Ga naar inhoud


ARD en ZDF starten 10 nieuwe FTA HD kanalen


Hotzenwalder

Aanbevolen berichten

Vanaf 30 april zijn er in één klap 10 nieuwe HD zenders van de ARD en ZDF onversleuteld via de schotel te ontvangen. Het betreft de kanalen 3sat, Phoenix en Kika, 'die dritten' WDR, NDR, SWR en BR en als laatste de ZDF-Themakanalen ZDFneo, ZDFkultur und ZDFinfo. Dit naast de al bestaande ARD HD, ZFD HD, Arte HD en Einsfestival HD.

 

Oorspronkelijk was de uitbreiding gepland voor 2013, maar het is vooruitgeschoven naar 2012. De uitbreiding valt samen met het tijdstip van uitschakelen van het analoge satsignaal in Duitsland.

 

De regionale zenders RBB, HR en ORB en de themazenders Einsplus en Einsextra worden pas in 2014 in HD uitgezonden, tenzij ook dit naar voren wordt getrokken.

 

bron: http://digital.t-onl..._53311006/index

 

Ik weet natuurlijk niet hoeveel van de content echt HD is, maar HD lijkt in Duitsland in ieder geval een betere positie te hebben verworven dan in Nederland.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet natuurlijk niet hoeveel van de content echt HD is, maar HD lijkt in Duitsland

in ieder geval een betere positie te hebben verworven dan in Nederland.

 

Al zenden ze SD uit op die kanalen, dan is de bitrate (is nu al zo) beduidend hoger dan die van de

Nederlandse HD kanalen. Ik weet dat bitrate niet zaligmakend is, maar als je op de bestaande Duitse

"Dritten" het beeld vergelijkt met de Nederlandse (zogenaamde) HD zenders dan is het verschil nu al

schrijnend. Helaas is mijn favoriete zender MDR (nog) niet in het lijstje opgenomen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben benieuwd hoe de kabelaars hiermee omgaan.

Of die plek hebben voor de doorgifte van deze hd zenders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan CDS weer lekker reclame maken met een aanbod van meer dan 40 HD kanalen :cool:

Maargoed, ik zie die Duitsers ook niet via de kabel komen. Alleen caiway heeft Duitse HD kanalen in haar aanbod.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft me altijd verbaast dat CD de indruk wekt dat de fta kanalen van hun afkomen

Duitsland heeft het weer goed aangepakt en de doorgifte nationale zenders

in eigen hand gehouden waardoor ze vlug kunnen handelen

(niet land maar de deelstaten verzorgen de doorgifte om correct te zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slordig om een bericht met fouten zo 1 op 1 over te nemen. De ORB bestaat al een tijdje niet meer. Daar wordt vast de MDR mee bedoeld.

En verder is het volgens mij zo dat Eins Festival nog niet vast in HD uit gaat zenden maar dat die plek wordt ingenomen door de WDR.

Hoe dan ook: het wordt nog leuker op de Astra! Mijn favoriete programma. Eisenbahnromatik, komt vanaf juni met nieuwe afleveringen, in HD op de SWR!

Overigens: Das Erste HD en Arte HD verhuizen van frequentie.

aangepast door Pjotrb

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit worden de nieuwe frequenties :

 

Transponder 10, 11.347 GHz vertikal (bisher 3sat analog):

 

ZDF kultur HD

ZDF_neo HD

ZDF info HD

 

Transponder 11, 11.362 GHz horizontal (derzeit Das Erste HD, ZDF HD, arte HD)

 

ZDF HD

Kika HD

3sat HD

 

Transponder 19, 11.494 GHz horizontal (bislang Das Erste analogt)

 

Das Erste HD

arte HD

SWR HD RP/BW

 

Transponder 25, 11.582 MHz horizontal (bislang von NDR FS MV analog)

 

NDR Fernsehen HD HH/MV/NDS/HH

BR Fernsehen HD Nord/Süd

Phoenix HD

 

Transponder 101, 12.422 MHz horizontal (derzeit WDR digital)

 

WDR Fernsehen HD .

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws, fout nieuws, oud nieuws...

http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/7096/Uitzendfrequenties_nieuwe_Duitse_HD-zenders_ASTRA1_bekend.html

 

Maar hoe dan ook nieuws en wie ben ik om een nieuwsbericht te gaan verbeteren?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft natuurlijk wel de vraag of alle lokale edities (vensters) te zien zijn in HD. De WDR heeft er al 10, de NDR 4, de BR 2 en de SWR 2. Ik kan mij weinig voorstellen dat inwoners uit andere delen van de betreffende deelstaten blij zijn als zij niet naar hun regio kunnen kijken in HD. Onder het motto van "waarom zij wel wel en wij niet?". Op basis hiervan kom ik er al op uit dat er 14 extra kanalen ter beschikking moeten komen per 1 mei 2012. Nergens heb ik ergelens gelezen dat dit gaat gebeuren dus. Maar misschien niet goed gelezen?

Als iemand het weet dan lees ik het graag, met de bron graag. Met dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...