Ga naar inhoud


Kortsluiting wasmachine


Daan

Aanbevolen berichten

Vanmiddag toen we even deur uitgingen hadden we de wasmachine aangezet voor een kort wasje  bij thuiskomst hingt er een er brandlucht in het washok alles was uit aardlek schakelaar was eruit bleef eruit schieten tot ik de stroomkabel van wasmachine uit het stopcontact haalde,denk dat de motor is doorgebrand of de condensator uitgebrand kan het mis hebben.

wat kan de oorzaak  zijn dat er grote sluiting inzit wasmachine is nog geen jaar oud morgen even de servicedienst bellen gelukkig 10 jaar garantie erop, ga er even niets aan doen was effe nieuwsgierig wat dat kan wezen wasmachine draait zeker 2 a 3 keer in de week en is nog niet eens oud.

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alles is schoon we waren niet eens lang weg op zn hoogste 20 min ,ja mag van geluk spreken dat de er geen brand was uitgebroken  :grin:

Dat kon ook gebeuren denk ik.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maken jullie de filters wel eens schoon?

Dat kan een belangrijke reden zijn voor oververhitting.

Dan heb je nog geluk dat je hut niet is afgebrand.

Bij wasdrogers kan dat een oorzaak zijn , maar hier betreft het een wasmachine .

Het enige filter dat je daar in zult vinden is een pluizenfilter bij de afvoerpomp .

Als die dicht zit komt er echt geen overhitting en gaat de aardlekschakelaar er ook niet uit .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt de filters van de wasdroger word hier bij elke beurt schoongemaakt en bij de wasmachine de pluizenfilter daar zat niets in nog even gekeken vanmiddag heb ondertussen een online afspraak gemaakt komen langs op dinsdag  :)

de brandlucht hangt nog steeds in het hok moet een goede sluiting wezen ook als power uitstaat geeft ie sluitling stekker lekker los tot de monteur langskomt.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag toen we even deur uitgingen hadden we de wasmachine aangezet voor een kort wasje  bij thuiskomst hingt er een er brandlucht in het washok alles was uit aardlek schakelaar was eruit bleef eruit schieten tot ik de stroomkabel van wasmachine uit het stopcontact haalde,denk dat de motor is doorgebrand of de condensator uitgebrand kan het mis hebben.

wat kan de oorzaak  zijn dat er grote sluiting inzit wasmachine is nog geen jaar oud morgen even de servicedienst bellen gelukkig 10 jaar garantie erop, ga er even niets aan doen was effe nieuwsgierig wat dat kan wezen wasmachine draait zeker 2 a 3 keer in de week en is nog niet eens oud.

 

Die waschmaschines van tegenwoordig,,valt mee dat ze nog niet "helemaall"van plastic zijn.

Ik blijf liever bij mijn AEG  Turnamat.post-40587-0-74330900-1421055811_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waschmaschines van tegenwoordig,,valt mee dat ze nog niet "helemaall"van plastic zijn.

Ik blijf liever bij mijn AEG  Turnamat.attachicon.gifDSC00531.JPG

Die zijn inderdaad onverwoestbaar. En nog materiaal genoeg voor te kopen in de Fransestraat

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit weggaan als er een elektrisch apparaat draait zoals een wasmachine droger of afwasmachine, het blijven mechanische apparaten. ;)

Hee uh waarom heb je dan een beveiliging via aardlekschakelaars... ^_^

als je niet weggaat en ligt te slapen moet het ook functioneren die veiligheidsvoorziening...

Als je klokradio wekker in de fik vliegt ben je ook zuur of trek jij de stekker van elk apparaat? :blink:

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben in vroeger jaren wel eens bij wasmachines geweest waarbij het water je op de trap tegemoet kwam.

Slang aan de onderkant van de trommel gescheurd, en die domme niveauregelaar maar aangeven dat er nog geen water in de trommel aanwezig is.

 

Men was ook even een uurtje weg geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe er altijd een grote emmer heet water in gooien met vloeibaar wasmiddel. even de programma keuze schakelaar op W zetten en na ca 20min als hij gaat pompen even de koudwaterkraan open zetten om te spoellen,,daarna in de centrifuge.

Dus,geen hoog energie gebruik voor het opwarmen van het water :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je beneden op de bank zit te lezen vraag je jezelf af wie er boven onder de douche staat.
Dan plopt het licht uit en op weg naar de meterkast spettert het waar je loopt en zie je het water de trap afkomen.
Snel de watermeterput, onder de voordeurmat, open en de kraan dicht draaien daarna met zaklamp twee trappen op naar boven.
Op zolder staat de wasmachine en daarvan was de toevoerslang geknapt, en deze was nog geen half jaar oud, althans had ik hem nieuw in de winkel gekocht.
Dus de wasmachine alleen laten draaien als je thuis bent kan ook veel problemen opleveren en super kortsluiting in een drijfnatte meterkast.

post-51681-0-39597300-1421084350.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt al 40 jaar gewassen en gedroogd wanneer wij er niet zijn.

 

Dit is nog nooit fout gegaan wij beleven een rustig leven zonder angsten

ook al 40 jaar, dat heeft ook wel wat...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook. Een beetje wasmachine/vaatwasser heeft tegenwoordig een waterslot en anders kun je er simpel zelf eentje tussen zetten. Komt er maximaal 1 emmer water over de trap...

Met de mogelijkheid dat "dat water" een hekel heeft aan traplopen (lees trapkabbelen).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...