Ga naar inhoud


As en kolen in vloer, oude isolatie ?


mr|repel
Ga naar oplossing Opgelost door gerrit B,

Aanbevolen berichten

maar toen was het killing

 

Dat was toch ook de bedoeling? :-)

 

Ik geloof dat het nog steeds niet heel gezond is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vloeistof die ze impregneerde en vernevelde

rook erg naar kerosine, dat kan ik mij nog herinneren.

 

En inderdaad het was toen rentokil, prijskaartje 1500 florijnen.

En we hadden na de koop van het huis geen nagel meer om op ons . . . te krabben.

 

We hadden een 2-onder-1-kap. De buurvrouw (ik schat een jaar of 65-70)

zei dat zij nergens last van had, want zij was altijd zó schoon op alles . . .

Toen waren er blijkbaar ook al illusionisten :) terwijl het een grote kap

was die op de woningen lag.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerrit B

Ontgaste cokes, ik denk ontgaste kolen, dat is cokes . . . . niet brandbaar?

Dat is toch een brandstof net als olie en gas alleen met een hogere

ontbrandingstemperatuur?

volgens mij had ik ook aangegeven dat het ontgaste steenkolen zijn en zeker zijn die brandbaar want dat is gewoon poreuze steenkool en dat wordt/werd gebruikt in ovens ed.

Maar juist de combinatie zand/en cokes zou de mix zijn die men gebruikte om een geluid en brandwerende houtenvloer te verkrijgen wat tevens niet zo zwaar is want cokes weegt veel minder dan zand.

Verder is het zand echt kurkdroog dus totaal geen last van schimmel oid. want toen ik dat gaatje van 16mm door de vloer boorde bleef het zand er maar uit stromen en had ik dus uiteindelijk bijna een kruiwagen vol met zand (wat dus ook weer terug moest)

 

Toen ik hier het huis ruim 20 jaar geleden kocht zat er ook houtworm in de balken en wij hebben het toen zelf behandelt. Simpel gasmasker op en met de kwast alle balken rijkelijk insmeren met spul wat zo dun was als water (en bepaald niet gezond rook) dan alle deuren en ramen potdicht en een week lang niet in huis komen.

Dit spul trok het hout in zen zou een langdurige bescherming geven en inderdaad, tot nu toe nog geen enkel hoopje zaagsel meer gevonden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Frankrijk koop je dat spul in 20 liter vaten in de bouwmarkt.

Men zegt dat je na 10 jaar de behandeling moet herhalen.

 

Een enkele keer vond ik een hoopje zaagsel. even de balk behandelen en het probleem was over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien voor een volgende keer dit kan ook

 

Experiments have shown that termites and other burrowing insects attempt to escape the heat by retreating deeper into wooden beams. For that reason, the heat is kept on long enough for the core temperature of beams to reach a lethal 120 degrees Fahrenheit.

men pakt alles goed in en zet er een poos hete lucht op / kan zelfs met de haarföhn

 

zag het zelf in Los Angeles (waar het hele huis in een tent behandeld werd) Garanteed Bugfree stond op de "Van"

 

ook voor meubeltjes

 

ciao ciao

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in een huis dat tijdens de oorlog is gebouwd in opdracht van de Duitsers.

Deze werden gebruikt als huisvesting voor soldaten en officieren.

Ik had op een gegeven moment last van Zwam.

Bij open breken van de vloer bleek er een laag van 7 cm cokes tussen de betonnen werkvloer en de planken laag te liggen.

Dit werd vroeger gebruikt als vocht isolatie.

Echter werkt het niet voor 100 %

Mijn woonkamer is 9,5 meter lang en 4.1 breed. met een oude tussen muur die gedeeltelijk is uitgebroken tot toog.

