentie 586 krijg ik niet aan de praat op dezelfde manier hoe ik de antenne richtte.  Misschien moet ik hiervoor ergens anders in huis gaan staan. Ik wil Wesel ook gaan uitproberen welke frequentie is die precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees dit onderwerp eens door, daar is je vraag meerdere malen beantwoord.

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Sender_Wesel

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom ik gedeeltelijk zenders binnenkrijg? Ik richt mijn antenne op kleve horizontaal maar krijg alleen het ard pakket met toegevoegd wdr van het wdr pakket. Verder krijg zenders als bibel tv , DMAX HD, eurosport 1 en teleshopping kanalen binnen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

 

Zie mijn bericht van 7 augustus.

 

Hallo.

 

Dat is niet toevallig.

De zender Kleve zendt alleen de ARD en de regionale mux uit.

De ZDF mux moet van de zender Wesel komen.

Aangezien beide zenders ook nog eens anders gepolariseerd zijn krijg je nooit een optimale ontvangst van alle zenders als je je antenne richt op de zender Kleve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...