Ga naar inhoud


Mijn Fiets is gejat


columbo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wel eens afgevraagd waarom fietsen worden gejat?

 

Nou mensen willen graag een goedkope fiets hebben voor naar het station of zo te gaan.

 

Als deze vraag eens achterwege wordt gelaten, dan neemt ongetwijfeld het jatten van fietsen ook af.

Conclusies zou dan zijn dat treinreizigers bij uitstek fietsen stelende criminelen zijn?

Kijken we wie er hoofdzakelijk gebruik maakt van de trein dan is dat toch veel naar school gaande "jeugd"

Dus als we de OV jaar kaart ed. dan eens af gaan schaffen dan kan het aantal fietsendiefstallen ook wel eens met de helft gereduceerd worden.

Gaan we vervolgens wat actiever op de veiling sites kijken/controleren wat voor fietsen er verkocht worden dan is het fietsendiefstalprobleem al vrijwel opgelost.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fietsen worden om twee redenen gejat. De ene groep heeft slechts tijdelijk een vervoermiddel nodig. De fiets wordt dan vaak teruggevonden.

De anderen is dat er een handel is gejatte fietsen. Dat je die terug ziet kan je wel vergeten.

 

Wat ik bedoel te zeggen is met helerij is dat mensen zovaak iets goedkoops willen hebben. Bij Hoog Catharijne heb ik in de tunnels onder het spoor gezien hoe er gehandeld werd met een trainingspak.  Ik weet uit het verleden dat er een sportkantine mogelijk was, om wat je maar wilde hebben, kon je daar bestellen. Bij videorecorder kon je aangeven welk merk en type je wilde hebben.

Ik weet waar een huis was, die man deed in tweede handsfietsen. Met regelmaat stond daar de politie. Maar het was zaken en zaken doen (nee ik heb niets bij deze man wat gekocht en zou het ook nooit doen).

Een paar jaar geleden was op het werk dat het mogelijk was om kleding te kopen van het merk van de Zweedse tennisser van weleer. Wel tegen een fijn prijsje dus werd het daar verkocht. Maar het had al het idee van dat het ging om van spullen dat van de vrachtwagen was gevallen. Ik vond het raar dat het zo werd toegelaten, dergelijke verkoop. Het was niet zuiver. Maar door de klandizie was er dus wel een afzetmarkt.

 

Als mensen eens niet al die goedkope spullen willen hebben waarvan je weet dat het niet klopt of kan kloppen, dan verdwijnt de vraag ook, en is de behoefte aan jatten dus ook minder.

Goed die jatten zijn nog steeds de hoofddader, maar die personen die het kopen zijn ook mededaders van dergelijke praktijken.

 

En Gerrit, volgens mij reizen er toch echt niet alleen de "jeugd" met de trein. De praktijken waar over ik hier had, zijn echt niet alleen maar jeugdigden of jongeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is erg vervelend...

 

En diefstal is met de meeste woede en agressie alsook teleurstelling bij de bestolene bekend gezien de statistieken en onderzoek van slachtofferhulp.

 

Je zou toch verwachten; elke Nederlander heeft al een fiets... waarom dan stelen van een ander (waarom stelen) ?

 

Maar goed dat is tegenwoordig een mentaliteit en een oeroud besef dat een ieder van ons zich voor ogen kan houden

En alle anderen lachen je dan uit.

Pikken en verkopen is hobby.

 

Tijd dat er eens echt een zogenaamde THINKTANK met adequate ontwerpers en uitvoerenden een fiets opspoor gadget maken dat minder kost dan je ABUS Titanium Veiligheids Slot.

 

- computer integrated circuit / Chips die door beweging en inductie genoeg stroom hebben om signalen te kunnen zenden

- een IPv6 gelijkwaardige codering voor elke fietschip

- een onlosmakelijke niet onderbreekbare stroom voorziening in de trapper as als dynamo <= fiets je dan lever je stroom en dus zendt je de GSM data

- feilloze software betekend ; gestolen gemeld = GSM-signaal wordt op de navigatie weergegeven

- feilloze overdracht bij verkoop en/of aankoop van de eigendomsrechten

- een netwerk detectie van KPN tot en met Vodafone en liefst internationaal met de G4 en/of LTE heel haalbaar

 

Als u weet wat dat mobieltje solderen en haar ontwikkeling kost weet je dat je ook een fiets opspoor gadget kunt ontwikkelen.

55 a 60 dollar per stuk

een goed fiets slot kost vaak meer...

 

En dan bepaald vrouwe justitia of je met een gestolen fiets onderweg bent en alle extra gemaakte kosten dient te dragen als dader.

Gek maar vrouwe Justitia is soms geblindoekt en soms niet. { zonder aanzien des persoons }

 

Dieven moet gezien worden.

aangepast door Tonskidutch

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die zit al in een vrachtauto naar Roemenië.

 

 

Jammer, een dom vooroordeel waarvan echt helemaal niets klopt.

Alleereerst is daar een fiets een weinig gebruikt vervoermiddel, en voor zover het wordt gebruikt is het vaak door oudere mensen.

