Ga naar inhoud


Vanaf dit jaar bruine piet ipv zwarte piet (zwarte piet racisme).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


Ja het wordt steeds gekker in dit land.

Over 10 jaar of nog korter, hebben we als Nederlander niets meer te vertellen in ons eigen land.

 

Het wordt eens tijd dat we ons niet meer opstellen als makke schapen, die alles maar pikken.

Wij worden in ons eigen land gediscrimineerd.

En die rechters schijten al in hun broek, want het eerste woord wat dat folk in de mond heeft is dat ze gediscrimineerd worden, en dat kan een rechter natuurlijk niet hebben voor zijn functie . 

Dus wordt er maar snel gelijk gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is wie er moet integreren....

Ook al wijzen ze naar ons koloniale verleden en Nederlanders als slavenhandelaren: Het was allemaal 100% toegestaan in die tijd.

Het is absoluut niet iets om trots op te zijn maar het heeft geen biet uit te staan met ons huidige kinderfeest Sinterklaas.

 

Ik kan iedere ouder van harte aanbevelen hun kids als echte zwarte pietjes te verkleden en de lokale optocht te bezoeken.

Het moet gewoon zwart zien bij de optocht die live uitgezonden wordt op tv.

 

Een minderheid bepaald alleen dan als de meerderheid geen bezwaar maakt!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even blij dat ik in België woon en niet in Nederland. :grin:

 

Zwarte Piet blijft in België gewoon Zwarte Piet !!!

 

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3733656/2014/09/02/Zwarte-Piet-blijft-in-Belgie-gewoon-Zwarte-Piet.dhtml

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Laten we met zijn allen beslissen dat we niet meer aan deze belachelijke discussie deelnemen en gewoon stug en ongewijzigd blijven doorgaan met de traditie waar onze kinderen zo veel plezier van hebben.

 

Dit is weer Nederland op zijn kromst.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/140912-Sinterklaasliedjes-Aangepast

 grinning-smiley-032.gif devil-smiley-023.gif ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ devil-smiley-023.gif grinning-smiley-031.gif

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan iedere ouder van harte aanbevelen hun kids als echte zwarte pietjes te verkleden en de lokale optocht te bezoeken.

Het moet gewoon zwart zien bij de optocht die live uitgezonden wordt op tv.

Niet alleen de kinderen maar allemaal als zwarte Piet verkleed gaan zodat elke andere kleur Piet in het niet valt en als nep Piet wordt weggehoond.

 

suc6

 

Gerrit

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat informatie voor de liefhebbers.

 

Sint Nicolaas (280 - 342) sinterklaas.jpg Nicolaas van Myra werd geboren rond het jaar 280 in Demre (nu Turkije). Volgens informatie uit verschillende Heiligenlevens (Vitae), was hij kind van welgestelde, zeer gelovige ouders. De jonge Nicolaas verrichte al wonderen. Zo kon hij direct na de geboorte rechtop in zijn badje staan, de handen ten hemel geheven.

 

-------------------------------------

 

Dit klopt wel.

Wie is Zwarte Piet?

Veel mensen associëren Zwarte Piet met een slaaf uit Afrika. Dit zal komen door het Nederlandse slavernij verleden. Maar het tegendeel is waar: Zwarte Piet is juist de slavendrijver die blanke Europeanen eeuwenlang op grote schaal tot slaaf maakte, nog voordat Europa z’n eerste Afrikaan kocht.  Zwarte Piet is namelijk gemaakt naar het model van de Moren, een historisch Islamitisch volk uit Noord-Afrika dat ongeveer vijf eeuwen lang de bezetter van Spanje en grote delen van Noord-Afrika was. Men had slaven, niet alleen uit Spanje, maar ook uit Noordelijker gelegen landen zoals Nederland.

Lees hier verder: http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/zwarte-piet-is-een-moorkop

----------------------------------------------------------------------------------------

Dit is wel leuk.
http://www.geschiedenis.nl/index.php?bericht_id=1527&go=home.showBericht

De omstreden Zwarte Piet

door Peter de Koning

02/12/2012 - De Zwarte Pieten zijn de laatste jaren het middelpunt van discussie.

zwartepiet.jpgSommige mensen ervaren de figuur als krenkend. Dat roept bij veel mensen geïrriteerde reacties op. Terecht? Wie heeft het gelijk aan zijn kant? Een inventarisatie van de voor- en tegenargumenten.

