Ga naar inhoud


Hoe vers is "verse" melk?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Ja, uit respect voor het land waar ik nu woon, te gast ben en getollereerd wordt, doe ik inderdaad mee.

Wat ik in mijn bureau en thuis thuis tussen mijn eigen vier wanden doe is een andere zaak.

Maar ik ga zeker niet publiek op straat eten en drinken.

 

Waarom is het onzin? De Moslemen kritizeren ons toch ook niet op ons Kerstfeest en andere religieuze feestdagen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De Drs. is al erg lang weg uit Nederland.

 

Vandaar de spraakverwarring die nu aan het ontstaan is.

 

In Nederland is het namelijk niet meer vanzelfsprekend dat de gat zich als gast gedraagt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jongens,

ik heb dit draadje met veel plezier gelezen.

Ik heb vreselijk moeten lachen om dat "Melk verhaal".

 

Ik begrijp Drs. Ijzerbout ook goed omtrent dat aanpassen aan het land waarin men zich bevindt.

Tuurlijk kan je thuis zelf bepalen hoelaat je drinkt en eet (en wat je drinkt en eet).

 

Eigenlijk zou iedereen zich moeten aanpassen als ie naar een ander land verhuist; thuis doe je dan waar jezelf zin in hebt, daar heeft niemand een bal mee te maken.

 

Als je naar Engeland verhuist blijf je ook niet rechts rijden.

 

Als iedereen zich zou aanpassen aan het land waarheen hij/zij verhuist is, waren er veel minder problemen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk D-Box, dat lijkt mij nu ook de gewoonste zaak van de wereld dat je je aanpast aan de plaats waar je bent. In nederland doen ze dat al jaren niet meer, en iedereen wordt vernederd die "anders" is... Mensen zijn brutaal (wordt in de volksmond "mondig" genoemd overigens) en oneerbiedig tegenover anderen, hebben lak aan iedereen en aan ieders bezittingen... Om van te walgen is dat.

 

Maar hoe vers kan de melk uiteindelijk zijn vraag ik me af....

post-39968-0-43298200-1436965870.png

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar hebben ze meld voor 45 cent???  Dat zal dan zeker geen volle melk zijn denk ik, maar van dat afwaswater wat veel mensen in nederland drinken.

Een lekker glas volle romige melk,

 

Ja het is zeker volle melk! In Tilburg en omstreken heb je verschillende boeren die het aanbieden. 

 

 

De overheid houdt de prijzen heel scherp in de gaten dat er geen woeker ontstaat.

 

De Iftar maaltijden ´s avonds na zonsondergang zijn trouwens heel lekker...beter dan de patat, frikandellen en mayonaise in Nederland. Daar heb ik echt geen heimweh naar.

 

 

:grin:  Even afkicken, wij doen het vaak met een kommetje (groente)soep, dadels, melk, koffie en een fruitsalade. 

 

 

Doe jij met die onzin mee dan?

 

Onzin? Ook veel nietmoslims doen mee aan het vasten (het echte vasten, dus jezelf helemaal onthouden van voedsel (ook geen drank!)). 

 

Terwijl jij het onzin noemt doen 1.6 miljard mensen op aarde eraan mee, en worden er academische onderzoeken afgerond waarvan de conclusie luidt dat het vasten het lichaam beschermd tegen ernstige ziekten.

 

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1392343/2012/02/09/Door-te-vasten-zouden-tumorcellen-zelfmoord-plegen.dhtml 

 

En sinds kort (een weekje) word er bij wijze van proef een test gehouden bij chemopatienten: voor de chemo vasten zij een aantal dagen zodat de bijeffecten tot een minimum worden beperkt. 

 

 

In Nederland is het namelijk niet meer vanzelfsprekend dat de gast zich als gast gedraagt.

 

Doel je op de Polen?  :crazy: Ik hoorde dat men van hen niet eens meer verwacht dat zij Nederlands begrijpen (voor inpakwerk). 

Al is het ook de vraag, beste ceesv, wat "aanpassen" betekend. Want is het niet zo dat de samenleving zelf steeds veranderd, en de norm dus ook steeds veranderd?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de buurt heb ik nog geen boeren gezien die melk per liter aanbieden....  want voor 45 ct zou ik dat wel eens willen proeven... 

probleem is dan waarschijnlijk wel dat dit melk is die heel erg korte tijd houdbaar blijft.

In principe is "verse" melk ca 1 week houdbaar, omdat hij toch met warmte behandeld is om de houdbaarheid wat te verlengen en de meeste bacterien te doden....

 

Erg veel gebruiken en tradities die de diverse religies hebben, zijn erop gebaseerd de bevolking te beschermen tegen ziekten etc. Religies stammen uit de tijd dat mensen nog niet zo ontwikkeld waren, en daardoor zelf niet het vermogen hadden om te kunnen weten wat gevaarlijk was en wat niet met bv voeding...  maar ook met een aantal andere dingen.

