Ga naar inhoud


Alle regionalen gaan naar MPEG4


Sprietje

Aanbevolen berichten

CanalDigitaal schrijft op hun forum:



“In 2014 is het de bedoeling dat alle regionale omroepen in MPEG4 te bekijken zijn.
Dit betekent dat de zenders TV Gelderland, TV Oost, TV Noord en Omrop Fryslan straks ook alleen maar met een HD-ontvanger te bekijken zijn.
De overige regionalen waren eerder al over gegaan naar MPEG4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja...en als iedereen MPEG 4 heeft daan gaan de zenders over naar 4K of MPEG 7 (ik noem maar een getal) en het liedje begint weer van voren af aan.

Kijk eens naar de Duitse zenders. Die blijven netjes bij de ingeslagen weg en blijven dit nog jaren lang doen. Als de kijker het wil kan ie gewoon nog in MPEG 2 met zijn oude bakkie kijken. Het is nog lang niet zo lang terug en je kon die zenders zelfs nog analoog zien.

In NL flikten ze het om het analoge gebeuren van de ene op de andere dag af te schakelen. Daar konden ze niet snel genoeg mee zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...en als iedereen MPEG 4 heeft daan gaan de zenders over naar 4K of MPEG 7 (ik noem maar een getal) en het liedje begint weer van voren af aan.

Kijk eens naar de Duitse zenders. Die blijven netjes bij de ingeslagen weg en blijven dit nog jaren lang doen. Als de kijker het wil kan ie gewoon nog in MPEG 2 met zijn oude bakkie kijken. Het is nog lang niet zo lang terug en je kon die zenders zelfs nog analoog zien.

In NL flikten ze het om het analoge gebeuren van de ene op de andere dag af te schakelen. Daar konden ze niet snel genoeg mee zijn.

Het is de laatste tijd in de Duitse programmering te merken dat het geld naar de transponders gaat.

Ik heb nog nooit zoveel oude SD-prut op HD-zenders gezien als het laatste half jaar op Duitse HD-zenders als 3Sat, Arte, Festival en Kultur.

Heb begrepen dat Duitsers zelf ook al klagen over het programmaniveau van deze zenders: Volksmusik uit de jaren 70 in waterverf op Kultur. Wat zonde van de HD-zenders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag me nog altijd af, of hetgeen ze ons hier fikken met die omschakeling van mpeg 2 naar mpeg 4, of dat allemaal wettelijk kan.

Moeten ze hier geen overgangsperiode inlassen, waarbij de 2 systemen naast elkaar blijven bestaan.

In een klap zijn er duizenden decoders waardeloos geworden, ergens klopt dat niet

Terwijl in andere landen om ons heen ook HD zenders verschijnen houd men daar wel de mpeg 2 zenders in de lucht.  

We zijn hier NOOIT ingelicht geweest over wat hun plannen waren, men begon met 1 transponder, dan nog een, enz...

Het gebeurt allemaal nogal stiekem en in kleine stapjes, vandaag een paar zenders, volgend maand nog wat ....

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je CD belt hebben ze vast en zeker wel een aanbieding met een "gratis" mpeg 4 ontvanger voor je.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Titel boven klopt niet.

Er staat nml: Alle regionalen gaan naar MPEG4

Dus ook RTV Rijnmond, TV Utrecht, Omroep Flevoland en RTV Noord?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTV-Noord is sinds vandaag in MPEG 4.

 

Regionale omroep RTV Noord wordt vanaf 4 juni uitsluitend nog doorgegeven in MPEG-4. Om RTV Noord te kunnen blijven ontvangen hebt u een HD-ontvanger nodig. Daarnaast dient u te beschikken over een dubbele kop op uw schotel, waarmee u de zender via de (nieuwe) satellietpositie ASTRA 23,5 kunt blijven ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

We zijn hier NOOIT ingelicht geweest over wat hun plannen waren, men begon met 1 transponder, dan nog een, enz...

Het gebeurt allemaal nogal stiekem en in kleine stapjes, vandaag een paar zenders, volgend maand nog wat ....

CDS heeft veel aanbiedingen gedaan bij overstap en de meeste schotelkijkers wilden best HD.

Zo duur zijn die dingen trouwens niet meer.

Verder heeft CDS volgens mij een goed inzicht hoe hun abonnees kijken en zijn ze best wel stap-voor-stap naar Astra 3 gegaan. Al jaren.

Digitale kabelkijkers zijn ook het meest HD-kijkers. SD-kabelontvangers kun je aan de straatstenen al niet meer kwijt. HD-modules zitten in de tv's ingebouwd.

Zelfde verhaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan mijn draaibare schotel, waarmee ik dus ook de Astra op 23.5 oost kan zien, hangt een SD receiver van Echostar met sturing voor de actuator...  volgens mij is daar niet echt een hd vervanger voor te vinden...  als die het niet meer doet, zal de draaibare schotel niet meer gebruikt kunnen worden zonder grote investeringen te doen...  Nou gebruik ik die schotel vrijwel niet meer, behalve als ik eens echt wat wil "hobby'en" en wat "exotische" dingen wil bekijken...  ach, de regionale zenders hebben toch niet echt veel te bieden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een gewone ouderwetse actuator die met 36 volt werkt...  Ik gebruik hem icm mijn Echostar AD 3600 IP.

 

zo een ding dus: 

post-39968-0-82057400-1370438476_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...