De figuur van Zwarte Piet, zoals we hem tegenwoordig kennen, is nog niet zo erg oud. De eerste afbeelding duikt op in 1848 op in het kinderboek Sint Nikolaas en zijn knecht van de Amsterdamse onderwijzer Jan Schenkman. Vanaf dat moment wordt Sinterklaas op afbeeldingen steeds vaker vergezeld van een donkere assistent. De herkomst van de zwarte man is niet helemaal duidelijk. Op sommige prenten heeft hij Turks kostuum (inclusief een fez) aan, maar op een andere draagt hij een Indiaas pak. Pas in de twintigste eeuw krijgt de Piet zijn vaste kledij, een pagekostuum wat in de zestiende eeuw in Spanje werd gedragen door Moorse bedienden. Tegenwoordig is Zwarte Piet een kindervriend. In het verleden wilde hij stoute kinderen wel eens schrik aanjagen. Hij droeg een roe bij zich waar kinderen een tik mee konden krijgen en in het uiterste geval dreigde de zak en ging de deugniet mee naar Spanje.

Sinterklaas had lange tijd maar één Piet bij zich. Na de Tweede Wereldoorlog duiken er meerdere Pieten op. In de jaren negentig van de twintigste eeuw, slaat de economische efficiency ook toe onder het regime van Sinterklaas. Elke Piet krijgt zijn eigen taak. Er is een Inpakpiet, een Paardenpiet, een Hoofdpiet en Transportpiet.

Een veel gehoorde klacht is dat Zwarte Piet vooroordelen bevestigd over zwarte mensen. Hij is goedlachs, dommig, atletisch en vooral dienstbaar. Deze eigenschappen zijn volgens de critici vooroordeelbevestigend. Het zijn vooroordelen die terug gaan tot de slaventijd toen de zwarte Afrikanen in het ongunstigste geval vergeleken werden met dieren en in het gunstigste geval met kinderen. Diverse critici riepen op om van de Piet een soort clown te maken en die dan geel, bruin, wit of zwart kan zijn.

De kritiek komt vooral van schrijvers van Surinaamse en Antilliaanse komaf en het zijn vooral blanke Nederlanders, die zich deze kritiek aantrekken. Blanke Nederlanders reageren uitermate defensief. Ik heb enkele internetfora bezocht en ben zo vrij geweest daaruit te citeren.

“Sinterklaas is een onderdeel van de nederlandse cultuur. Ons land, het van klompen, tulpen, molens, kaas, aardappelen en sinterklaas, dit hoort toch allemaal bij nederland. Ik hoop, dat wij nederlanders onze gewoontes niet zullen laten afnemen door volkeren met andere (mijns inziens vaak minder onschuldige waarbij waakzaamheid geboden dient te worden) gewoontes”. Dit is een veel gehoorde reactie. Er zijn een aantal punten in deze reactie, die een nadere blik eisen. Ten eerste gaat de schrijver ervan uit dat de traditie van Sint en Piet onveranderlijk is. Andere artikelen op deze website tonen aan, dat het Sinterklaasfeest door de eeuwen heen is aangepast en bijgeschaafd. In de middeleeuwen werden tijdens feesten ter ere van de heilige Nicolaas optochten gehouden. Een aantal deelnemers droeg daarbij zwarte gezichten. Zij stelden duivels voor en symboliseerden daarmee het kwaad dat de goede Nicolaas had overwonnen. ‘Zwarte Piet’ was ook één van de vele bijnamen voor de duivel. Wanneer we graag willen aansluiten bij een eeuwenoude traditie zou Sinterklaas dus vergezeld moeten gaan van duiveltjes in plaats van negertjes. Een tweede punt van kritiek op de Zwarte Piet-critici, ook terug te lezen in bovenstaande reactie, is dat alle tradities binnen de Nederlandse cultuur per definitie goed zijn en daarom dus behouden dienen te worden. Is dat zo? Ik denk dat het goed is dat Nederland zich ontdaan heeft van een aantal merkwaardige tradities. Wat te denken van lijfstraffen voor overspel en sodomie? Of ‘onschuldiger’ Hollands volksvermaak als gans- of palingtrekken. In de negentiende eeuw was dat een ‘eeuwenoude traditie’, tegenwoordig heet zoiets ‘dierenmishandeling’. Ten derde het idee dat “volkeren met andere gewoontes” het feest willen afnemen. De Zwarte Piet-kritiek komt vooral van hoog opgeleide Surinamers en Antillianen, die hun scholing in Nederland hebben genoten en al heel hun leven in Nederland wonen. Zij vormen een integraal onderdeel van de Nederlandse samenleving en daarmee de Nederlandse cultuur. Een andere reactie is dat het Sinterklaasfeest bij uitstek een kinderfeest is en het wordt niet gewaardeerd dat kritiek op de Nederlandse samenleving “over de ruggen van kinderen” wordt geuit. Maar is Sinterklaas wel een kinderfeest? Het lijkt een feest als alle andere feestdagen waarbij volwassen typisch “volwassen” gevoelens als zoete herinneringen aan vroeger en commerciële instincten botvieren.