Die "leefregels" zijn blijkbaar in alle religies opgesteld door iemand die beter wist dan de "bevolking"....  ik gok op een buitenaardse beschaving, maar goed, ik kijk wel eens graag een goede SF film ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normale verse melk (dus niet van die gore H-melk) kost bij de Liddle in Duitsland:

 

1 Ltr. 1,5% vet: 0,51 ct. (= halfvolle melk)

1 Ltr. 3,5% vet: 0,55 ct. (= volle melk)

 

Zal bij de andere discounters niet veel anders zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt IJzerbout.... die melk haal ik altijd bij een van de discounters in Duitsland.  De huismerk-prijs is overal identisch. Dat is dan wel de melk in de koeling en die is niet zo lang houdbaar

 

Omdat ik te ver van de grens woon om om de 14 dagen op en neer te rijden koop ik altijd nog een tray van die H-Milch.... "goor" kan ik die toch niet noemen.... vers is lekkerder, maar kan kan gewoon niet anders, en ik vind het prima zo... Een paar maanden geleden is de prijs voor volle H-melk inderdaad gedaald van 59 ct naar 55 ct. Goede zaak!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de verbruiker is het een goede zaak maar voor de boeren een trieste zaak. Die mensen verdienen er niets meer aan en worden door de discounters: Liddle en Aldi voorop de strot dichtgedraaid.

Die prijs van 51 of 55 ct is gewoon veel te laag.

 

In Montreal betaal je voor een liter verse melk: CAN$ 2,36 dat is 1,67 € dus 3 x zoveel.

 

De melkprijs in Duitsland is uiterst omstreden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Onzin? Ook veel nietmoslims doen mee aan het vasten (het echte vasten, dus jezelf helemaal onthouden van voedsel (ook geen drank!)). 

 

Terwijl jij het onzin noemt doen 1.6 miljard mensen op aarde eraan mee, en worden er academische onderzoeken afgerond waarvan de conclusie luidt dat het vasten het lichaam beschermd tegen ernstige ziekten.

 

Al doen er 10 miljard mensen mee, dan blijft het nog steeds een onzinnige op godsdienst gebaseerde frats.

Je link is niet beschikbaar maar als je even de titel Googelt dan vind je hoofdzakelijk islam gerelateerde sites. Wij van WC-eend adviseren.....

 

Je kan beter even de serieuze wetenschappelijke sites bekijken voordat je dit soort broodje aap verhalen verspreidt en mensen valse hoop geeft.

 

 

Erg veel gebruiken en tradities die de diverse religies hebben, zijn erop gebaseerd de bevolking te beschermen tegen ziekten etc. Religies stammen uit de tijd dat mensen nog niet zo ontwikkeld waren, en daardoor zelf niet het vermogen hadden om te kunnen weten wat gevaarlijk was en wat niet met bv voeding...  maar ook met een aantal andere dingen.

Die "leefregels" zijn blijkbaar in alle religies opgesteld door iemand die beter wist dan de "bevolking"....  ik gok op een buitenaardse beschaving,

 

Nee hoor, we hebben gewoon proefondervindelijk vastgesteld wat je wel / niet kan eten. De mensheid is immers ouder dan ieder (bij)geloof. Alle rituelen in welke religie dan ook zijn alleen maar bedoeld geweest om jou een lesje nederigheid te leren. Hou het volk dom, het was niet de bedoeling dat je zelf ging nadenken. Dat doen de wijze mannen wel voor je.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al doen er 10 miljard mensen mee, dan blijft het nog steeds een onzinnige op godsdienst gebaseerde frats.

Je link is niet beschikbaar maar als je even de titel Googelt dan vind je hoofdzakelijk islam gerelateerde sites. Wij van WC-eend adviseren.....

 

Je kan beter even de serieuze wetenschappelijke sites bekijken voordat je dit soort broodje aap verhalen verspreidt en mensen valse hoop geeft.

 

 

Nee hoor, we hebben gewoon proefondervindelijk vastgesteld wat je wel / niet kan eten. De mensheid is immers ouder dan ieder (bij)geloof. Alle rituelen in welke religie dan ook zijn alleen maar bedoeld geweest om jou een lesje nederigheid te leren. Hou het volk dom, het was niet de bedoeling dat je zelf ging nadenken. Dat doen de wijze mannen wel voor je.

 

@ Psychosammie: het is echt niet nodig, met je opinie, mensen met een andere geloofsopvatting, cultuur en gebruiken te beledigen. Daar wek je alleen maar irretatie mee op.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste IJzerbout,

 

Eentje om over na te denken:

 

Je kunt mensen niet beledigen, mensen kunnen zich wel beledigd voelen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe komt men van verse melk op beledigingen?

weer heel wat sentimenten later

 

verse melk is een risico!

dat hoef ik niet ook hier nogmaals te bewijzen

dat kan men zonder sentimenten in het gedrang komen gewoon lezen en accepteren

zogenaamd vers houden zonder ziektekiemen en of wormen, daar gaat het om

 

of de leefregels (eeuwen oud) nu uit koeien mekka of tegenwoordig door farm & food TV worden verbreidt maakt geen verschil

 

De datum alleen bepaald niet het risicoloos nuttigen van melk, maar de behandeling en vershoud methoden

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe vers de melk ook is en tegen welke prijs het te koop is ga je heel anders bekijken als je dit artikel leest.

Onafhankelijk van deze zweedse onderzoeker was er ook een Canadees die met een zelfde soort onderzoek tot een soortgelijke uitslag kwam.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2014/10/Melk-is-goed-voor-elk-Uit-dit-onderzoek-blijkt-iets-heel-anders-1631186W/

 

 

 

Hoezo melk is goed voor elk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...