Ga naar inhoud


Nederland gaat 700 MHz-band veilen


Alex1970

Aanbevolen berichten

Van de frequentieveiling opbrengsten gaan we gewoon die verouderde coax kabel verglazen.

Ha Ha! Die Global Liberty heeft een kat in een zak gekocht. Die coax is straks onbruikbaar!

Daar heb ik mijn twijfels over. En zeker bij ons, waar glas nog in testfase is voor particulieren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als de toekomst van mobiele TV narrowcast wordt, bijv. via 4G, i.p.v. broadcast dan gaat dat inderdaad enorme bandbreedtes kosten.

Zeker als we alles on demand willen, dus geen traditionele TV, heb je allemaal je eigen stream.

Men praat dan over het gaan gebruiken van LTE-broadcast maar dan kan je toch met zo goed DVB-T(2) blijven gebruiken?

Maar ja, het grote graaien naar de veilingopbrengsten door de overheid en de mobiele internet abonnementsgelden van de providers gaat natuurlijk voor.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die antenne schermt af vanaf 800MHz en juist niet de 700-800 MHz die gebruikt gaat worden. Als je daar ook storing van zal krijgen heb je weer een andere antenne of extra filter nodig.

 

Heb ik net een aantal 4G afgeschermde antennes, begint het liedje weer opnieuw.

 

Zo lang de publieke niet in de gevare zone zitten, vindt ik het best, ik neem toch geen abonnement meer op Digitenne.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en je kunt je er op dit moment ook niet op voorbereiden want antennes met een  LTE-filter die bij 700MHz al begint te werken zie ik vooralsnog niet te koop staan, alleen vanaf 800MHz. Wel zijn er professionele 700+MHz filters te koop maar dat is voor de gewone man niet betaalbaar.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en je kunt je er op dit moment ook niet op voorbereiden want antennes met een LTE-filter die bij 700MHz al begint te werken zie ik vooralsnog niet te koop staan, alleen vanaf 800MHz. Wel zijn er professionele 700+MHz filters te koop maar dat is voor de gewone man niet betaalbaar.

 

Als je nu al zo'n antenne of filter zou gebruiken komen ook de zenders boven de 700 MHz niet meer door.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang niet alle UHF-zenders zenden boven  kanaal 49 uit. Van alle bouqueten (1 t/m 5) hebben 18% van de regionale zenders geen kanalen boven kanaal 49 (= 694 MHz). Gaat het om alleen om bouquet 1 met de publieke omroep, dan komt 66% van de Nederlandse regionale zenders niet boven kanaal 49 uit.
Het zou toch wenselijk zijn dat je binnenkort toch al kunt kiezen of je een DVB-T antenne wilt kopen met een LTE-filter van 700MHz of 800MHz.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar je zal wel in een gebied wonen met kanalen boven kanaal 49.

Ik begrijp ook niet de grilligheid van de toegewezen kanalen als je toch met SFN kan werken, net als bij DAB. Dit geldt dan natuurlijk alleen niet voor het boeket van de publieke omroep met de verschillende regionale omroepen.

 

Grote mysterie blijft wat de ontwikkelingen gaan worden, waar ook al veel over gespeculeerd wordt hier op het forum.

De meesten zijn doemdenkers die voorspellen dat in 2017 de stekker eruit gaat.

Daarentegen beweerd KPN ook na 2017 DVB-T te willen blijven leveren en de nationale en regionale omroepen willen zelfs z.s.m. naar DVB-T2.

M.i. is z.s.m. DVB-T2 invoeren de enige manier om er nog wat van te maken. Meer zenders en/of HD-zenders.

Maar in Nederland zal, vanwege de hoge bekabelingsdichtheid, DVB-T alleen succesvol zijn als dit een goedkoop alternatief voor de kabel en IPTV is.

In den beginne vroeg KPN minder dan en tientje voor max. drie smartcards en had je de keuze je hardware zelf te kiezen of te huren. Een heleboel zijn toen overgestapt van de kabel omdat Digitenne de helft kostte. Dat tij is gekeerd toen KPN €12,50 per maand ging vragen.

 

Nu ben je ook nog verplicht de tuners te huren, of je al apparatuur en smartcards hebt of niet, waardoor drie smartcards ineens €20,50 per maand kosten. Dus duurder dan elk basis-(kabel)abonnement.

Alleen bij edpnet kan het nog voor €9,95 per maand, maar dan dus toch nog een overstap.

Bij Tele2 en Online zijn er ook mogelijkheden i.c.m. internet of internet+bellen maar indien op jouw adres interactieve TV geleverd kan worden zal je dat aangeboden worden en kost ook (bijna) hetzelfde. Tele2 vermeld niks over extra tv's en bij Online kost dat €5 per maand extra.

Bij Stipte kan het ook nog los, maar kost dan €11,95 per maand. Men beweerd daar dat je maar één TV kan aansluiten.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ofschoon ik de verkoop met meerderheid van stemmen niet accepteer

men (ja wie) steelt immers mijn vrijheid die frequentie gratis te gebruiken

 

kijk mijn deel / aandeel in de verkoop van bandje 700Mhz is 1 op 16,5 miljoen

(ik:inwoners van NL)

 

ik zou het verhuren

 

dan zou je eigenlijk willen hopen dat men jou de opbrengst evenredig als mede eigenaar betaald per jaar.

^_^

You Shook Me Al Night Long

The Rock Masters

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat speurwerk op internet zag ik dat er inline-filters bestaan voor de Amerikaanse markt waar waar LTE al wel tot 700MHz wordt gebruikt.
Het gaat om de Hengtong 4G LTE Filter 5-698 MHz die slechts €2,50 kost.
Hiermee wordt dan wel voorkomen dat de DVB-S(2) ontvanger wordt overstuurd door LTE-signalen. Betreft het echter een actieve DVB-S antenne, dan kan de antenneversterker natuurlijk wel overstuurd worden.
Maar goed, dit filter hoeft de eerste jaren dus nog niet gebruikt te worden.
 

post-60869-0-42943500-1415809053_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs. IJzerbout

Ik dacht dat jij net zo goed als ik weet dat UHF-breedbandantennes ook boven het frequentiegebied waar hij voor gemaakt is nog steeds een flinke versterking geven en dat dat storing kan veroorzaken als je sterke  LTE-signalen ontvangt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan ja...maar hoeft niet. Niet van die veel te sterke antenneversterkers gebruiken en er is niets aan de hand. Tenzij je zo´n mast in de voortuin hebt staan. Het vermogen van die LTE masten is maar heel gering.

 

Er zijn per slot van rekening ook geen filters voor ondere kanaal 21 nodig. Wie weet wat daar allemaal kan storen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het probleem zal veel meer zijn wanneer je een LTE gebruiker bent of als buurman hebt en het modem naast je tv staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmn, iets me 10?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...