De helft van de kamer is toen vol gestort met beton. de andere helft heeft nog steeds cokes en is kurkdroog

Het is dus gewoon een oude vorm van isolatie.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoo.... een paar daagjes druk bezig geweest :)

Before ( nou, net niet, maar geeft een beeld )
awyrex.jpg

De fik in de oude vloer
ablcgx.jpg

Uber sucker 2000 ©
2s8pa10.jpg

Uber sucker 1000, omdat anders de zakken niet meer te tillen waren. De kolen laten zich redelijk opzuigen.
25g6omx.jpg

Tijdens het zuigen nog een alien tegen gekomen. Meteen een deathfy gemaakt :P
2v1pxly.jpg

Mwa, die leemlaag kan wel blijven liggen. Even een stukje opbreken om te zien hoe het uitziet
fokeba.jpg

Sjit, alles moet eruit....
2pzip7b.jpg

Na een dagje werken ben je toch blij dat je een maskertje op hebt
2czukqx.jpg

En een beetje puin  :crazy:
34f15pj.jpg

zl9nok.jpg

Nog maar twee kamers en een gang te gaan  :blink:

 

Wat voor een isolatie is een aanrader voor in de toekomst ?

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glaswol heeft minder last van muizen ed. maar als je er mee moet werken :(

Zeker een goed stofmasker op en niet gaan zweten want alles jeukt als een gek en of het gezond is? Dat horen we denk ik wel tegen de tijd dat we van ons pensioen willen gaan genieten.

Daarom heb ik ook overal steenwol gebruikt. Is wat dikker en zwaarder en ongedierte heeft er minder problemen mee maar het werkt wel veeeeeeeel prettiger.

Verder niet het advies aangehouden qua dikte maar meteen een stuk dikker gegaan onder het mom "die vloer ga ik echt niet nog een keer loshalen" als je het zelf aanbrengt zijn het slechts alleen extra materiaalkosten en over een jaar ben je die paar honderd euro extra al lang weer vergeten.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je beneden een keuken en of badkamer hebt waar het doorgaans aanmerkelijk warmer is en een beduidend hogere luchtvochtigheid heerst, moet je zeker ook een dampdichte folie aanbrengen voor je gaat isoleren.

 

leg die in zijn geheel erover heen (balk en alles)... maar let op dat is ook glad.

Plak de naden met tape dicht -> luchtdicht helpt ook tegen geluid overdracht.

Dan de Isolatie erin (in tegenstelling tot vroeger, vullen we de holle ruimte volledig)

Multiplex Plaat erop klaar.

 

aanvulling: isolatie (binnen met zoń dikte) neem dan glaswol (rollen) dat is veel goedkoper dan die steenwol platen

aangepast door Tonskidutch

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen ook gewoon rollen steenwol gekocht van 10 cm dik.

Simpel uitrollen met de papierkant naar beneden op maat snijden, netjes tussen de balken duwen en volgende baan.

Het isoleren ging vele malen sneller dan de vloer losmaken alles schoonmaken enz. en ik kon de rollen sneller verwerken dan dat mijn vrouw ze van de garage naar boven kon sjouwen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het isoleren ging vele malen sneller dan de vloer losmaken alles schoonmaken enz. en ik kon de rollen sneller verwerken dan dat mijn vrouw ze van de garage naar boven kon sjouwen.

 

suc6

 

Gerrit

Zegt dat nu iets over jou of over je vrouw? :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik het bericht niet meer bewerken, maar steenwol, wat ik gelezen heb, dempt geluid meer dan glaswol ? nu wordt je onder doof als ik boven over de balken loop :)

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet "vocht" als vloeistof maar de luchtvochtigheid dus de hoeveelheid water die in GAS vorm in de lucht opgenomen is.

 

Indien de ruimten erboven kouder zijn dan de keuken, passeert het in de lucht opgenomen vocht de isolatie en condenseert in de bovenliggende constructie als water (damptransmissie noemt men dat en met berekening kan men aantonen waar het dauwpunt ligt)

is er dus een dampscherm aan de warme vochtige zijde aangebracht kan geen damptransmissie plaatsvinden => ergo dampdichte folie onder op leggen, dan de isolatie

 

Gezien de balkhoogte +- 18cm (op foto geschat) is die volledig gevulde ruimte met glaswol ook lucht geluid isolerend genoeg

Maar voor het CONTACT geluid moet je anders isoleren, dat doet men dmv een zwevende dekvloer toepassen.

 

Het spreekt voor zich dat houten verdiepingsvloeren meer profijt hebben van een zwevende dekvloer zoals die van fermacel dan de vloer enkel te vullen met isolatie.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...