Nog een reactie van een internetforum:
“Wat een gezeur. De kinderen weten niet beter of zwarte Piet is zwart van de roet, omdat hij altijd via de schoorsteen huizen binnen gaat, het heeft totaal niets met racisme te maken. Mensen hebben gewoon graag iets om over te zeuren hier in Nederland”. Dit verklaart niet waarom Zwarte Piet uitgesproken negroïde trekken heeft: dikke lippen en kroeshaar. Bovendien worden Zwarte Pieten tot ver achter de oren geschminkt. Wanneer Piet een schoorsteenveger was, dan hadden een paar vuige, roetige vegen op zijn gezicht toch wel volstaan? Het lijkt een discussie om niets. Veel blanke Nederlanders bagatelliseren de discussie ook liever, maar dat is in tegenspraak met hun sterke emotionele reacties. Door het rücksichtsloze karakter van hun reacties nemen ze geen kennis van de gevoelens van andere Nederlanders. Nederlanders die de figuur van Zwarte Piet wel als kwetsend ervaren. Dát is, denk ik, het meest kwetsend is voor alle critici van Zwarte Piet.

Literatuur
Booy, Frits, Op zoek naar Zwarte Piet. Een speurtocht naar de herkomst, de ontwikkeling en de betekenis van de dienaar van Sinterklaas (Eindhoven 2003).

Helder, Lulu en Scotty Gravenberch (red.), Sinterklaasje, kom maar binnen zonder knecht (Berchem 1998).

 

 

Graag het stokje naar de volgende om meer informatie over het kinderfeest.

post-51681-0-90111900-1410724416.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we met zijn allen beslissen dat we niet meer aan deze belachelijke discussie deelnemen en gewoon stug en ongewijzigd blijven doorgaan met de traditie waar onze kinderen zo veel plezier van hebben.Dit is weer Nederland op zijn kromst.

Vind ik ook Michel, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat een paar van die bruinen (en dat woord gebruik ik bewust) zich gediscrimineerd voelen als het over ZWARTE piet gaat.daarom moet die ook maar bruin worden. Hoe stom kun je zijn? Hoe wil je NOG meer in de hand werken dat ze in de rij voor de kassa in de supermarkt worden herkend als bruine piet?

 

Ik vind dit echt te stom voor woorden.

 

Grootste bezwaar vind ik echter, dat wij, als gastvrij land mensen opnemen, die daarna met het HELE gemakkelijke woord discriminatie, ons land denken te kunnen regeren?

 

Ik vind het een totale schande dat niemand durft te zeggen: dit is ons land met onze gewoonten gebruiken. Als je daar niet mee kunt leven, moet je oprotten naar een land waar je je wel thuis voelt met hun gewoonten en gebruiken!

 

En voor de overvloed, maar dat moet tegenwoordig: ik discrimineer niet, ik verdedig de gewoonten en gebruiken

van ons land! Inclusief iets als ons traditionele Sinterklaasfeest, met zijn ZWARTE pieten!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom over dit heikel punt geen referendum :D O nee dit kan niet in dit landje want stel je jezelf nu eens voor dat je de minderheden tegen de haren in gaat strijken.Dus de uitkomst word gewoon....sorry nederlanders jullie sinterklaas feest gaat gewoon op de schop.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...