 

Verder steelt men daar nauwelijks fietsen, ik zie in een stad als Sibiu (qua inwonertal gelijk aan Nijmegen) dat nagenoeg niemand een slot op zijn fiets heeft. Men komt rustig aanpeddelen, zet zijn bakkie voor de supermarkt weg en gaat er gewoon vanuit dat die er over een uurtje nog wel zal staan.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is erg vervelend...

 

En diefstal is met de meeste woede en agressie alsook teleurstelling bij de bestolene bekend gezien de statistieken en onderzoek van slachtofferhulp.

 

Je zou toch verwachten; elke Nederlander heeft al een fiets... waarom dan stelen van een ander (waarom stelen) ?

 

Maar goed dat is tegenwoordig een mentaliteit en een oeroud besef dat een ieder van ons zich voor ogen kan houden

En alle anderen lachen je dan uit.

Pikken en verkopen is hobby.

 

Tijd dat er eens echt een zogenaamde THINKTANK met adequate ontwerpers en uitvoerenden een fiets opspoor gadget maken dat minder kost dan je ABUS Titanium Veiligheids Slot.

 

- computer integrated circuit / Chips die door beweging en inductie genoeg stroom hebben om signalen te kunnen zenden

- een IPv6 gelijkwaardige codering voor elke fietschip

- een onlosmakelijke niet onderbreekbare stroom voorziening in de trapper as als dynamo <= fiets je dan lever je stroom en dus zendt je de GSM data

- feilloze software betekend ; gestolen gemeld = GSM-signaal wordt op de navigatie weergegeven

- feilloze overdracht bij verkoop en/of aankoop van de eigendomsrechten

- een netwerk detectie van KPN tot en met Vodafone en liefst internationaal met de G4 en/of LTE heel haalbaar

 

Als u weet wat dat mobieltje solderen en haar ontwikkeling kost weet je dat je ook een fiets opspoor gadget kunt ontwikkelen.

55 a 60 dollar per stuk

een goed fiets slot kost vaak meer...

 

En dan bepaald vrouwe justitia of je met een gestolen fiets onderweg bent en alle extra gemaakte kosten dient te dragen als dader.

Gek maar vrouwe Justitia is soms geblindoekt en soms niet. { zonder aanzien des persoons }

 

Dieven moet gezien worden.

 

GSM en GPS beveiliging systemen zijn bij professionele dieven ook al weer lang achterhaald. Met een simpel apparaatje (op internet te koop) kun je in een bepaalde straal alle GSM communicatie blokkeren. En ook het GPS signaal is eenvoudig uit te schakelen.

 

Niet bepaald de spullen van drugs-verslaafde. Maar bij beroepmatige dieven zijn deze systemen al lang bekend.

 

Er zijn nu ook weer apparaten in de handel, voor bijvoorbeeld parkeerterreinen, die signaleren of er GSM en/of GPS signaal jammers ter plaatse aanwezig zijn.

 

Dus zit je op een terras met allemaal bellende buren, dan het apparaatje aan en is het gelijk stil om je heen. Dingen zien er uit een als een gsm telefoontje.

 

Een goede vouwfiets. Die neem je mee naar binnen en met een goede hoes zet je die als een koffer in de garderobe. Naast een tafel bij bezoek aan een restaurant geeft meestal ook geen probleem.

 

Hier op het platteland kun je de fiets gelukkig nog gewoon buiten laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hier op het platteland kun je de fiets gelukkig nog gewoon buiten laten staan.

 

Nou dat valt vies tegen, afgelopen week de fiets van mijn dochter gejat, stond gewoon op slot bij de bushalte van Waterlandkerkje, bepaald geen wereldstad, commentaar van de plaatselijke diender "het seizoen breekt weer aan, het heeft onze aandacht"......

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

GSM en GPS beveiliging systemen zijn bij professionele dieven ook al weer lang achterhaald. Met een simpel apparaatje (op internet te koop) kun je in een bepaalde straal alle GSM communicatie blokkeren. En ook het GPS signaal is eenvoudig uit te schakelen.

Jij kunt natuurlijk ook alles voor dat het ontstaan is al stuk slaan.

 

Zo komen we niet verder...

En een lekkere kont bytheway helpt dan ook niet verder.

 

Waarom denkt nu niet eens iemand positief in deze samenhang.

Indien op heterdaad betrapt op een gestolen fiets , gewoon terstond stenigen op het marktplein misschien vooraf nog alle tegoeden van de dief op de bank incasseren.

Vroeger was het veel eenvoudiger met die fietsendieven. Brian heeft er ook een paar verloren destijds volgens Monthy Python.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

GSM en GPS beveiliging systemen zijn bij professionele dieven ook al weer lang achterhaald. Met een simpel apparaatje (op internet te koop) kun je in een bepaalde straal alle GSM communicatie blokkeren. En ook het GPS signaal is eenvoudig uit te schakelen.

 

Gelukkig is 95% van de fietsendieven niet zo professioneel uitgerust met dit soort apparatuur.

Als we die 95% al eens tegen zouden weten te houden bij het stelen van een fiets dan denk ik dat menigeen nooit meer met dit fenomeen te maken zal krijgen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, misschien heeft het hier iets mee te maken?

 

Straffen voor fietsendiefstal

Over het algemeen krijgt u een geldboete van maximaal € 300,-- voor fietsendiefstal.

De pakkans is bijzonder klein,ongeveer 0,3 %.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...